تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 معرفی صنایع دستی و سوغات قطر

تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که صنایع دستی و سوغات قطر چه چیزهایی هستند؟ خوراکی، نوشیدنی، لباس و… کدام یک از این‌ دست سوغات هستند؟ یکی از شهرهای خوب برای تهیه سوغاتی‌های قطر، دوحه است. دوحه به‌عنوان پایتخت قطر مکان‌های خوبی برای خرید دارد اما هیچ مکانی مانند بازارهای محلی برای خرید سوغاتی‌های قطر محبوب نیست. یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای تهیه سوغاتی‌های قطر بازار واقف است. جایی بسیار پرطرف‌دار برای توریست‌ها و مردم بومی قطر. واقف از معتبرترین بازارهای قطر است با امکانات بسیار زیاد، رستوران‌ها و نیز مغازه‌های بسیار کاربردی که می‌توانید از آن‌ها یادگاری‌های بومی تهیه کنید. در ادامه به معرفی صنایع دستی و سوغات قطر و بررسی این کشور به‌طورکلی خواهیم پرداخت؛ با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

صنایع دستی و سوغات قطر

اجاره روزانه خانه در تهران

سوغات قطر

خرید و تهیه سوغاتی همیشه یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر محسوب می‌شود. در مسافرت به کشور قطر می‌توانید سوغاتی‌های متفاوتی را از بازار سنتی و یا پاساژهای پیشرفته تهیه کنید. در این قسمت شما را با سوغاتی‌های قطر و پاساژها و مراکز خرید این کشور آشنا می‌کنیم.

  • مروارید و طلا

«مروارید» از مشهورترین سوغاتی‌های قطر محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که می‌توان گفت این کشور پایتخت مروارید جهان است. با استفاده از مروارید بسیاری از جواهرات مثل دستبند، گوشواره و انگشتر درست می‌شود و شما می‌توانید با قیمت بسیار خوب در سفر به قطر آنها را تهیه کنید. نه‌تنها مروارید، بلکه طلا و سنگ‌های با ارزش دیگری مثل کهربا در این کشور با نوع بالایی موجود است.

soughat qatar5

 

  •  ادویه‌های باکیفیت

«ادویه‌های عربی» در همه نقاط جهان معروف است. بهترین مدل ادویه عربی را در سفر به قطر پیدا خواهید کرد. ادویه بومی کشور قطر طعمی لذت‌بخش و عطر بی‌نظیری به خوراک‌ها و غذاهای عربی بخشیده است که بسیار لذت‌بخش هستند.

soughat qatar2

  • شال‌های گل‌دوزی شده عربی

یکی از صنایع دستی و سوغات قطر که بسیار اصیل و زیبا است شال‌ها و پوشینه‌های گل‌دوزی شده هستند. این شال‌ها را بانوهای باهنر و سلیقه‌دار عربی تنها با استفاده از دست گل‌دوزی نموده‌اند که بسیار ارزشمند هستند. تهیه این شال‌ها برای سوغات در مسافرت به کشور قطر هم کمک به خانم‌های خانه‌دار و صنایع دستی این کشور بوده و هم یک سوغاتی بااصالت عربی خریده‌اید.

soughat qatar4

 

  • ظرف‌های قهوه‌خوری عربی

همان‌طور که می‌دانید عطر قهوه‌های عربی زبانزد خاص و عام است و یکی از بهترین قهوه‌ها مختص کشور قطر است. اهالی قطر برای مهمانان مخصوص خود قهوه عربی درست می‌کنند. در سفر به این کشور می‌توانید از «ظرف‌های قهوه‌خوری عربی» تهیه کرده و آن را به‌عنوان سوغات قطر به طرف‌داران قهوه هدیه بدهید.

soughat qatar3

  • خرید ساز عود (بربط)

دوستان یا افراد خانواده‌تان علاقه به شنیدن موسیقی عربی دارند؟ ممکن است هدیه گرفتن یک ساز، آن‌ها را بسیار خوشنود کند. بربط از با قدمت‌ترین سازهای شرقی است. عود یک ساز ایرانی است که به کشورهای عربی وارد شده است. میان مراکز خرید قطر بازار واقف مکان خوبی برای تهیه بربط است.

