تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا و یکی از کشورهای مهم منطقه، همه روزه پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط دنیاست. البته نباید از اهمیت گردشگری این کشور غافل شد. وجود اماکن توریستی متنوع و زیبا این کشور را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل کرده است. مسکو پایتخت این کشور جایی است که حتما باید برای یکبار هم که شده به آن سفر کرد. برای سفر به مسکو هم مقدماتی باید فراهم شود، که از جمله مهمترین آن ویزای توریستی است که باید پس از رزرو هتل مسکو و خرید بلیط هواپیما برای آن اقدام کرد. در ادامه قصد داریم شما را با شرایط سفر به مسکو آشنا کنیم.

شرایط سفر به مسکو

دانستنی های مسکو که پیش از سفر باید بدانید

روسیه به لحاظ وسعت بزرگترین کشور دنیاست اما به لحاظ جمعیت در رتبه نهم دنیا قرار دارد. این کشور توسط آبهای مختلف اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای بالتیک و دریای سیاه احاطه شده است. همسایگان آسیایی این کشور مغولستان، کره شمالی، چین، قزاقستان، آذربایجان و گرجستان هستند و همسایگان اروپایی آن اوکراین، بلاروس، استونی، لتونی، لهستان، نروژ، فنلاند و لیتوانی است. این کشور آب و هوای سردی دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی و حضور مردم نقاط مختلف دنیا در آن، میزبان فرهنگ‌های مختلف از سرتاسر دنیاست. هنر و ادبیات روسیه شهرت جهانی دارد و گالری‌ها و نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. به علاوه به دلیل سابقه تاریخی این کشور و وقوع رویدادهای مهم تاریخی، جاذبه های تاریخی بسیاری دارد. واحد پول روسیه، روبل است و زبان رسمی مردم آن روسی است. باید بدانید از مسکو تا تهران سه ساعت و پنجاه دقیقه فاصله هوایی است و با تهران 30 دقیقه فاصله زمانی دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

چطور به مسکو سفر کنیم؟

اولین قدم برای سفر به مسکو روسیه، تهیه ویزای این کشور است. دریافت ویزای روسیه برای ایرانیان چندان سخت نیست و به ندرت این ویزا ریجکت می‌شود. ویزای توریستی روسیه به دو نوع 14 روزه و 30 روزه تقسیم می‌شود. برای کسانی که قصد ندارند مدت زیادی را در مسکو باشند، بهتر است ویزای 14 روزه تهیه کنند، اما اگر قصد دارید ویزای 30 روزه تهیه کنید، باید رزرو هتل مسکو را برای حداقل 20 روز رزرو کنید.

برای درخواست ویزای توریستی روسیه با همراه داشتن پاسپورت، یک قطعه عکس، بلیط هواپیما، واچر هتل و فرم تعهد بازگشت به سفارت روسیه مراجعه کنید. در صورتی که قصد داشته باشید با تور به روسیه سفر کنید، اقدامات دریافت ویزا توسط آژانس مسافرتی انجام می‌شود.

چطور به مسکو سفر کنیم

هزینه های سفر به مسکو

در کنار اقدامات لازم برای سفر همچون دریافت ویزا، باید یک برآورد از هزینه‌های سفر خود نیز داشته باشید. بهتر است بدانید شهرهای مسکو و سن پترزبورگ از گرانترین شهرهای دنیا هستند، پس بهتر است خود را برای هزینه های سفر آماده کنید.

هزینه بلیط هواپیما

یکی از اولین هزینه‌هایی که برای سفرهای خارجی دارید، خرید بلیط هواپیما است. برای سفر از تهران به مقصد مسکو همه روزه پروازهایی با ایرلاین‌های مختلف انجام می‌شود اما برای خرید بلیط ارزان، بهتر است برای بلیط چارتر و لحظه آخری مسکو جستجو کنید. به علاوه در صورتی که در فصل سرما برای سفر به مسکو اقدام کنید، هزینه بلیط هواپیما کمتر خواهد بود.

