تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نوروز فرصت خوبی است برای اینکه به مکان‌های ناشناخته سفر کنید و از جاذبه‌هایی بازدید کنید که کمتر کسی آنها را می‌شناسد! دلیل آن هم واضح است. در اغلب روزهای عید اماکن باستانی و جاذبه‌های معروف با انبوهی از گردشگران احاطه می‌شوند و امکان اینکه بتوانید سر فرصت و با حوصله به گشت و گذار مشغول شوید، بسیار پایین است.

البته ممکن است که بابت اقامت امن و مطمئن در اطراف نقاط گردشگری ناشناخته هم نگرانی‌هایی داشته باشید که به شما حق می‌دهیم! اما خبر خوب و خوشحال کننده این است که در سال‌های اخیر وبسایت‌ها و پلتفورم‌های مختلفی در زمینه اجاره ویلا و سوئیت فعالیت می‌کنند و امن‌ترین اقامتگاه‌ها را با بهترین شرایط در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

اجاره روزانه خانه در تهران

جاذبه های طبیعی کردان، رود کردان

احتمالا برایتان پیش آمده است که بعد از یک روز سخت و خسته کننده کاری، با خودتان بگویید که ای کاش در طبیعتی آرام و خوش آب و هوا مشغول استراحت بودید یا در کنار رودخانه‌ای پر آب می‌نشستید و با نوشیدن یک چای خوش عطر و طعم، تمام خستگی‌تان را به در می‌کردید!

البته که چنین تصوری چندان هم رویایی و غیرقابل دسترس نیست! اگر اهل پایتخت باشید می‌توانید بدون برنامه‌ریزی، راهی کردان شوید و در زمانی کوتاه به این ییلاق خوش آب و هوا برسید. روستایی که آب و هوای معتدل و ملایمی دارد و آرامش و طبیعت سرسبزش توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

در این منطقه ییلاقی جذاب، یک رود پر آب هم جریان دارد که زندگی و حیات درختان، باغ‌های میوه و مراتع کشاورزی این منطقه به شدت به آن وابسته است. بسیاری از گردشگران هم برای استراحت و تفریح در کنار این رودخانه اتراق می‌کنند و از طبیعت اطرافش نهایت لذت را می‌برند. برخی دیگر از گردشگران هم ترجیح می‌دهند تا با اجاره ویلا در کردان در یکی از خانه‌های این روستا مستقر شوند و بعد خودشان را به این رودخانه جذاب برسانند. فراموش نکنید که در این منطقه انتخاب‌های جذاب و متنوعی برای اجاره و رزرو ویلا کردان وجود دارد.

طول این رودخانه چیزی حدود ۴۸ کیلومتر است و ۲ کیلومتر با کردان فاصله دارد. پس اگر تصمیم گرفتید که از مناطق مسکونی کردان به رودخانه سر بزنید باید حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی کنید. این رودخانه از شمال شرق روستا جاری شده و به جنوب غربی‌اش منتهی می‌شود و در مسیر خود به رودخانه دیگری به نام هزاربند می‌پیوندد.

جاذبه های طبیعی کردان، رود کردان

پرسه در تاریخ و سفر در زمان در روستای زیبای کردان

اگر تصمیم گرفتید که به رودخانه کردان سر بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که در مسیر خود از «پل بانو صحرا» هم دیدن کنید! در یکی از بخش‌های کم عمق رودخانه، بقایایی از یک پل قدیمی دیده می‌شود که مورخان ساخت آن را به زمان صفویان نسبت داده‌اند.

این پل از دو دهانه شرقی و غربی تشکیل شده است که متاسفانه بخش‌های زیادی از آن در طول تاریخ از بین رفته‌اند. با این حال از روی آثار باقی مانده می‌توان به جنس سنگی و آجری آن پی برد. در ورودی این پل، کتیبه سنگی کوچکی هم وجود دارد که اطلاعاتی مانند تاریخ مرمت و سال ساخت بر روی آن حک شده است. گرچه اطلاعات زیادی درباره این پل به ثبت نرسیده اما تماشای آن می‌تواند برای گردشگرانی که به تاریخ و سازه‌های قدیمی علاقه‌مند هستند، جالب و متفاوت باشد.

البته در کردان بناهای تاریخی و سازه‌های قدیمی دیگری هم وجود دارند که برج مقبره یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین آنها است. این برج از دوران سلجوقیان به یادگار مانده است و معماری منحصر به فرد و بنای آجری‌اش توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

برج مقبره حدود ۸۰۰ متر با روستای کردان فاصله دارد و دسترسی به آن با پای پیاده امکان پذیر است. از کاربری دقیق این برج اطلاعی در دست نیست و هنوز مورخان نمی‌دانند که آیا این بنا استفاده نظامی داشته و یا تنها مقبره‌ای کوچک در میان طبیعت بوده است.

با این حال اهالی کردان، اهمیت فراوانی برای این بنای تاریخی قائل هستند و اعتقاد دارند که این مکان مقبره امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد (ع) بوده است. قرار گرفتن برج مقبره در نزدیکی درختان قدیمی و رودخانه زلال روستا، باعث شده است تا بسیاری این بنای باستانی را یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی کردان معرفی کنند.

روستای زیبای کردان
دشت لاله های واژگون گلستان کوه خوانسار

درست است که اغلب ما اصفهان را با سی و سه پل، میدان نقش جهان و پل خواجو می‌شناسیم، اما این استان قدیمی و زیبای ایران طبیعت منحصر به فردی هم دارد و تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش، آن را به یکی از خاص‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده است.

یکی از جاذبه‌های طبیعی اصفهان که سفر به آن را به شدت پیشنهاد می‌کنیم، دشت لاله‌های واژگون است! دشتی رنگارنگ که در فصل بهار پر از گیاهان و گل‌های سرخ و زرد و نارنجی می‌شود. یکی از محبوب‌ترین گل‌های این دشت لاله واژگون است که معمولا از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت در گوشه و کنار اینجا می‌روید.

بد نیست که بدانید لاله واژگون در داستان‌های قدیمی ماجرای جالب و شنیدنی دارد. کتاب‌های قدیمی می‌گویند که این گل شاهد بریده شدن گلوی سیاوش به دست گرسیوز بود و به همین دلیل سر به زیر انداخت تا آرام آرام اشک بریزد. در بعضی از نقاط ایران این گل را با نام اشک سیاوش می‌شناسند.

 دشت لاله های واژگون گلستان کوه خوانسار

دشت لاله‌های واژگون در منطقه تماشایی گلستان کوه و در ۱۵ کیلومتری جنوب خوانسار قرار دارد و فاصله‌اش با شهر اصفهان چیزی حدود ۱۵۹کیلومتر معادل دو ساعت رانندگی است. خوشبختانه این استان هم مانند دیگر شهرهای توریستی امکانات متنوعی برای رزرو سوئیت اصفهان فراهم کرده است. در نتیجه اگر تصمیم دارید به این استان سفر کنید، می‌توانید با خیال راحت نسبت به پیدا کردن و اجاره سوئیت اصفهان اقدام نمایید.