تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهرهای رمانتیک و خاص اروپا

شهرهای رمانتیک و خاص اروپا را می‌شناسید؟

تقریباً همه‌ی مردم جهان عاشق معروف‌ترین شهرهای رمانتیک اروپا یعنی پاریس، ونیز و فلورانس هستند. هر چند این عشق همگانی بسیار جذاب است اما مشکلاتی را نیز در پی دارد. بزرگ‌ترین مشکل آن ازدحام جمعیت به ویژه در مناسبت‌های خاص مانند روز ولنتاین، یا تعطیلات آخر هفته‌ی رمانتیک و شب‌های سال نو است. شما می‌توانید به جای رفتن به این مکان‌های رمانتیک، به دنبال عاشقانه‌هایی در میان سایر شهرهای رمانتیک اروپا در سراسر قاره‌ی سبز باشید. با خواندن این مطلب می‌توانید با چند نمونه از این شهرهای رمانتیک آشنا شوید، سپس بلیط هواپیما خارجی را تهیه کرده و آن‌ها را برای تعطیلات عاشقانه‌ی خود در نظر بگیرید.

اجاره روزانه خانه در تهران

گیثورن (Giethoorn)، هلند

روستای گیثورن در شمال هلند را ونیز شمال اروپا می‌نامند و این نام به دلیل کانال‌های آرام و دنج بر روی آن گذاشته شده است. این روستا دارای خانه‌هایی با سقف کاهگلی، پل‌های چوبی با قدمت چند صد ساله و مسیرهای پیاده‌روی پر درخت است و مثل چیزهایی است که در افسانه‌های قدیمی وجود دارند. می‌دانید به اینجا چه می‌گویند: مکان آرامش، خوشبختی و سکوت. اگر اهل یک شهر بزرگ هستید و همواره در سر و صدا زندگی می‌کنید، هیچ چیز رمانتیک‌تر از این سکوت و آرامش برایتان وجود ندارد. حتی می‌توانید خودتان قایقی اجاره کنید تا در یکی از آبراه‌های آن بدون حضور قایقرانان، به تنهایی پارو بزنید.

هالشتات (Hallstätt)، اتریش

زمانی که با کشتی از روی دریاچه‌ی شیشه‌ای عبور می‌کنید و غباری که از کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی دشتین و یخچال‌های طبیعی آن به پایین می‌غلتد را تماشا می‌کنید، با خود فکر می‌کنید چه چیز خاصی در هالشتات وجود دارد که این مکان را به این اندازه دوست‌داشتنی کرده است؟ هالشتات یکی از شهرهای رمانتیک اروپا و شهری است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کلیساهای متعلق به قرن دوازدهم، یک میدان و بازار شلوغ و تعداد زیادی رستوران دنج با نور شمع، همگی منتظر فراهم کردن روزها و شب‌های رمانتیکی برای شما هستند. خوشبختانه هالشتات نسبت به شهرهای معروف اتریش نیز فاصله‌ی زیادی ندارد. شما تنها با یک ساعت رانندگی از سالزبورگ و سه تا از وین به این شهر می‌رسید که بازدید از آن، یک سفر یک روزه‌ی آسان است که محیطی آرام نسبت شهرهای بزرگ‌تر و توریستی اتریش دارد.

هالشتات

تائورمینا (Taormina)، ایتالیا

به سختی می‌توانید شهری ساحلی در ایتالیا پیدا کنید که الهام‌بخش و رمانتیک نباشد، اما تائورمینا، شهری بر فراز صخره در جزیره‌ی سیسیل، چیزهای بسیار رویایی، منحصربه‌فرد و بخصوصی را در درون خود دارد. اینجا مناظر کوه آتنا و دریای ایونی شما را هیپنوتیزم می‌کند و خرابه‌های باستانی و خیابان‌هایی پر از کافه، که صندلی‌هایشان در پیاده‌روها هستند، شما را حسابی مشغول می‌کند. به راستی که تائورمینا یکی از شهرهای رمانتیک اروپا است. یکی از هتل‌های معروف این شهر، گرند هتل بلموند تایمئو است که فضایی رویایی برای گذراندن ماه عسل است. این هتل به اندازه‌ای زیباست که ممکن است وقتی وارد آن شوید، هرگز اتاقتان را ترک نکنید. برای رزرو هتل می‌توانید از سایت فلایتیو اقدام کنید.

سوگلیو (Soglio)، سوئیس

یکی دیگر از شهرهای رمانتیک اروپا که فضایی رویایی و الهام‌بخش دارد، سوگلیو است که نقاش ایتالیایی-سوئیسی، جیووانی سگانتینی آن را دروازه‌ای به سوی بهشت لقب داده است. اما به جرات می‌توان گفت که این شهر سوئیسی در حقیقت خودِ بهشت ​​است. سوگلیو در بالای دره‌ی کوهستانی برگاگلیا در کنار مرز ایتالیا واقع شده است و آرامش و لطافت بی‌نظیری را برای شما به همراه می‌آورد. برای قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش، تنفس در هوای کوهستانی و بوییدن گل‌های رز در باغ تاریخی پالازو سالیس به این شهر زیبا بیایید و آرامش را به عنوان یک دارو برای تمدد اعصاب، به خود هدیه دهید.

