تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک‌های سافاری معمولاً مکان‌هایی هستند که در آن‌ها از حیوانات جثه بزرگ مراقبت می‌شود و افراد می‌توانند به این مکان‌ها سفر کنند و پوشش گیاهی و این جانوران را ببینند. انواع مختلفی از حیوانات در این مکان زندگی می‌کنند که مراقبت ویژه‌ای از آن‌ها می‌شود و این حیوانات معمولاً حیوانات جنگل هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها بسیار خطرناک محسوب شوند اما باید این نکته را بدانید که در پارک سافاری کرج یا همان پارم محیط بان کرج همه چیز برنامه‌ریزی شده و تحت کنترل است.

در پارک‌های سافاری با شرایط ویژه‌ای که فراهم می‌شود، انسان‌ها می‌توانند این حیوانات را از نزدیک ببینند بدون این که خطری آن‌ها را تهدید کند. در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم راجع به پارک سافاری کرج صحبت کنیم و ویژگی‌های آن را به شما بگویم؛ پس انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک سافاری کرج

بسیاری از افراد به باغ وحش و دیدن حیوانات مختلف علاقه بسیار زیاد دارند؛ بنابراین محیط‌های مختلفی جهت دیدن این حیوانات فراهم شد که به این منظور حیات وحش‌های مختلفی به وجود آمدند؛ اما ویژه‌ترین نوع حیات وحش سافاری می‌باشد که یکی از بهترین سافاری‌های ایران در شهر کرج است.

در این سافاری پارک امکانات ویژه و فضای مناسبی برای نگهداری حیوانات مختلف فراهم شده است و محیطی امن برای بازدید کنندگان آن می‌باشد. افراد می‌توانند اوقات فراغت خود را در این مکان سپری کنند و از دیدن حیوانات لذت ببرند.

karaj safari park

پارک سافاری کرج کجاست؟

این پارک سافاری که حدود ۱۷ و نیم  هکتار وسعت دارد، در حصار تپه ساخته شده است و آدرس دقیق آن استان البرز، کرج، کمربندی کرج، بیلقان، خیابان المهدی می‌باشد. برای بازدید این محیط تفریحی می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید و ماشین خود را در پارکینگ اختصاصی سافاری پارک کنید. اگر وسیله نقلیه شخصی نداشته باشید می‌توانید با استفاده از مترو و یا تاکسی به کرج روید و از آنجا تاکسی‌هایی به سمت این پارک بگیرید.

پارک سافاری کرج

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر در ارتباط با گردشگری کرج را از دست ندهید:

ویژگی‌های پارک سافاری کرج

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های هر حیات وحش، نحوه مراقبت از حیوانات آن می‌باشد که در پارک سافاری کرج این حیوانات بدون قفس در فضای باز زندگی می‌کنند و از بهترین مواد غذایی برای تغذیه آن‌ها استفاده می‌شود. در این پارک سافاری حیوانات امنیت و آرامش بسیار زیادی دارند و به صورت مداوم سلامت جسمی و روحی آن‌ها بررسی می‌شود؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به حیوانات حیات وحش هستید، حتما از پارک محیط بان کرج دیدن کنید و نحوه زندگی طبیعی حیوانات را از نزدیک ببینید.

 جالب است بدانید که برای ساخت این پارک حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تمامی این هزینه جهت آرامش حیوانات ساکن در این مکان و بازدید کنندگان انجام شده است. در این پارک حدود ۷۵ راس حیوانات علف خوار زندگی می‌کنند که در تمامی مکان‌های این پارک از دوربین استفاده شده است تا تمامی حیوانات به صورت مداوم چک شوند.

پارک سافاری کرج

اگر به عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارید، این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا دارای یک محیط کاملاً طبیعی است که شما می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای در این مکان بگیرید. امنیتی که برای تمامی حیوانات و بازدید کنندگان در این پارک به وجود آمده است، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش شده است و می‌توان گفت که یکی از بهترین مکان‌های تفریحی کرج می‌باشد.

زمانی که وارد سافاری می‌شوید، بعد از تهیه بلیط سوار خودروهای می‌شوید که شما را به محل زندگی حیوانات مختلف می‌برند و شما می‌توانید در این مکان‌ها پیاده شوید و حیوانات مختلف را از نزدیک ببینید. همچنین  بعد از ورود سافاری، می‌توانید دو سکوی بازدید، ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علف را ببینید که تمامی این‌ها برای مراقبت بیشتر از حیوانات ایجاد شده اند. این مکان به طور مداوم از طرف محیط زیست بازرسی می‌شود تا امنیت خاطر برای بازدیدکنندگان به طور کامل فراهم شود.

دسترسی به پارک سافاری کرج

آدرس :استان البرز، کرج، کمربندی کرج، بیلقان، خیابان المهدی

 

کلام آخر در رابطه با پارک سافاری کرج

در این مطلب راجع به پارک سافاری کرج با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که از چه طریق می‌توانید به این مکان سفر کنید. همانطور که می‌دانید شهر کرج در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر می‌باشد. اهالی شهر کرج و کسانی که به این مکان سفر می‌کنند، اکثراً از پارک سافاری کرج دیدن می‌کنند؛ زیرا به گفته گردشگران، این پارک سافاری جزو بهترین مکان‌های تفریحی در کل ایران می‌باشد.

پارک محیط بان کرج | پارک سافاری کرج

 اگر قصد سفر به این مکان را دارید، بهتر است از قبل ویژگی‌های آن را بدانید که ما تمامی ویژگی‌های آن را در این مطلب برای شما شرح دادیم. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در این مکان به حیوانات غذا دهید و بهتر است که فاصله خود را با آن‌ها حفظ کنید تا امنیت برای حیوانات این پارک نیز فراهم شود.