تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی فریدون شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

برای تهیه بلیط هواپیما از تهران به اصفهان با کمترین هزینه، تعدادی راهکار و نکته وجود دارد که می‌توانید مد نظر داشته باشید. انتخاب فصل‌های کم‌ترافیکی مانند پاییز و زمستان برای سفر به اصفهان می‌تواند موثر باشد. همچنین توصیه می‌شود قبل از خرید بلیط  پرواز تهران اصفهان، قیمت‌ها و سرویس‌های مختلف ایرلاین‌ها را مقایسه کنید تا از خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما بهره‌مند شوید. رزرو بلیط چارتر نیز گاهی اوقات می‌تواند گزینه ارزان‌تری باشد. به علاوه، با استفاده از ویژگی جست‌وجو با کمترین قیمت در وب‌سایت‌های مانند اسنپ‌تریپ، شما می‌توانید لیستی از پروازهای ارزان تهران به اصفهان را در تاریخ مورد نظر خود بیابید.

اجاره روزانه خانه در تهران

آشنایی مختصر با اصفهان و فریدون شهر

اصفهان استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یکی از مهم‌ترین استان های تاریخی کشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می کنند.

فریدون‌شهر (Fereydun Shahr) یکی از شهرهای غرب استان اصفهان، مرکز شهرستان فریدون شهر و نامزد امن‌ترین شهر دنیا از سوی یونسکو است. این شهر با ۲۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر ایران است. بیش از ۹۰ درصد مردم فریدون‌شهر را گرجی‌زبانان تشکیل داده و اکثر آن‌ها نوادگان گرجی‌هایی هستند که توسط شاه عباس اول از گرجستان به‌ ایران آورده‌ شدند.

شهرستــان فریدونشهر، با توجه به موقعیت آب و هوایی و کوهستانی بودن، ‌وجود آبشارها و چشمه سارها و انواع گیاهان و گل های زیبای وحشی در دامنه ها و کوهسارها،‌ هر بیننده و دیدار کننده در فصل بهار و تابستان را به خود محسور می کند. زمستانهای پربرف و زیبا، جهت اسکی در پیست اسکی شهرستان که تنها پیست اسکی در استان اصفهان می باشد،‌ یکی از لوازم و امکانات خوب منطقه برای جذب توریسم می باشد. در ادامه این مقاله با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا می شویم.

پیست اسکی فریدون شهر

پیست اسکی فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان در منطقه‌ای کوهستانی و در پنج کیلومتری غرب شهر فریدونشهر واقع در ارتفاعات موسوم به گردنه روستای چغیورت استقرار یافته است. پیست اسکی فریدونشهرکه تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است و دارای شیب تند و منحصر به فرد حدود ۳۵درجه است، مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است. ارتفاع پایه پیست اسکی فریدونشهر از سطح دریا دو هزار و ۶۳۰ متر است و در بالاترین نقطه پیست به سه هزار متر می‌رسد که با این مشخصات این پیست اسکی مجهز به برفکوب وسایر امکانات رفاهی و درمانی می باشد. پیست اسکی فریدونشهر بسته به نوع بارش در سال بطور نسبی پنچ تا هفت ماه از سال دارای امکان انجام ورزشهای زمستانی بخصوص در فصول سرد و ماه اول بهار است.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

دشت لاله های واژگون فریدون شهر

با شروع فصل بهار در اکثر نقاط شهرستان جلوه زیبایی ازطبیعت منطقه چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند در این میان لاله های واژگون زیبایی خاصی دارد که در اکثر نقاط دهستانها (مخصوصا گلونی ،‌دره شادی ، چالقو) پشتکوه و پیشکوه،‌ چشمه لنگان به وفور و به دو رنگ زرد و قرمز یافت می شود این دشت از جاهای دیدنی بسیار زیبای فریدونشهر می باشد.