بِلد، اسلوونی

شاید بتوان گفت هیچ یک از شهرهای رمانتیک اروپا به اندازه‌ی این دهکده‌ی عجیب‌وغریب و افسانه‌ای در کنار دریاچه‌ی پر زرق‌وبرق اسلوونی رمانتیک نیست. دهکده‌ی بِلد آن‌قدر زیباست که همه‌چیز در آن ارزشمند و دیدنی به شمار می‌آید: از قلعه‌ی قرن دوازدهمی آن که بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاچه قرار گرفته تا رستوران‌های جذاب و نور شمعی که شما را جادو می‎کند. اگر به بِلد رفتید فراموش نکنید برای ایجاد حال و هوای عاشقانه‌تر به همراه محبوبتان، با یک قایق پارویی چوبی سنتی، به قایق‌سواری بروید و در جزیره‌ی سرسبز وسط دریاچه پیک‌نیک کنید. به یاد داشته باشید که افسانه‌ای می‎گوید، بازدید از کلیسای جزیره و به صدا در آوردن زنگ آن، تمام رویاهای شما را محقق می‌کند. پس حتماً به درون کلیسای جزیره نیز بروید.

آوِیرو (Aveiro)، پرتغال

شهر ساحلی جذاب آویرو با خانه‌هایی به رنگ آب‌نبات، شما را به یاد داستان هانسل و گرتل می‌اندازد اما در اینجا از پیرزن جادوگر خبری نیست. به جای آن معماری باشکوه هنر نو، باغ‌های سرسبز، و کانال‌های پر از قایق انتظار شما را می‌کشند که مکانی برای عاشق شدن و تجدید عشق است. سوار قایق مولیکریو شوید، در ساحل باغ روسیو (ژارجیم دو روسیو) به پیک‌نیک بروید یا به سادگی وارد یکی از کافه‌های متعدد آن شوید و بشقاب‌هایی از مول‌های اووس (شیرینی‌های پرتغالی) را نوش جان کنید. به‌علاوه در کنار اقیانوس اطلس قرار ملاقات بگذارید که تنها چند دقیقه با اتوبوس یا قایق از شما فاصله دارد. شما می‌توانید در سواحل طلایی رنگ آن، رنگ طلایی عشق را پیدا کنید.

بناسک (Benasque)، اسپانیا

بناسک که در کنار بلندترین قله‌های رشته کوه پیرنه قرار دارد، بیشتر شبیه روستایی در آلپ سوئیس است تا شمال اسپانیا. بناسک که یکی از زیباترین شهرهای کوچک اسپانیا و یکی از شهرهای رمانتیک اروپا محسوب می‎شود افرادی را که به فضای باز علاقه داشته و حال و هوای کوهنوردی یا ماهی‌گیری را در سر دارند، به خود جذب می‌کند. اگر دوست دارید در یک رستوران دنج بعدازظهر خود به همراه معشوقتان حال و هوایی رویایی را تجربه کنید، بناسک جایی است که حتماً باید به آن بروید.

بناسک

آنِسی (Annecy)، فرانسه

این شهر کوهستانی رویایی فرانسه که گاهی «ونیز ساووی» نامیده می‌شود، به‌خاطر دامنه‌های شیب‌دار و کانال‌های زیادش لقب ونیز منطقه را گرفته است. کانال‌های آنِسی پر از پل هستند که پس‌زمینه‌ای عالی برای عکاسی یا حتی پیشنهاد ازدواج را فراهم می‌کنند. خیابان‌های سنگ‌فرش شهر برای قدم زدن عاشقانه و دست‌ در‌ دست با معشوقتان ایده‌آل هستند. نزدیکی آنسی به آب‌های زمردی دریاچه‌ی آنسی، این شهر را رمانتیک‌تر کرده است.

گایرانگیر (Geiranger)، نروژ

روستای گایرانگیر که در کنار آبدره‌ای تحت حفاظت یونسکو قرار دارد و توسط کوه‌های شیب‌دار و پوشیده از برف احاطه شده است، آنقدر زیباست که شما فکر می‎کنید درون یک کارت پستال‌ بسیار زیبا و عالی هستید. جدای از منظره‎ها، این روستا بهشت ​​غذاخوری‌های مخفی و خانه‌ی شکلات‌فروشی‌ها، پنیرفروشی‌ها و رستوران‌های عالی است. بعضی از این رستوران‌ها درست در کنار آبگیر و در درون مزرعه‌ها واقع شده‌اند و برخی نیز در درون دهکده در انتظار شما هستند. برای دیدن آبشارهای دیدنی آبدره، قایق‌سواری را فراموش نکنید.

ایسئو (Iseo)، ایتالیا

ممکن است دریاچه‎ی کومو در ایتالیا شکوه و عظمت ویژه‌ای داشته باشد، اما دریاچه‌ی ایسیو آرام‌تر، خلوت‌‌تر و به جرأت می‌توان گفت بسیار رمانتیک‌تر است. شهر ایسئو واقع در ساحل جنوبی دریاچه نیز، یکی از شهرهای رمانتیک اروپاست که ارزش گردش را دارد. شما می‌توانید در این شهر رویایی میدان‌های دوست‌داشتنی، کلیساهای رومی و قلعه‌های قرون وسطایی را دست در دست یارتان ببینید و از تماشای این ساختمان‌های تاریخی لذت ببرید. اگر قصد سفر به ایسئو را داشتید می‌توانید برای خرید بلیت هواپیما ایتالیا از سایت فلایتیو اقدام کنید.