هزینه اقامت در هتل های مسکو

مسکو هتل، هاستل، خوابگاه‌های مختلف و بسیاری دارد. از هتل ‌های لوکس و گران گرفته تا هاستل‌ های ارزان، برای هر کس با هر میزان بودجه‌ای اقامتگاه پیدا می‌شود. اگر به دنبال هتل ارزان هستید، پیشنهاد می‌کنیم هتلی دور از مرکز شهر را برای اقامت انتخاب کنید. هتل‌های مرکز شهر و نزدیک جاذبه‌ها اغلب گرانترند.

هزینه حمل و نقل

وارد مسکو که می‌شوید، از هزینه‌های ثابت که خواهید داشت، حمل و نقل درون شهری است. نیازی نیست بابت جابجایی در شهر هزینه تاکسی بدهید. شما می‌توانید با استفاده از خطوط مترو که در سرتاسر شهر کشیده شده و نقاط مختلف شهر را به هم متصل می‌کند، هزینه حمل و نقل خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. بلیط مترو را می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید.

سایر هزینه ها

برای هزینه خورد و خوراک، گردش و تفریح هم باید مبلغ قابل توجهی را در نظر بگیرید. اغلب هزینه غذا در رستوران‌های روسیه بالاست و جاذبه ‌های گردشگری آن هم هزینه ورودیه دارند که با مراجعه به وبسایت هر کدام می‌توانید از هزینه‌ها اطلاع پیدا کنید. باید اضافه کنیم برخی تفریحات در مسکو مانند باغ الکساندر، کنسرت‌های رایگان، موزه گورکی و کلیسای ارتدکس رایگان هستند.

هزینه های سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو

یکی از فاکتورهایی که در کاهش هزینه های سفر موثر است، انتخاب زمان ارزانی برای سفر است. همانطور که می‌دانید مسکو شهری سرد است، گردشگران کمتری در فصل سرما به مسکو سفر می‌کنند، بنابراین هزینه های مسکو چه بلیط و هتل چه ورودیه جاذبه‌ها در این زمانها ارزانتر است. البته باید اضافه کنیم در زمان کریسمس، شهرهای روسیه از جمله مسکو بسیار شلوغ می‌شود. کریسمس در مسکو بسیار زیباست و به همین خاطر سفر به مسکو در کریسمس گرانتر خواهد شد. بهار و تابستان فصل ایده‌آل برای سفر به مسکو است. در بهار آب و هوای روسیه معتدل است و خلوتتر است.

مروری بر جاذبه های مسکو

بد نیست مطلب خود را با معرفی تعدادی از معروف‌ ترین جاذبه های گردشگری مسکو به پایان ببریم. مناطقی که می‌توانید در سفر به مسکو حتما باید از آنها دیدن کنید شامل کلیسای سنت باسیل، میدان سرخ، کلیسای مسیح منجی، میدان مانژ، مقبره لنین، کاخ کرملین می‌شود.

فلای تودی؛ بهترین مرجع سفر به مسکو

اگر می‌خواهید برای تدارک مقدمات سفر همچون خرید بلیط هواپیما مسکو و رزرو هتل، خیالتان راحت باشد، فلای تودی را انتخاب کنید. فلای تودی با پوشش حداکثری هتل های مسکو و دسترسی به همه ایرلاین‌ها، متنوع‌ترین و در عین حال ارزانترین قیمت های بلیط و هتل را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین بابت هزینه‌های سفر نگرانی نخواهید داشت. کافی است وارد وبسایت فلای تودی شوید، همه مراحل خرید اینترنتی بلیط و رزرو هتل بسیار ساده خواهد بود و می‌توانید پرداخت هزینه‌ها را با کارت‌های عضو شتاب انجام دهید. علاوه بر این، از پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی بهره‌مند خواهید شد. پس زمان را برای سفر ارزان به مسکو از دست ندهید.