17634 e1614240873610

پارک سراب (معلم)

این پارک در شمال شهر فریدونشهر واقع شده است و مکان تفریحی و گردشگری بسیار مناسبی برای گذران اوقات فراغت است. در چند سال اخیر شهرداری فریدونشهر با سرمایه­ گذاری در این بخش توانسته است تا حدودی این منطقه را ساماندهی و برنامه­ریزی نماید، ولی مدیریت نظام­مند این جاذبه برای جذب گردشگر و هم­چنین توسعه گردشگری شهرستان علاوه بر طرح­های مناسب توسعه انسانی و طبیعی نیازمند سرمایه مالی کافی است. برگزاری ورزش­های جذاب و هیجان­ انگیز در این مکان توریستی مانند زیپ­لاین و هم­چنین فروش صنایع دستی، داروهای گیاهی و سایر سوغاتی­های شهرستان در غرفه­ های طراحی شده می­تواند در جذب گردشگر به شهرستان بسیار موثر باشد.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

چشمه سراب

چشمه سراب دو چشمه فصلی در فریدون‌شهر است. این چشمه در پارک سراب (معلم) قرار گرفته است و همانطور که پیشتر گفتیم این پارک امکاناتی از قبیل نمازخانه، سوئیت، پارک بادی و وسایل بازی کودکان، زمین اسکیت سواری، پارکینگ و فروشگاه اغذیه برای تفرجگذاران دارد.

800px Fereydunshahr 4

تفرجگاه چغیورت از مفرح ترین جاهای دیدنی فریدون شهر

این منطقه تفریحی-گردشگاهی در کنار روستای چغیورت واقع شده است. بنابر اسناد تاریخی منطقه چغیورت تفریح­گاه تابستانی ظل­ال سطان بوده است. قابلیت­های بالای این منطقه از قبیل وجود دشت­ های سرسبز به ویژه در فصل تابستان و بهار، چشمه­ های جوشان، کوه­های پر برف، انواع گیاهان دارویی می­تواند در توسعه اکوتوریسم یا بوم­گردی منطقه بسیار موثر باشد. در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز شهرستان در توسعه بوم­گردی بوده و اقامت­گاه­های بوم­گردی آن پذیرای مسافران است.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار فریدونشهر از دیدنی های ناشناخته استان اصفهان است. این آبشار با دیواره هایی پوشیده از خزه خوشرنگ و فضایی بس طرب انگیز پذیرای علاقمندان خویش است. آبشار پونه زار به ارتفاع تقریبی ۷۵ متر یکی از زیباترین آبشارهای ایران می باشد که بعد از روستای چغیورت(پشت کوه) و با حدود نیم ساعت پیاده روی در نزدیکی روستای دربند واقع است. نام قدیم این مسیر آخوره پایین و نام جاده بالاتر آخوره بالا بوده است. بسیاری از گل های وحشی و دارویی ایران را می توان در کوه های این منطقه یافت.

unnamed 3

آبشار طرزه از زیباترین جاهای دیدنی فریدون شهر

 آبشار طرزه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در منطقه پشتکوه فریدونشهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و حدود ۸۵ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله داشته و در کنار روستای زیبای طـــرزه است، ارتفاع این آبشار حدود ۴۰ متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد.

آبشار پشندگان

این آبشار در 75 کیلومتری جنوب فریدونشهر و در پایین دست روستای پشندگان است. این آبشار حدود 45 متر ارتفاع دارد و گونه­های درختی فراوانی در کنار آن است. این جاذبه نیز نقش مهمی در بوم گردی شهرستان دارد.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

تنگ حنـا از جاهای دیدنی فریدون شهر

این تنگه در حدود 65 کیلومتری فریدونشهر و یک کیلومتری قریۀ گوگان قرار دارد. کانالی است که در اثر جریان دائمی آب و فرسایش کوه بوجود آمده است. بصورت دو دیوار قائم و موازی به بلندای 20 تا 30 متر و به فاصله 8 تا 12 متر از یکدیگر می باشد. دو طرف دیواره مذکور لانه های کبوتران و کلنی های زنبور عسل بر زیبائی چشم انداز می افزاید. رودخانۀ «چاقاگلی» از این معبر می گذرد. همچنین آب چند چشمه نیز از این کانال عبور می کند.