  • میوه‌ خشک و آجیل

در بازارهای قطر، به‌ویژه در پایتخت این کشور یعنی دوحه، شما توانایی خرید خرمای مرغوب، پسته، بادام‌زمینی، آجیل، دانه‌های آفتاب‌گردان و کدو و باقی میوه‌های خشک را خواهید داشت. خرما در قطر به صورت کامل بومی است و یکی از پرطرف‌دارترین گزینه‌ها برای تهیه سوغاتی در میان گردشگران است. این محصول شکل و مدل‌های مختلف و شیرینی و رنگ‌های متفاوتی دارد.

  • قلیان‌های رنگی زیبا

اگر شما نیز از طرف‌داران قلیان‌های رنگی هستید یا دارای کلکسیونی از این قلیان‌ها هستید خرید قلیان رنگی یکی از بهترین صنایع دستی و سوغات قطر به‌حساب می‌آید.

soughat qatar6

  • لامپ‌های عربی

لامپ‌های عربی دارای زیبایی چشم نوازی هستند و جلوه‌ای بسیار زیبا و رؤیایی را به هر مکان شخصی هدیه می‌دهند. طیف وسیعی از طرح‌های خاص برای انتخاب و تهیه این لامپ‌ها در این کشور وجود دارد. هرکدام از این لامپ‌ها دارای شیشه‌هایی با رنگ روشن، طرح‌های نفیس و اشکال ظریف هستند. لامپ‌هایی که آویز کوچک دارند برای حمل به خانه راحت‌تر و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

  • تهیه جعبه‌های چوبی زینتی

جعبه زینتی عربی سوغاتی بسیار زیبا است که می‌توانید زمان مسافرت از قطر تهیه کنید. جعبه‌های دست‌ساز زیبا ساخته شده از چوب هستند و در شکل‌ها و سایزهای متفاوت موجود هستند. همچنین می‌توانید جعبه‌های تولید شده از برنج و استخوان شتر منبت‌کاری و طراحی شده با فلز یا مروارید را در این کشور بیابید.

  • دستگاه عود و عود سنتی

به جز خرید عطرهای بومی، شما می‌توانید بسیاری از عودهای متفاوت و همچنین بخورهای سنتی تزئین شده و زیبا را در قطر تهیه کنید. رایحه‌ها و بوهای متفاوتی برای انتخاب موجود است، پس وقت خود را صرف پیداکردن رایحه محبوب خود کنید. رایحه غنی و بسیار آرام‌بخش کندر یک انتخاب پرطرف‌دار است.

مرکزهای خرید قطر برای خرید صنایع دستی و سوغات قطر

  • مرکز خرید مال آو قطر یا بازار قطر (دارای مغازه‌ها و فروشگاه‌های کیف و کفش، لباس، عطر از برندهای معروف دنیا)
  • بازار عمانی‌ها (محل خرید و تهیه میوه، سبزی‌جات بومی و تازه، بسیاری از صنایع دستی و سوغات از قطر)
  • مرکز خرید و بازار ویلاجیو (دارای معماری‌ منحصربه‌فرد به سبک ونیز در کشور ایتالیا که باید توسط قایق به فروشگاه‌های دیگر سر بزنید)
  • بازار و مرکز خرید واقف (بازاری بسیار با قدمت، با قدمتی 100 ساله دارای انواع ادویه‌های عربی و صنایع‌دستی کشورهای عرب)

Souq Waqif DOha

اطلاعاتی در مورد کشور قطر

قطر به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. به طور مسلم سفر به چنین کشوری بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. اما برای داشتن سفر راحت و آسان باید اطلاعاتی از این کشور داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی قطر

کشور قطر واقع در قاره آسیا و جنوب غربی آن است. این کشور یکی از کشورهای بااهمیت در منطقه خاورمیانه است که از منظر موقعیت جغرافیایی در جنوب و پایین خلیج‌فارس واقع است. این کشور عرب‌زبان دارای همسایگی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات است و با برخی مرزهای آبی دارد.

تاریخچه کشور قطر

برای تهیه صنایع دستی و سوغات قطر باید اطلاعاتی از تاریخچه این کشور نیز داشته باشید. این کشور سال‌های بسیار زیادی را زیر سلطه ساسانیان و تحت فرمانروایی ایران بوده است. قطر موظف بود که هرسال به ایران برای صید ماهی و ماهیگیری مالیات بدهد، اما با به سلطنت رسیدن دولت عثمانی این کشور از تصرف ایران درآمد. در پایان کشور قطر توسط پادشاهی عثمانی به امپراتوری بریتانیا داده شد و تا سال‌های زیادی تحت سلطه این کشور قرار داشت. تا اینکه با پیداکردن نفت و فروش آن توانایی اعلام استقلال را در سال 1971 پیدا کرد.

