تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای میامی مشهد

روستا میامی از منطقه خراسان رضوی است که جزئی از دهستان میامی مشهد محسوب می‎‌شود. روستای میامی حدود 3000 نفر جمعیت دارد و چند جاذبه تاریخی-گردشگری در آن میتوان دید.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این روستایی ناشناخته بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از مهمترین مکان‌هایی که در این روستا وجود دارد، مرقد امامزاده یحیی است. این شخص از نوادگان امام زین‌العابدین (ع) بوده که سال 107 هجری قمری در این مکان به شهادت رسیده و از همان زمان تاکنون باعث اهمیت میامی شده.

جاهای دیدنی میامی مشهد

در میامی جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری زیادی جذب این روستا کرد  که برخی از مسافران هنگام سفر به مشهد، از آن‌ها بازدید می‌کنند.

این مکان‌ها شامل

  • کاروانسرا عباس‌آباد
  • آب‌گرم
  • امامزاده یحیی
  • کاروانسرای میامی

کاروانسرای میامی مشهد

در این روستا یکی از زیباترین کاروانسراهای باستانی خراسان رضوی  واقع شده است. باستان‌شناسان، طبق شواهدو مدارک  بدست آمده، زمان ساخت این بنا را مربوط‌به دوران صفویه تخمین زده‌اند.

این کاروانسرا 5250 متر مربع مساحت دارد.ساختمان با چهار ایوانی و V شکل مواجه خواهید شد. درحال‌حاضر کاروانسرای میامی در لیست آثار ملی ثبت شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

روستا میامی

کاروانسرای عباس آباد

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری میامی مشهد این کاروانسرا است که سالانه جمعیت زیادی را به خود می‌بیند. کاروانسرای عباس آباد در فاصله 75 کیلومتری از روستای میامی واقع شده و برای بازدید از آن باید به روستای عباس‌‎آباد بروید. این مکان، مانند کاروانسرای میامی، در زمان صفویه ساخته شده است.

کاروانسرای عباس‌آباد نقشه‌ای مستطیل شکل داشته و در زمینی به مساحت 8500 متر مربع بنا شده. برای ورود به این کاروانسرا دو درب در شرق و غرب وجود دارد. در دوران حکومت قاجاریه، کاروانسرای عباس‌آباد به‌طورکامل بازسازی شد و از آن دوران تا حالا به همان شکل مانده.

روستا میامی

آب گرم میامی مشهد

وجود این مکان باعث شده، افراد زیادی در فصل‌های مختلف سال به این بخش از کشور سفر کنند.و بعضی از آژانس های مسافرتی تورهای یک‌ روزه سفر به میامی را ارائه می‌دهند

که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آن رفتن به آب‌گرم این روستا است. این استخر دارای خواص درمانی متعدد بوده و پزشکان برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها، آب‌تنی در آن را پیشنهاد می‌دهند.

روستا میامی

مرقد امامزاده یحیی، مهمترین جاذبه گردشگری میامی

مهمترین قسمت روستای میامی مشهد امامزاده یحیی است. بسیاری از زائران امام رضا (ع) به معجزه این امامزاده اعتقاد دارندو باور قلبی دارند  و رفتن به آن را در برنامه خود قرار می‌دهند.

طبق شجره‌نامه می‌توان فهمید که امامزاده یحیی میامی یکی از نوادگان امام سجاد (ع) است.

قدمت ساختمان این مکان به دوران دهم هجری بازمی‌گردد که از آن دوران تاکنون بازسازی‌های زیادی روی ساختمان آن انجام شده. در زمین 55 هکتاری این امامزاده زائرسرا، اتاق‌هایی برای اسکان موقت مسافران، محلی برای آشپزی و… وجود دارد.

روستا میامی

اقامت در میامی مشهد

اگر می‌خواهید یک شب در این منطقه بمانید، می‌توانید واحدهای اطراف امامزاده یحیی را انتخاب کنید.

این واحدها امکانات خاصی ندارند و فقط برای اقامت یک شب مناسب هستند. با اجاره این اتاق‌ها به بهبود وضعیت امامزاده نیز کمک خواهد شد، زیرا هزینه‌های دریافتی آن صرف گسترش مرقد و صحن امامزاده یحیی می‌شود.

روستا میامی

دسترسی به میامی

میامی حدود 50 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و با استفاده از خودرو شخصی می‌توانید در کمترین زمان خود را به آن برسانید. باید به جاده مشهد سرخس شده و از میان گندم‌زارهای باصفا عبور کرده و به این روستا برسید.

آدرس میامی

خراسان رضوی، 50 کیلومتری شهر مشهد، جاده مشهد سرخس، بعد از پلیس‌راه به سمت میامی

مقالات مرتبط