تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستاها همواره یکی از اماکن گردشگری مهجور در کشور ما هستند که به اندازه اماکن گردشگری دیگر به آن‌ها توجه نشده است. طبیعت بکر و دست‌نخورده، سکوت، آرامش، هوای مطبوع از ویژگی‌های این مناطق زیباست که می‌تواند تجربه‌ای دل‌انگیز و منحصربه‌فرد را برای طبیعت دوستان به ارمغان بیاورد. استان خراسان رضوی یکی از استان‌های خوش‌آب‌وهوای کشور ماست که به علت موقعیت جغرافیایی خود دارای آب‌و‌هوای مطبوعی در فصول گرم سال است. روستاهای آن از جمله زیبا‌ترین مناطق گردشگری این استان برای افرادی است که به کمپینگ علاقه دارند. روستای گوش مشهد از روستاهای بکر و دست‌نخورده این استان است که علاوه بر طبیعت زیبا، پیشینه‌ای تاریخی نیز دارد. ما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با این روستای زیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

روستاهای خوش‌آب‌وهوا و بکر خراسان رضوی

خراسان رضوی یکی از خوش‌آب‌وهواترین مکان‌های کشورمان ایران در فصول گرم سال است. دما در گرم‌ترین روز‌های تابستان در مشهد به 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ازآنجاکه این استان دارای آب‌و‌هوای خشک است، تابستان‌های مطبوع و دل‌پذیری دارد؛ به همین علت است که گشت‌و‌گذار در روستاهای اطراف شهر مشهد تبدیل به یکی از پررونق‌ترین مقاصد گردشگری این استان شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر نگاهی گذرا به روستاهای گردشگری استان خراسان رضوی داشته باشیم متوجه چند شباهت اساسی بین آن‌ها خواهیم شد:

  • مردم این روستا‌ها با گشاده‌رویی و مهربانی از گردشگران استقبال می‌کنند.
  • اگر از اهالی این روستاها سؤال کنید، مکان بازارچه‌های محلی روستا را به شما نشان خواهند داد؛ شما می‌توانید در این بازارچه‌ها با صنایع‌دستی، غذاهای محلی، آداب‌و‌رسوم مردم و… آشنا شوید.
  • فضای سبز این روستاها بسیار خیره‌کننده و مطبوع است. به کسانی که دوستدار طبیعت هستند و یا در سفرهایشان کمپ می‌زنند پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از گشت‌و‌گذار در این روستاها غافل نشوند.

تعداد این روستاها بسیار زیاد است و اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید حتماً برای گشت‌و‌گذار در آن‌ها وقت کافی را بگذارید. مطمئن باشید تجربه‌ای مفید و منحصر‌به‌فرد خواهید داشت. نام تعدادی از این روستا‌ها به گوش خیلی از ما آشناست مانند روستای طرقبه در نزدیکی مشهد. اما یک‌سری از روستاها علی‌رغم داشتن پتانسیل‌های بالای گردشگری اعم از اماکن تاریخی و طبیعت بکر، مهجور مانده و کمتر کسی این روستا‌ها را می‌شناسد. یکی از روستاهای بسیار سرسبز و بکر استان خراسان رضوی روستای گوش مشهد است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا این روستا را بهتر بشناسید و ببینید که آیا می‌توانید این روستا را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید یا خیر؟

روستای گوش مشهد

چرا نام این روستا «گوش» است؟

در تقویم زرتشتی به روز چهاردهم هر ماه «گوش» گفته می‌شود. این روستا در فاصله 62 کیلومتری از شهر مشهد در دامنه‌ کوهی به همین نام قرار دارد. باتوجه‌به این نکته روستای گوش مشهد، یک مکان با پیشینه تاریخی آیین زرتشت است.

آب‌و‌هوای روستای گوش

روستای گوش یکی از توابع استان خراسان رضوی است که پوشش گیاهی در آن بکر و زیباست. شما می‌توانید فصل‌های بهار و تابستان را برای گشت‌و‌گذار در این روستا انتخاب کنید. این روستا در منطقه جغرافیایی واقع شده است که دارای آب‌وهوای خشک است در نتیجه در گرم‌ترین روز‌های سال هم گرمای هوا شما را اذیت نخواهد کرد. با خیال راحت به این روستا بروید و از هوای مطبوع زیر سایه درختان نیز لذت ببرید. به‌طورکلی این روستا دارای آب‌و‌هوای معتدل است.