تاریخچه کشور قطرجمعیت و نژاد قطر

آمار سازمان ملل در سال 2020 مشخص می‌کند که جمعیت این کشور  2،870،123 نفر است. نژاد درصد بالایی از مردم محلی قطر به شبه‌جزیره عربستان بازمی‌گردد. زیرا اهالی شبه‌جزیره در قرن 18 پس از میلاد به قطر هجرت کردند. اما برخی دیگر از محلیان قطر هم از نسل بازرگانان و تجار پارسی‌تبار شناخته شده‌اند.

دین و زبان قطر

دین رسمی قطر دین اسلام است. البته بیشتر مردم این کشور از مسلمانان سنی مسلک هستند. از مذاهب دیگری که در این کشور موجود است مسیحیت، هندو و بودایی را می‌توان نام برد. بسیاری از مردم قطر عرب‌زبان هستند، اما زبان انگلیسی هم از زبان‌های بااهمیت تجارت در قطر به‌حساب می‌آید.

واحد پول قطر

برای تهیه و خرید صنایع دستی و سوغات قطر باید واحد پول رسمی این کشور را بدانید. ریال در این کشور به‌عنوان واحد پول رسمی است. ریال قطری در قطر بسیار ارزش بالایی دارد و در این کشور برای خرید و فروش بهتر است ارز خود را به ریال قطر تبدیل کنید.

فرهنگ مردم قطر

برای خرید صنایع دستی و سوغات قطر دانستن فرنگ مردم این کشور نیز مهم است. قطر یک کشور بسیار مذهبی است که مردمانی سنتی دارد. مذهب برای افراد این کشور خیلی با ارزش و با اهمیت است. باید دقت کنید در مسافرت به قطر به اعتقادات و رسم‌ و رسوم مردم این کشور احترام بگذارید.

فرهنگ مردم قطر
آب‌وهوای قطر

کشور قطر آب‌وهوای خشک، گرم و بیابانی دارد. در فصل تابستان باید در انتظار هوای شرجی و مرطوب و بسیار گرم باشید. سفر به کشور قطر در این گرما برای بسیاری از افراد طاقت‌فرسا خواهد بود. اما مسافرت به قطر در زمستان مناسب است. خنک بودن هوا و بارانی بودن آن که منشأش توده هوای سودانی است، لحظات زیبایی را برای شما رقم خواهد زد.

هتل‌های معروف قطر

هتل‌های کشور قطر به‌خاطر توریستی بودن و گردشگرپذیری این کشور از کیفیت بالایی برخوردارند. در ادامه این مطلب به معرفی 2 هتل معروف این کشور می‌پردازیم.

هتل اس تی رجیس (The St. Regis)

واقع در شهر: شهر دوحه

میزان کیفیت: 5 ستاره

در نگاه نخست معماری خاص هتل اس تی رجیس شما را به خود جذب خواهد کرد. این هتل به‌خاطر معماری خاص و زیبای خود یکی از شیک‌ترین هتل‌ها به سبک عربی است.

این هتل دارای سالن تخصصی ماساژ، رستوران‌های مشهور دنیا، استخر روباز، اتاق‌هایی دارای سبک عربی، سالن باشگاه، بیلیارد، زمین‌بازی تنیس و اینترنت رایگان است.

هتل موندریان (Mondrian Hotel)

واقع در شهر: شهر دوحه

میزان کیفیت: 5 ستاره

توریست‌های بسیاری در مسافرت به قطر از هتل موندریان به‌عنوان لوکس‌ترین هتل پایتخت این کشور یعنی دوحه یاد می‌کنند. داشتن استخر روباز بر روی پشت‌بام این هتل یکی از امکانات خاص هتل محسوب می‌شود که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. سالن تخصصی ماساژ، سالن رقص، آسانسور فوق‌العاده با طلای 24 عیار، رستوران‌های مشهور و سالن باشگاه از باقی امکانات این هتل هستند. صنایع دستی و سوغات قطر در این هتل قابل خرید هستند.

مقالات بیشتری بخوانید