تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دانستنی‌های جشن کریسمس

جشن کریسمس

کریسمس در 25 دسامبر (4 دی) جشن گرفته می‌شود و هم یک جشن مذهبی مقدس و هم یک پدیده‌ی فرهنگی و تجاری در سراسر جهان است. دو هزار سال است که مردم در سراسر جهان این روزها را به عنوان تولد مسیح و سال نو جشن می‌گیرند. مردم در زمان تعطیلات، با خرید بلیط هواپیما به سراسر جهان سفر می‌کنند و یا در کنار خانواده و دوستان، آغاز سال جدید را با هم به جشن و شادی می‎پردازند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری نسبت به کریسمس داشته باشید و یا با خرید بلیط از فلایتیو در این روزها به سفر بروید، این مطلب را بخوانید.

اجاره روزانه خانه در تهران

کریسمس چگونه آغاز شد؟

از دیرباز اواسط زمستان زمان جشن در سراسر جهان بوده است. قرن‌ها قبل از پیش ظهور عیسی مسیح، اروپاییان اولیه تاریک‌ترین روزهای زمستان را جشن می‌گرفتند. برخی اعتقاد دارند که این جشن‌ها از خاورمیانه و از ایران به اروپا سفر کرده و با آئین‌های باستانی پیش از زرتشت مثل مهر و میترائیسم ارتباط دارد زیرا در روم نیز روز تولد میترا، خدای خورشید را در روز 25 دسامبر جشن می‌گرفتند. در هر صورت بسیاری از مردم در انقلاب زمستانی شادی می‌کردند در حالی که زمستانی سرد در انتظار آنها بود و آنها را روزهای طولانی منتظر نور خورشید می‌گذاشت.

جشن کریسمس

در زمان مسیحیت، کریسمس به عنوان روز تولد عیسی انتخاب شد

در سال‌های اولیه‌ی مسیحیت، عید پاک جشن اصلی بود و تولد عیسی جشن گرفته نمی‌شد. در قرن چهارم، مقامات کلیسا تصمیم گرفتند تولد مسیح را به عنوان تعطیلات در نظر بگیرند. متأسفانه، کتاب مقدس تاریخ تولد او را ذکر نکرده است اما به هر حال، پاپ ژولیوس اول، 25 دسامبر را انتخاب کرد. پس از این که این جشن‌ها حالت رسمی و جدی به خود گرفت، فقرا در زمان کریسمس به خانه ثروتمندان می‌رفتند و بهترین غذا و نوشیدنی را از آنها می‎خواستند. بنابراین کریسمس به زمانی از سال تبدیل شد که طبقات بالا می‌توانستند با پذیرایی از شهروندان بدهی خود را به جامعه بازپرداخت کنند.

اختراع سرود و آداب‌ و رسوم کریسمس

چارلز دیکنز نویسنده‌ی انگلیسی با نوشتن داستان کلاسیک تعطیلات، سرود کریسمس را خلق کرد. پیام داستان، اهمیت خیریه و حسن نیت برای همه‌ی نوع بشر، در آمریکا و انگلیس تأثیرگذار بود و مزایای جشن گرفتن این تعطیلات را نشان داد. زمانی که آمریکایی‌ها کریسمس را به عنوان یک تعطیلات کامل خانوادگی پذیرفتند، آداب و رسوم قدیمی کشف شد. مردم به مهاجران نگاه کردند تا ببینند این روز چگونه باید جشن گرفته شود. پس از آن آمریکایی‌ها سنت کریسمس را برای خود ساختند که شامل آداب و رسوم بسیاری از جمله تزئین درختان، ارسال کارت‌های تعطیلات و هدیه دادن بود. اگر شما هم دوست دارید که این سنت‌ها را تجربه کنید، از فلایتیو بلیط بخرید و در تعطیلات کریسمس به کشورهای خارجی که این مراسم را جشن می‌گیرند، سفر کنید.

پیدا شدن بابا نوئل

افسانه‌ی بابانوئل را می‌توان به راهبی به نام سنت نیکلاس که در حدود سال 280 میلادی در ترکیه به دنیا آمد، نسبت داد. سنت نیکلاس تمام ثروت ارثی خود را بخشید و برای کمک به فقرا و بیماران در حومه‌ی شهرها سفر کرد و پس از آن به عنوان محافظ افراد نیازمند شناخته شد. امروزه مردم زیادی از کشور عزیزمان با خرید بلیط هواپیما خارجی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تا بابانوئل را از نزدیک ببینند.

چگونه درختان کاج به عنوان سنت کریسمس انتخاب شدند؟

تاریخچه‌ی درختان کریسمس به استفاده‌ی‎ نمادین از گیاهان همیشه سبز در مصر و روم باستان باز می‌گردد و با سنت آلمانی تزئین درختان کاج با نور شمع ادامه می یابد. استفاده از درختان کاج به عنوان درخت کریسمس به آلمان در قرون وسطی باز می‌گردد که به دلیل آب‌وهوای سرد در زمستان، دارای جنگل‌های برگ‌سوزنی زیادی است. به تدریج سایر کشورهای اروپایی نیز به تقلید از آلمانی‌ها پرداختند و درخت‌های سبز کاج را تزئین کرده و به عنوان نماد جشن کریسمس، در خانه‌هایشان گذاشتند. سنت استفاده از درختان کاج به عنوان تزئینات کریسمس که اولین بار در سال‌های 1800 به آمریکا آورده شد.

جشن کریسمس

با برخی از حقایق کریسمس آشنا شوید

هر سال 30 تا 35 میلیون درخت کریسمس واقعی فقط در آمریکا فروخته می‌شود.

در قرون وسطی، جشن‌های کریسمس جنجال‌آمیز و پر سروصدا بود.

در سال‌های 1659 تا 1681کریسمس لغو شد، برپایی جشن کریسمس غیرقانونی اعلام شد و قانون شکنان مشمول پرداخت جریمه‌ی نقدی می‌شدند.

در برخی از نقاط آمریکا یک ظرف ترشی را در کنار سایر تزئینات کریسمسی از درخت آویزان می‎کنند.

مسافرت در تعطیلات کریسمس

فصل زمستان و تعطیلات طولانی ایام کریسمس برای کسانی که قصد سفر دارند بسیار مناسب است. درست است که هوای سرد و برفی برخی از گردشگران را از مسافرت‌‌های زمینی برحذر می‌کند، اما افراد زیادی نیز ترجیح می‌دهند با خرید بلیط هواپیما به سفر رفته و به ویژه از مناطق گرم جهان بازدید کنند. بستگی دارد که افراد تا چه اندازه بتوانند از تعطیلات استفاده کنند. به طور کلی تعطیلات از 24 دسامبر (3 دی) آغاز شده و تا 6 ژانویه (17 دی) ادامه می‌یابد. این زمان نسبتاً طولانی، مانند تعطیلات نوروز، فرصت عالی برای مسافرت‌های خارج از کشور است. اگر شرایط و فرصت سفر در این زمان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از فلایتیو بلیط بخرید و چمدان‌هایتان را ببندید. جشن‌های کریسمسی چیزی است که هر کس یک بار در عمرش باید در آنها شرکت کند.