تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشور روسیه جاذبه‌های گردشگری زیبایی را در خود دارد که برخی از آن ها زیاد شناخته شده نیستند و در حق آن ها کم لطفی شده است! در این مطلب از سایت هم اقلیم قصد داریم تا یکی از طولانی‌ترین و زیباترین خیابان‌های دنیا را به شما معرفی کنیم. قدم زدن در این خیابان بسیار لذت بخش است چراکه یکی از با شکوه‌ترین خیابان‌های روسیه و دنیاست. نام این خیابان، خیابان نوسکی است که در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد.

خیابان نوسکی

آشنایی با خیابان نوسکی

در سفر به روسیه و شهر سنت پترزبورگ یکی از جاذبه‌هایی که حتما باید از آن بازدید کنید خیابان نوسکی است. این خیابان، خیابان اصلی شهر محصوب می‌شود و  نقش بسیار مهمی را در این شهر دارد. نوسکی در قسمت تاریخی شهر قرار دارد و از ایستگاه قطار مسکو تا صومعه الکساندر نوسکی کشیده شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

در سالیان دور این خیابان در واقع شروعِ یک جاده‌ی طولانی به سمت شهر باستانی نووگورود بود اما با گذر زمان کم کم ساختمان های زیبایی در کنار آن ساخته شد و به خیابانی محبوب و شلوغ تبدیل شد.

هنگامی که در این خیابان پهن قدم بزنید ساختمان‌های زیبای آن را تحسین خواهید کرد. در یک طرف این خیابان یکی از برترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ یعنی کلیسای کازان قرار دارد و در سمت دیگر کتابفروشی Dom Knigi را خواهید دید.

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

در کنار کلیساهای زیبای این خیابان، دیدنی های دیگری را نیز می‌توانید مشاهده کنید. کمی پایین‌تر از خیابان نوسکی و در کنار گرند هتل اروپا می تونید از موزه‌ی روسیه و خیابان آرتز بازدید کنید. همچنین بزرگترین فروشگاه زنجیره ای شهر، کتابخانه ملی روسیه، بنای یادبود کاترین بزرگ و … همگی در این خیابان قرار دارند.

خیابان نوسکی در گذشته

زمانی که سنت پترزبورگ رفته رفته به شهری مدرن تبدیل می‌شد، خارجی‌های زیادی از کشور‌های مختلف این شهر را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کردند. مردمانی از کشور آلمان، فرانسه، آمریکا و کشورهای اطراف برای زندگی به این شهر آمدند و هم اکنون این شهر دارای فرهنگی متنوع و چندگانه است.

نکته جالب در مورد خیابان نوسکی این است که این خیابان از هر دو طرف ساخته شده و به اواسط خیابان که برسید گویا خیابان یک گره‌ی کوچک خورده است که یک اشتباه در ساخت این خیابان بوده است.در سال 1730 مسئولین سعی کردند تا این خیابان را به صورت مستقیم درست کنند، در آن زمان نام این خیابان، خیابان بزرگ بود.

خیابان نوسکی روسیه

پس از گذشت سال‌ها و در قرن نوزدهم، خیابان نوسکی سنت پترزبورگ به خیابان اصلی شهر تبدیل شد و از همان سال‌ها بود که کم کم ساختمان‌ها در این خیابان ساخته شدند. در سال 1918 اسم این خیابان به خیابان 25 اکتبر تغییر پیدا کرد اما مورد توجه مردم قرار نگرفت و همه آن را به نام نوسکی می‌نامیدند.

خیابان نوسکی مدرن

امروزه خیابان نوسکی سنت پترزبوزگ خیابانی مدرن است که همه المان‌های مدرنیته را دارد. حتی مردم محلی این شهر نیز به قدم زدن در این خیابان علاقه دارند و در هر ساعت از روز جمعیت زیادی را در خیابان نوسکی خواهید دید.

در کنار قدم زدن در خیابان نوسکی می‌توانید از مراکز خرید متععد و کافه‌هایی که در آن قرار دارد نیز بازدید کنید و ساعات خوشی را سپری کنید.‌ بسیاری از فستیوال‌های شهر و رژه‌های نظامی و غیر نظامی نیز در این خیابان برگزار می‌شود.

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

همان‌طور که گفتیم در کنار قدم زدن می توانید از مراکز خرید موجود در این خیابان نیز بازدید کنید و خرید کنید. گوستینی دیوور Gostiny Dvor بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در سنت پترزبورگ و یکی از اولین مراکز خریدهای جهان است.