تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره بون تایلند (Koh Bon Island) یکی از زیباترین جزایر کشور تایلند، واقع در شهر پوکت است که همه ساله افراد زیادی برای تفریح و گردش به آن سفر می‌کنند. این جزیره مانند دیگر جزایر تایلند آب و هوای مناسب و دریا و ساحلی تمیز برای انواع تفریحات آبی دارد. با رفتن به این جزیره زیبا می‌توانید در کنار استفاده از انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، غواصی و… از زیبایی‌های طبیعت هم بهره گرفته و سفری به یادماندنی را تجربه کنید. لذت سفر به این جزیره زیبا زمانی دو چندان می‌شود که با شناختی کامل به آنجا سفر کنید و برای شناخت کامل کافی است این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم را تا انتها مطالعه کنید.

جزیره بون تایلند کجاست؟

پوکت یکی از شهرهای زیبا در کشور تایلند است که از مجموعه‌ای جزیره تشکیل شده است. این جزایر که همه آن‌ها طبیعتی خاص و بکر دارند، همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند. بیشتر افرادی که به تایلند سفر می‌کنند پس از تفریح در شهرهای بزرگ این کشور مانند بانکوک، چند روزی را در این جزایر سپری می‌کنند تا تجربه سفر خود را با حضور در محلی آرامش بخش و استفاده از زیبایی‌های طبیعت کامل کنند. در میان جزایر مختلف پوکت یک جزیره صخره‌ای زیبا به نام جزیره بون تایلند وجود دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

این جزیره بسیار کوچک است اما طبیعتی فوق العاده دارد. جزیره بون در 2 کیلومتری ساحل راوایی قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی پوکت است. طول این جزیره تنها 1.2 کیلومتر مربع و عرض آن فقط 500 متر است اما در همین مساحت کم، هر چیزی که برای سفری خاطره‌انگیز به آن نیاز دارید را در خود جای داده است.

جزیره بون تایلند

چرا باید به جزیره بون سفر کرد؟

جزیره‌ها جزو عجایب طبیعت هستند. وجود یک خشکی در شرایطی که دور تا دور آن دریا است، منظره‌ای دیدنی برای جزایر ایجاد می‌کند و همین موضوع باعث شده که جزایر جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نیز باشند. در میان جزایر مختلفی که در کشور تایلند، مقصد گردشگری مسافران هستند، جزیره بون تایلند یکی از پرطرفدارترین‌ها است و همه ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید به این جزیره سفر کرد و چه دلیلی دارد که وقت و هزینه خود را صرف اقامت در این جزیره کنید. مواردی که در ادامه خواهیم گفت، بهترین پاسخ به این سوال هستند.

جزیره بون تایلند

تماشای حیات وحش جزیره

باید به جزیره بون تایلند سفر کنید اگر به حیات وحش و تماشای آن از نزدیک علاقه دارید. این جزیره زیستگاه بسیاری از جانوران است که با اقامت در آن می‌توانید آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید. در ساحل جزیره می‌توانید انواع خرچنگ‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی کوچک و بزرگ و پرندگان دریایی را تماشا کنید و در جنگل‌های آن امکان مشاهده انواع مارمولک‌ها، حشرات و پرندگان وجود دارد. همچنین در مسیر رسیدن به جزیره و در دریای اطراف انواع و اقسام ماهی‌ها قابل مشاهده هستند. این جزیره یکی از مناطق تایلند با متنوع‌ترین گونه‌های گیاه است.

استفاده از طبیعت | جزیره بون تایلند

استفاده از طبیعت بکر جزیره بون تایلند یکی دیگر از دلایلی است که لزوم سفر به آن را بیشتر می‌کند. هر چند بیشتر جزایر تایلند، به خصوص مجمع الجزایر پوکت از طبیعت بکر و زیبا برخوردار هستند اما تماشای دریای نیلگون از ساحل شنی، ماسه‌ای سفید رنگ این جزیره تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

زیبایی این جزیره در کشور تایلند به حدی است که بیشتر مردم محلی تایلند از نقاط مختلف این کشور برای فیلمبرداری یا عکاسی در مناسبت‌هایی مانند عروسی به آن سفر می‌کنند. به علاوه این جزیره انتخاب اصلی عکاسان طبیعت است، برای گرفتن تصاویری است که نمونه آن‌ها را صرفا در پس زمینه کامپیوتر یا موبایل مشاهده می‌کنید.

خدمات رفاهی

هر چند کمتر کسی که جزیره بون تایلند را برای اقامت مداوم در طول سفر به این کشور انتخاب می‌کند اما دولت تایلند، حتی برای مسافرانی که چند روز یا چند ساعت در این جزیره اقامت دارند هم امکانات رفاهی متعددی ایجاد کرده است. از جمله امکانات و خدمات رفاهی این جزیره که به راحتی سفر به آن کمک می‌کند، هتل و رستوران‌های مختلف هستند. طبیعتا در این جزیره کوچک به اندازه شهرها و جزایر بزرگ هتل و رستوران وجود دارد اما همان تعداد موجود، خدمات خود را با بهترین کیفیت به مسافران ارائه می‌کنند.

جزیره بون تایلند

تفریحات و ورزش‌های آبی

از دیگر دلایلی که برای لزوم سفر به جزیره بون تایلند می‌توان عنوان کرد، تفریحات و ورزش‌های آبی است که تجربه‌ای متفاوت در سفر به این جزیره خواهند بود. در جزیره بون هم مانند بسیاری از جزایر تایلند، تفریح اصلی غواصی است. با غواصی در این جزیره می‌توانید دنیای زیر آب و ماهی‌ها را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید. همچنین اگر علاقه‌ یا توانایی غواصی ندارید، امکان استفاده از دیگر تفریحات آبی مانند شنا، جت اسکی، قایق سواری، کشتی تفریحی و… برای شما وجود دارد. سفر به این جزیره تماشایی، خاطره‌ای به یادماندنی از اقامت در کشور تایلند را برای شما ایجاد خواهد کرد.

جزیره بون تایلند

رستوران و صرف غذا در جزیره بون

اگر تصور می‌کنید کوچک بودن این جزیره باعث کمبود امکانات آن می‌شود، سخت در اشتباهید. امکانات این جزیره آنقدر زیاد هستند که دل کندن از آن را به کاری سخت تبدیل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین امکانات در جزیره بون تایلند، رستوران ویژه آن است. این رستوران که بون آیلند نام دارد، رستورانی در شمال غرب جزیره و بین دو ساحل کوچک آن است.

در این رستوران کوچک اما معروف و ویژه می‌توانید انواع غذاهای معروف تایلند را امتحان کنید. از غذاهای سنتی تایلند گرفته تا غذاهای کلاسیک در این رستوران سرو می‌شوند. علاوه بر غذاهای تایلندی بخشی از منوی این رستوران به غذاهای بین‌الملل مانند انواع ساندویچ و فست فود، انواع مختلف سالاد و غذاهای دریایی دیگر کشورها اختصاص دارد. این رستوران که همه روزه از 10 تا 17 خدمات رسانی دارد، در فصل‌های گرم و مساعد سال سرو غذا را در محوطه ساحلی انجام می‌دهد تا مسافران در کنار صرف غذا از منظره دریای آبی پشت ساحل سفید و با پوششی از درختان نخل، کارت پستال زنده جزیره را تماشا کنند.

جزیره بون تایلند

خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان در این جزیره امتحان کرد

سرآشپز ماهر رستوران بون آیلند توانایی پخت خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و بین‌الملل را دارد و تقریبا تمام غذاهای منو خوشمزه هستند اما اگر قصد سرو غذا در این جزیره را دارید، حتما یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • خمیر سیر
  • مرغ سرخ شده
  • ماهی
  • برنج سرخ شده با آناناس
  • پاپایا یا سامتام که به سالاد خیار تایلندی هم مشهور است
  • مرغ ترش و مرغ شیرین
  • خرچنگ همراه با برنج سرخ شده
  • کاشو به همراه آجیل مرغ
  • و برنج و نیرو همراه با مرغ طعم‌دار شده با ریحان

بهترین زمان سفر به جزیره بون

آب و هوای جزیره بون تایلند به گونه‌ای است که در همه فصل‌های سال می‌توان به آن سفر کرد. این جزیره در بیشتر ماه‌ها پذیرای گردشگران است و به دلیل آب و هوای خوب امکان استفاده از امکانات در بیشتر ایام سال وجود دارد اما اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، زمان خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در ماه‌های نوامبر تا آوریل به این جزیره سفر کنید.

این بازه زمانی، های سیزن جزیره است و زمانی است که بیشتر مسافران آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. آب و هوای بسیار معتدل در این ماه‌ها، در کنار تنوع امکانات تفریحی و رفاهی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، این بازه زمانی را به فصل شلوغ جزیره تبدیل کرده است. اگر با شلوغی و تعامل با سایر گردشگران مشکلی ندارید، در این ماه‌ها می‌توانید انواع تفریحات و امکانات را در جزیره تجربه کنید.

نحوه دسترسی به این جزیره

همان‌طور که گفته شد این جزیره در امتداد ساحل راوای قرار گرفته است و این ساحل نیز در شهر پوکت قرار دارد، بنابراین بهترین و ساده‌ترین راه دسترسی به جزیره بون تایلند از طریق شهر پوکت است. برای رفتن به این جزیره کافی است با یکی از قایق‌های حمل مسافر از بندر راوای به سمت جزیره حرکت کنید و حدود 15 دقیقه بعد به جزیره برسید.

بسته به فصلی که در آن به پوکت و این جزیره سفر می‌کنید و بسته به نوع و شرایط رزرو قایق، رزرو قایق‌ برای رسیدن به جزیره بون تایلند چیزی حدود 1000 تا 1200 بات، برای رفت و برگشت هزینه دارد. البته اگر این هزینه برای شما زیاد است، جای نگرانی نیست. کافی است زمانی اقدام به تهیه بلیط و سفر به جزیره کنید که تعداد مسافرانی که قصد سفر به جزیره را دارند، زیاد باشد. بالا رفتن تعداد مسافران هزینه رزرو قایق را کمتر می‌کند.

حرف آخر | جزیره بون تایلند

سفر به جزیره بون تایلند، یکی از جزایر زیبا و بکر این کشور تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. با سفر به این جزیره زیبا می‌توانید تفریح، سرگرمی و آرامش را به طور همزمان تجربه کنید. این جزیره هم برای سفری دوستانه و تفریحی و هم برای سفری خانوادگی و آرامش بخش انتخابی مناسب است. در این مطلب به طور کامل این جزیره زیبا را معرفی کردیم تا اگر قصد سفر به آن را دارید با آشنایی کامل اقدام به این کار کنید. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا از حداقل زمان خود در این جزیره، حداکثر استفاده را ببرید.