تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تله کابین استانبول

در این مطلب از معرفی جاهای دیدنی استانبول درباره یکی دیگر از جاهای تفریحی استانبول سخن می گوییم یکی از این مکان های معروف تله کابین استانبول است .اگر به استانبول سفر کردید حتما به این تله کابین زیبا که از کوهی بالا می روید حتما بروید.در ادامه با مجله گردشگری هم اقلیم همراه ما باشید.

تله کابین استانبول
بر تپه ای زیبا به نام پیر لوتی واقع در محله ایوب ، تله کابین استانبول واقع شده است. که به زبان ترکی به این صورت  ( Eyüp – Piyer Loti Teleferik Hattı ) نوشته می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

این منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و حفظ محله پیر لوتی ساخته شده است.یکی از راحت ترین راه ها برای افراد منطقه تکسیم که در آنجا اقامت دارند، استفاده از اتوبوس های دریایی می باشد که به راحتی می توانند به این محله برسند.

تله کابین استانبول

اگر شما می خواهید به تله کابین برسید باید از اتوبوس خط ۳۷T که ایستگاه آن در میدان تکسیم یعنی ایستگاه گوموش سویو پرون سوار اتوبوس شوید و 16 ایستگاه بعد در ایستگاه پازاریچی پیاده شوید. شما اگر  ۸ دقیقه پیاده روی کنید می توانید به تله کابین برسید.

این تپه در اصل یک قبرستان است. در بالای تپه پیر لوتی چند کافه و چندین تراس با دوربین وجود دارد که این دوربین ها به جهت تماشای مناظر زیبای شهر و دریایی استانبول ساخته شده اند و همچنین مکانی مناسب و جذاب برای علاقه مندان به عکاسی است.

این تپه یکی از زیباترین تپه های استانبول است که در زمان های قدیم در این تپه کافه های فروش چای وجود داشته که چای در اختیار مردم که به این تپه پیر لوتی می رفتند قرار می دادند.

تله کابین استانبول

مشخصات

در های تله کابین بصورت برقی باز و بسته می شود و ظرفیت تله کابین 8 نفر است که دارای  4 کابین برای جابجایی مسافران است.
قیمت بلیط تلکابین برای افراد ساکن استانبول و فرهنگیان و دانشجویان و کارمندان دولت بسیار ارزان قیمت می باشد اما برای توریستان خارجی و کسانی که ساکن استانبول نیستند بهای بلیط برای هرنفر ۲٫۶ الی ۳ لیر است و این قیمت برای کسانی است که از استانبول کارت استفاده کنند ، در غیر این صورت باید برای سوار شدن به تله کابین 5 لیر بپردازید.

تپه پیر لوتی استانبول

مدت زمان 3 دقیقه از سوار شدن تا رسیدن به بالای تپه پیر لوتی شما فرصت دارید تا از تماشای اطراف لذت ببرید.درضمن این تپه بام استانبول به حساب نمی آید بلکه تپه چاملیجا به عنوان بام استانبول شناخته می شود.

مناظر قابل رویت از روی تپه پیر لوطی

  • ساحل گلدن هورن و یا شاخ طلایی و قبرستان خیلی قدیمی
  • جزیره های خلیج گلدن هورن و زیستگاه خیلی از پرنده ها
  • تراس این تپه معروف بام عشاق است
  • حتما دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید

مقالات بیشتری بخوانید