جاذبه‌های گردشگری روستای گوش مشهد

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، طبیعت این روستا بسیار مطبوع، بکر و دست‌نخورده است. از جمله تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوهستان‌های این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبایی هستند و می‌توان ساعت‌ها به گشت‌و‌گذار در آن‌ها پرداخت.
  • رودخانه‌های فصلی از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستاست؛ زمان سفر خود را با زمان ظهور این رودخانه‌ها هماهنگ کنید تا بتوانید ساعاتی خوش را در کنار آن‌ها سپری کنید.
  • پوشش گیاهی این روستا بکر و دست‌نخورده است. گشت‌و‌گذار در این اماکن و کمپ زدن در آن می‌تواند تجربه لذت‌بخشی برای افراد علاقه‌مند به طبیعت باشد.

روستای گوش مشهد

جاذبه‌های گردشگری اطراف روستای گوش مشهد

اگر گشت‌و‌گذار شما در روستای گوش تمام شد می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری دیگر در اطراف این روستا سر بزنید. رودخانه سد کارده یکی از رودخانه‌های دائمی استان خراسان رضوی است که در فاصله چندکیلومتری از روستای گوش قرار دارد؛ در نتیجه هر زمانی که به این منطقه سفر کنید می‌توانید از تفریحات دنیای آبی واقع شده در ساحل سد استفاده کنید.

علاوه بر تفریحات ساحلی، می‌توانید به تماشای مناظر چشم‌نواز و شگفت‌انگیز سد و کوهستان نیز بروید. بهتر است بدانید که این سد، یکی از قدیمی‌ترین سدهای استان خراسان رضوی است و بخشی از آب آن منطقه را نیز تأمین می‌کند. نام این سد برگرفته از نام روستای هم‌جوار آن یعنی روستای کارده است.

چگونه به روستای گوش مشهد برویم؟

بهتر است بدانید که حتی راه رسیدن به این روستا نیز می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. این مسیر پر از اماکنی است که می‌توانید ماشین را متوقف و چند ساعاتی را در آنجا بگذرانید. برای رسیدن به این روستا باید وارد جاده کلات مشهد شوید. شما ابتدا به روستای کارده می‌رسید؛ می‌توانید در روستای کارده توقف کنید و از طبیعت زیبای این روستا لذت ببرید. در ادامه مسیر به سد کارده می‌رسید؛ در ساحل سد کارده از تفریحات ساحلی استفاده کنید و از منظره‌های زیبای این سد نیز غافل نشوید.

سد کارده

در ادامه مسیر به روستای گوش و بهره می‌رسید. بهره نیز دارای دریاچه‌ای کوچک است که جذابیت‌های خودش را دارد. در سرتاسر مسیر مناطق سرسبز، رودخانه‌های فصلی و دائمی، باغات، چشمه و… وجود دارد که می‌توانند تجربه‌ای دل‌انگیز را برای دوستداران طبیعت به ارمغان آوردند.

سخن آخر

استان خراسان رضوی یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق ایران در فصول گرم سال است که همین مورد موجب جذب گردشگران زیادی به این استان شده است. علاوه بر جاذبه‌های مذهبی و سیاحتی این استان، جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده‌ای در سرتاسر خراسان رضوی وجود دارد که می‌تواند برای طبیعت دوستان و افراد طرف‌دار کمپینگ فرصت بسیار مغتنمی باشد. یکی از روستاهای بسیار زیبای خراسان رضوی که طبیعتی بکر دارد، روستای گوش مشهد است. نه‌تنها خود روستا زیباست بلکه مسیر رسیدن به آن نیز دل‌انگیز و چشم‌نواز است. ما در مقاله تلاش کردیم تا شما را بیشتر با این روستای زیبا که کمتر اسم آن به گوش کسی خورده آشنا کنیم. امیدواریم شما نیز بتوانید با مطالعه آن به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرده باشید.