تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دیدنی های باغ بهادران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم دیدنی های باغ بهادران را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر زیبا در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یکی از مهم‌ترین استان های تاریخی کشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

باغ‌بهادران (Baghbahadoran) یا باغبادران یکی از شهرهای استان اصفهان، واقع در جنوب غربی استان و در مسیر جاده اصفهان- شهرکرد و از توابع شهرستان لنجان در اصفهان است. خیابان‌ها و کوچه‌های باریک و شیب دار از خصوصیات این شهر است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در ساحل زاینده رود آب و هوایی معتدل دارد. تعدادی از مردان این شهر در کشور کویت مشغول به کار و زندگی هستند و از این طریق باعث رونق اقتصادی این شهر شده‌اند. شهر باغبادران به دلیل داشتن باغ‌های زیبا، جاری بودن آب رودخانه، برخورداری از فضای سبز و ساحل زیبای زاینده رود یکی از مقاصد پرطرفدار سفر بین مردم است. باغ بهادران بین اصفهان و شهرکرد قرار دارد و همین نزدیکی باعث شده تا از ویژگی های طبیعی و زیبای هر دو منطقه بهره مند شود.

باغ بهادران به دلیل وجود طبیعت بکر و دست نخورده و آب و هوای ییلاقی که دارد، به عنوان نگین انگشتری اصفهان شناخته شده است. از جاذبه های این شهر می توان به پل کله و روستای تاریخی مدیسه که دارای محله‎های قدیمی و برجک و قلعه‎ای کوچک است، اشاره کرد و سد چم آسمان، استودان و سنگ‎ نگاره‎های باغ‎بهادران، محله ملک‎آباد که از بافت قدیمى و زیبایى برخوردار است، همه سر راه شما منتظرند که پیشنهاد می‎شود مسیر را پیاده طی کنید تا از زیبایی های آن ها نهایت بهره را ببرید.

3826400 577

جاهای دیدنی باغ بهادران

رودخانه زاینده رود

رودخانه زاینده رود مهمترین جاذبه منطقه است که در طول ۳۷ کیلومتر در بخش باغبادران جریان دارد. در طول این مسیر ۲۰ روستا و خود شهر باغبادران در کنار آن آرام گرفته اند. این روستاها که همه آنها در دو دهستان چم رود و چم کوه قرار دارند به ترتیب عبارتند از؛ روستای چم آسمان، شهر باغبادران، روستاهای چم پیر، مورکان، سعید آباد، کرچگان، برنجگان، صادق آباد، کته شور، دورک، خشوئیه، آیدغمیش، زرد خشوئیه و پرکستان، چم علیشاه، چم آغل، چم کهریز، چم نور، چم یوسف علی، چم حیدر و چم طاق. رودخانه زاینده رود باعث جذب مسافران به تمام این نقاط شده است.

دیدنی های باغ بهادران
دیدنی های باغ بهادران

روستای مورکان

یکی از جاذبه های گردشگری باغبهادران روستای مورکان است. پس از باغبهادران و گذر از روستای چم پیر وارد روستای مورکان میشوید. موزه دکتر ریحان صفوی واقع در محله رحمت آباد مور کان و دو برج کبوتر و طبیعت مورکان جاذبه های گردشگری و اکوتوریستی این روستا هستند. در جنوب روستای مورکان و در دامنه کوه پیر شمع الدین روستای همام با دو چنار کهن سال قرار دارد . همچنین در ساحل شمالی رودخانه و شمال غربی مورکان روستای سعید آباد قرار دارد با زیارتگاه قرآن دست خط حضرت على (ع) و طبیعت ساحلی.

روستای کرچگان

روستای کرچگان میتواند توقف گاه بعدی برای گردشگران طبیعت دوست با طبیعت ساحلی زیبا برج کبوتر و قلعه . پس از گذر از روستای کرچگان و مشاهده طبیعت زیبای منطقه و روستاهای دورک ، کته شور ، صادق آباد در ساحل شمالی رودخانه و برنجگان در ساحل جنوبی رودخانه قرار دارد که چسبیده بهم هستند ولی توقف گاه مناسبی ندارند. روستای کرچگان از جاذبه های گردشگری باغبهادران است.

دیدنی های باغ بهادران
دیدنی های باغ بهادران

هتل های اصفهان

اصفهان از شهرهای تاریخی ایران می باشد که به‌ دلیل تاریخی غنی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که بخش زیادی از این جاذبه ها در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌اند. گردشگران می توانند قیمت و اطلاعات هتل های اصفهان را با توجه به تعداد ستاره هتل، خدماتی که هتل به مسافران ارائه می‌دهد، تعداد و نوع وعده‌های غذایی، همچنین موقعیت مکانی هتل، فاصله هتل تا مکان های دیدنی ، از سایت علی بابا جستجو و با توجه تاریخ اقامت خود اقدام به رزرو نمایند.

متن تبلیغاتی

روستای خشوئیه

از دیگر جاذبه های گردشگری باغبهادران روستای خشوئیه است. این روستا پس از برنجگان در ساحل جنوبی رودخانه قرار دارد و میتواند توقف گاه بسیار مناسبی باشد. نقاط دیدنی آن شامل دالان های خانه های قدیمی برجک، حمام قدیمی و کلا محله سنتی و سپس پیر چنار بسیار قدیمی روستا و طبیعت زیبای آن است. روستای آید غمیش در نزدیکی خشوئیه و در ساحل شمالی رودخانه است و محله ای سنتی را دارا میباشد.

مسیر گردشگری شورجه – گردنه

مسیر گردشگری شورجه – گردنه رخ این مسیر گردشگری که در دهستان زیر کوه واقع است به ترتیب از روستای شورجه ، شهر چرمهین و روستاهای قلعه لای بید، حاجت آقا، قلعه آقا، کلیشاد رخ، رکن آباد در دامنه جنوبی کوه پیر شمع الدین میگذرد و به گردنه رخ میرسد.

دیدنی های باغ بهادران
دیدنی های باغ بهادران

شهر چرمهین

شهر چرمهین خود همراه با آبشار شاهلران محور گردشگری جداگانه ای را تشکیل میدهد. شهر چرمهین دارای مسجد ایلخانی، قلعه و درختان کهن است. آبشار شاهارا در ۵ کیلومتری جنوب غربی چرمهین خود به تنهایی می تواند یک منطقه هدف گردشگری باشد که بازدید کامل از محوطه آبشار و خود آبشار زمانی بالغ بر ۳ ساعت وقت لازم دارد. در سالهای اخیر در محل آبشار شاهلرا چند فقره آلاچیق و سرویس بهداشتی همراه با نور پردازی درجه ۲ احداث شده که رفاه حال گردشگران را باعث میشود.

از دیگر مکان‌های دیدنی باغ بهادران می‌توان به قلعه قدیمی چهار برج، آتشکده قلعه کافر (بقایای آتشکده زرتشتیان)، دشت مش محمد جان، امام زاده شاهزاده ابراهیم، قلعه کبوتر خانه کرچگان، مسجد جامع باغبادران و باغ‌ها اشاره کرد.

دیدنی های باغ بهادران
دیدنی های باغ بهادران

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: