تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای ارنگه

یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاها در منطقه کرج روستای ارنگه می باشد. این روستای زیبا در ۱۸ کیلومتری جاده چالوس از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز می باشد که هر ساله تعدادی گردشگر را به خود جذب می کند. برای آشنایی بیشتر با این روستا همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

روستای ارنگه کرج

اجاره روزانه خانه در تهران

در ابتدای ورود به روستا قبرستانی تاریخی می بینید که آثار و بقایای قبرهای قدیمی زرتشت را در خود جای داده است. دنج و باصفا بودن قبرستان یکی از ویژگی های جالب آن می باشد. در قبرستان حوضی پر از آب زلال و درختان توت بلند و همچنین نیمکت هایی به رنگ آبی آسمانی برای رفع خستگی وجود دارد.

روستای ارنگه دارای باغات میوه بسیار می باشد که می توان به سیب قرمز ، گیلاس ، گردو ، گلابی ، توت اشاره کرد. فاصله روستا تا جاده چالوس ۲ کیلومتر می باشد که این جاده آسفالت می باشد.

رودخانه ای پر آب و زیبا در روستای ارنگه وجود دارد که اگر شما تا اواخر مردادماه به این روستا بروید می توانید در این رودخانه به شنا بپردازید و لحظات شاد و پر هیجانی را برای خود رقم بزنید. از جاذبه های این روستا می توان به دره ای بنام هفت چاه یا هفت چشمه اشاره کرد که ارزش دیدن را دارد. دیگر مکان دیدنی آن آبشار خور و پیست اسکی خور می باشد.

روستای ارنگه کرج

تپه های کنده کاری از زمان زرتشتیان

از مکان های تاریخی روستا تپه کارنه و تپه قلعه ها می باشد. وقتی به قبرها با دقت نگاه می کنیم و به گفته اهالی روستا که این کنده کاری هایی که روی سنگ قبرها  می باشد مربوط به دوره زرتشتیان به جا مانده است که بسیار ارزشمند می باشد. در شمال روستا قلعه شاهدژ با ارتفاع ۲۸۶۰متر قابل رویت است و محلی زیبا برای صخره نوردی است.

علت اصلی معروفیت تپه قلعه ها این است که وجود منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز دارد که از بالای تپه می توانید به تماشای روستای ارنگه و اطراف آن بپردازید. شما در بالای تپه در فصل بهار و پاییز می توانید نظاره گر زیبایی درختان را با هزار رنگ باشید.

بهترین فصل سفر

ارنگه در تمامی فصل ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و شما می توانید در همه فصل به این روستای زیبا بروید. در فصل بهار درختان سیب و گیلاس به شکوفه می نشینند و منظره ای تماشایی را پدیدار می کنند و در فصل پاییز هم که برگ درختان زرد و نارنجی  و قرمز زیبایی شگفت انگیزی را ایجاد می کنند و طبیعت هزار رنگ را می توانید در این روستای زیبا ببینید.

روستای ارنگه کرج

تابستان هم فصلی عالی برای سفر به این منطقه خاص و زیبا می باشد. در تمام فصول در روستای ارنگه ویلا اجاره ای در اختیارتان می باشد که با کرایه آن می توانید راحت وبا فرصت کافی از روستا و مناطق آن بازدید کرده و لذت ببرید.

اقامت در روستای ارنگه

مردمان روستا بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشند. آنها از شما دعوت می کنند که در منازل آنها سکونت داشته باشید و استراحت کنید اما اگر می خواهید چند روز در روستا بمانید حتما ویلا اجاره کنید .در این روستا به دلیل وجود زیاد گردشگر و مسافر ، تعداد زیادی ویلا و خانه ویلایی ساخته شده است که میتوانید شما هم یکی از این ویلاها را در اختیار بگیرید.

روستای ارنگه کرج

ویلاهای ارنگه بسیار مجهز است ، طوری که اکثر افراد مرفه این ویلا ها را برای چندین روز یا چندین ماه اجاره می کنند تا در این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا بمانند. ویلا های ارنگه از نظر قیمت متفاوت می باشند و شما با در نظر گرفتن بودجه ی خود می توانید ویلای خود را اجاره کنید.

دسترسی

برای رفتن به روستا وارد جاده چالوس شوید. بعد با دیدن تابلوی (ارنگه بزرگ) به راست بپیچید. جاده آسفالته ۲کیلومتری به ارنگه بزرگ می رسد. ارنگه بزرگ خود دارای چندین روستا به نام های (( گوراب ، ابهرک ، چاران ، خور ، سرزیارت و سیجان  )) می باشد وبه این دلیل ارنگه بزرگ نام گذاری می شود. مرکز بخش ارنگه بزرگ ، روستای ارنگه است.

آدرس : استان البرز ،۱۸ کیلومتری جاده چالوس

مقالات بیشتری بخوانید