چشمه لنگان

این چشمه در روستای سیبک از توابع دهستان چشمه لنگان بخش مرکزی شهرستان فریدونشهر قرار دارد. آب این چشمه از زیر تخته سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود که قسمتی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ، از طریق خط لوله ۱۴ کیلومتری، آب آشامیدنی فریدونشهر و روستاهای مجاور آن را تأمین می‌کند. این چشمه و محدوده آن یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مردم این منطقه است.

N83264556 72939086

چشمه دره سپستان

چشمه دره سپستان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان از توابع فریدون شهر در استان اصفهان می باشد. این چشمه پرآب است و طبیعت زیبا و سر سبزی در اطراف این چشمه وجود دارد.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

قبرستان ارامنه از جاهای دیدنی فریدون شهر

این قبرستان­ها که دارای سنگ­نوشته­های بسیار زیبا و تاریخی است در مناطقی مانند روستای خویگان علیا، شهر برف­انبار(محله سنگباران)، روستای میلاگرد، روستای بیجگرد و روستای سروشجان، روستای صادقیه قرار دارند که تعداد آنها به 12 مورد می­رسد.

کلیسای مریم مقدس از دیگر جاهای دیدنی فریدون شهر

این بنا در سال ۱۸۲۲میلادی (۱۲۰۱ ه.ش- دوره قاجاری) ساخته شده است.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ البته حکاکی ستون اول جنوبی از سمت محراب نیز نشان می دهد که بنا در سال ۱۸۲۲ در ماه نوامبر افتتاح گردیده است. در حدود ۱۲ سال بعد نیز مدرسه ای در جنوب نمازخانه که دسترسی به آن از بیرون نمازخانه امکانپذیر میباشد ساخته شد. بنا در شهرستان فریدونشهر، بخش مرکزی، دهستان برف انبار و روستای خویگان علیا واقع است. روستای خویگان علیا در حدود ۱۰ کیلومتری شهر فریدونشهر قرار دارد. کلیسای حضرت مریم(س) با مساحتی حدود ۹۱۶ متر مربع در قسمت جنوبی عرصه در دو طبقه بوده است که قسمت پائین جهت سکونت و طبقه بالا کتابخانه می باشد که اکنون تخریب گردیده اند. در غرب حیاط مرکزی فضاهایی بشکل پلان مستطیل شکل و تقریبا شبیه بهم ساخته شده است.

img12343804 0

غار کلبیس کب

این غار در یک کیلومتری شمال فریدونشهر قرار دارد ، طول این غار ۲۵ متر و عرض آن در جاهای مختلف بین ۳ تا ۷ متر است بلندای آن (ارتفاع داخلی) بین ۲ تا ۶ متر و کف آن مسطح و در انتهای آن چاه عمیقی است که به جهت جلو گیری از سقوط تماشاچی مسدود شده است این غار از جاهای دیدنی فریدونشهر است. از جمله دیگر غارهای شهرستان فریدون شهر می توان غار کبوتران، غار باووک، غار پیرهشتاد و غار چشمه ریسان را نام برد.

روستای بنه کمر

روستای بکر و زیبای بنه کمر ۳۰ کیلومتری شهرستان فریدونشهر که در غرب آن آبشار زیبای دربند ودره تنگوله قرار گرفته است. اگر از شهر فریدون شهر به سمت غرب حرکت کنیم ، پس از پشت سرگذاشتن روستای چغیورت به روستای دربند می رسیم و از داخل روستای دربند پس از طی مسافتی نه چندان طولانی و کوهستانی به روستای بنه کمر که چشم انداز قشنگی دارد، خواهیم رسید. مردم روستای بنه کمر با زبان بختیاری گویش می کنند و از اقوام بختیاری (شامل طایفه کاظمی، بابا احمدی و کیماسی موگویی) و گرجی تشکیل شده اند. اقوام بختیاری آن ابتدا در قریه خرم ده که در حال حاضر جزء یکی از مزارع روستا می باشد، زندگی می کردند و حدود ۹۰ سال است که از آنجا مهاجرت و به محل کنونی روستا که دارای چشمه ای با برکت و گوارا است ساکن شده اند و اقوام گرجی آن از فریدونشهر به این روستا مهاجرت نمودند.

جاهای دیدنی فریدون شهر
جاهای دیدنی فریدون شهر

مقالات گردشگری بیشتری بخوانید