تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های گردشگری در شهر مشهد و اطراف آن

هفت حوض، کوهستانی نزدیک شهر

هفت حوض پارکی طبیعی در منطقه ای کوهستانی و بسیار زیباست.  این منطقه کوهستانی در ارتفاعات خلج قرار دارد و مسیر دستیابی به آن آسان بوده البته بخشی از راه پیاده طی می گردد . در میان صخره‌های سنگی این منطقه ، جریان آب حفره ‌هایی ایجاد کرده که به حوضچه های طبیعی تبدیل شده است .  آب  هر یک از این حوضچه ها پس از گذری کوتاه به دیگری می‌ریزد و در کنار هم منظره‌ای زیبا را پدید آورده است . مسیر فرعی این منطقه، در ابتدای محور خلج قرار دارد و یک جاده پهن و آسفالته تا میدانی در نزدیکی آن ادامه می یابد ، و بعد از در حدود دو کیلومتر از راه در دل طبیعت کوهستانی منطقه ادامه می یابد که می بایست پیاده طی شود.  در میان از طبیعتی بکر و دیدنی و مشرف به دریاچه سد «طرق» گذر می کنید که خود این مسیر بسیار دیدنی است .

بوستان مینیاتوری مشهد

اجاره روزانه خانه در تهران

چشمه سبز

چشمه سبز نام دریاچه ای کوچک است که در بیست کیلومتری شهر گلمکان قرار دارد . این منطقه در دامنه ‌های شمالی کوههای بینالود قرار گرفته و در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا واقع شده است . این منطقه تاریخی از گذشته مورد توجه بوده و در شاهنامه فردوسی از آن  به عنوان «چشمه سو» نام برده شده است . و گفته می شود چشمه سبز همان جایی است که یزدگرد ، چهارمین شاه ساسانی و پدر بهرام گور در حاشیه آن ، کشته شد.  رزرو تور قشم را در سایت انجام دهید.

این چشمه در ده کیلومتری شهر گلمکان قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست بیست کیلومتر از مسیر را در جاده ای خاکی و کوهستانی طی نمایید. گفته می شود این منطقه مکان مناسبی برای رویش گیاهان دارویی نظیر بادام کوهی، ‌خار شتر، زیره، کاسنی و بابونه است .

مسیر رسیدن به این منطقه بسیار زیبا و شگفت انگیز و اگر خوش شانس باشید در حین گذر با حیواناتی نظیر بز کوهی، آهو، عقاب، ‌کبک و گراز روبرو خواهید شد .

دره ارغوان

این منطقه زیبا و شگفت انگیز به خاطر وجود درختانی مملو از گل و شکوفه های ارغوانی رنگ ب شهرت رسیده است . ارغوان دره در فاصله چهار کیلومتری از شهر طرقبه قرار دارد  و برای زیدن به آن می بایست از مسیر طرقدر به روستای کلاته آهن برسید و سپس از انتهای محله طرقدر در طرقبه، وارد مسیری به نام روستای کلاته آهن شوید . در انتهای دره چشمه های جوشان آب را خواهید دید که محلی مناسب برای استراحت و لذت از طبیعتی بکر و شگفت انگیز است . اهالی منطقه از شاخه‌های نرم و منعطف درختان ارغوانی رنگ ، سبدهای زیبایی می‌بافند . به این هنر  «سبدبافی» یا «ارغوان بافی» گفته می شود . و این محصول جزو صنایع دستی و هنر دیرینه مردم این منطقه است .

دره اجنه

دره اجنه در منطقه ای زیبا و شگفت انگیز و در میان دامنه های کوهستان بینالود قرار گرفته است .  دره اجنه در کوهستان «اخلمد» و در منتهی الیه شمالی رشته کوه بینالود قرار دارد و در نزدیکی آن شهر چناران واقع شده است . راه رسیدن به این روستا مسیری آسفالته است که حدودا ده کیلومتر طول دارد و از کیلومتر پنج جاده چناران به قوچان منشعب می گردد . از این روستا، تا آبشار اصلی اخلمد، حدود دو کیلومتر راه است که مسیری هموار و سنگفرش است.

این منطقه علاوه بر آبشار اصلی، دارای جندین آبشار دیگر هم هست . دره اصلی  پلنگ دره نام دارد و در اطراف آن چند دره فرعی نیز به چشم می خورد که تماشای مناظر طبیعتی هر یک هوش از سرتان خواهد برد.

یکی از این دره‌ها، دره اجنه نام دارد  که تقریباً دو کیلومتر، بالا‌تر از آبشار اصلی واقع شده است . دور تا دور این دره با دیواره‌های بلندی احاطه شده و فضای وهم انگیزی را پدید آورده است . آبی که از ارتفاعات بالا دست این دره اجنه جاری می‌ گردد ، پس از گذر از  مسیری باریک و عمیق چند آبشار پلکانی را بوجود می آورد ، و در نهایت به دره اصلی اخلمد (پلنگ دره) می‌ ریزد.

البته شایان ذکر است که دستیابی به این منطقه کار آسانی  نیست و به آمادگی جسمانی بالا و همراه داشتن تجهیزات کافی نیاز دارد .

چشمه خسرو

پارک طبیعی حیات وحش چشمه خسرو دارای طبیعتی خیره کننده و زیباست و همچنین زیستگاه گونه های مختلف حیوانات همچون کل ، بز ، قوچ ، میش و … است . این پارک حیات وحش دارای پنجاه هکتار وسعت است و باغی با دو هکتار وسعت در داخل این منطقه منزل پرندگانی همچون طاووس ، فنچ و … است . تور مشهد سفر باتو را از دست ندهید.

این پارک طبیعی همچنین برخی خزندگان کمیاب را در خود جای داده  و گونه های مختف مارها و مار مولک ها ،خوکچه هندی و … در قفس های شیشه  نگهداری می شوند.