تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر هوم کراواسی یکی از شهرهای نه چندان بزرگ و پر جمعیت دنیا است که در شمال غربی کشور کراواسی قرار دارد. این شهر زیبا با عناوینی مانند کوچک‌ترین شهر دنیا و کم جمعیت‌ترین شهر، به دلیل جمعیتی تنها 17 نفری در کتاب گینس ثبت شده است. البته وسعت و جمعیت کم موجب نشده که این شهر مورد استقبال گردشگران نباشد. همین دو ویژگی و طبیعت بکر و زیبایی‌های این شهر، آن را به گزینه‌ای خوب برای گردشگرانی تبدیل می‌کند که به دنبال مقصدی متفاوت و البته جذاب برای سفر خود هستند.ادامه این مقاله را از مجله گردشگری هم اقلیم از دست ندهید.

آشنایی با شهر میکروسکوپی

شهر هوم (HUM)، شهری کوچک اما زیبا در کشور کراواسی است. این شهر در شمال غربی کراواسی و در منطقه‌ ایستریا واقع شده است. این شهر کوچک و کم جمعیت است و به دلیل داشتن جمعیت 17 نفری نباید یک شهر محسوب شود؛ اما به دلیل داشتن قابلیت جای دادن نفرات بیشتر در خود و موقعیتی که در گذشته داشته با عنوان کوچک شهر شناخته می‌شود. در بسیاری از منابع این شهر را شهر میکروسکوپی می‌نامند که علت این کار وسعت کم و امکان گردش در کل آن، تنها به میزان 10 دقیقه است.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر هوم کراواسی

تاریخچه شهر هوم

شهر هوم کراواسی از نظر وسعت و مساحت چندان بزرگ نیست؛ اما تاریخچه‌ای قدیمی با جزئیات زیاد دارد. در اسناد و مدارک به جا مانده از گذشته، نام این شهر نخستین بار سال 1102 عنوان شده است و از بعد این تاریخ با همین نام شناخته شده است. این شهر هر چند کوچک اما تاثیر زیادی در تاریخ و پیشرفت کراواسی داشته است. برای مثال در بیشتر منابع عنوان می‌شود که زادگاه الفبای گلاگولتیک این شهر بسیار زیبا در کراواسی است.

این الفبا که پایه الفبای زبان اسلاوی است از 38 حرف تشکیل شده است که نه از نظر آوا و نه از نظر ظاهر شباهتی به حروف الفبای اروپا و حتی آسیا ندارند. بیشتر کتاب‌های اسلاوی با الفبای گلاکولتیک نگارش شده‌اند و این مسئله نشان از اهمیت این الفبا دارد.

شهر هوم کراواسی

هوم شهری کوچک اما با همه ویژگی‌های شهری

اگر تصور می‌کنید که شهر هوم در کراواسی به دلیل کم جمعیت یا کوچک بودن تفاوت زیادی با دیگر شهرها دارد، سخت در اشتباهید. این شهر هم ویژگی کلی شهرهای دیگر را دارد. برای مثال در این شهر هم خیابان وجود دارد. همچنین این شهر 17 نفر دارای سیاست‌گذار نیز هست و حتی شهردار و بخش‌دار هم در این شهر وجود دارد.

شهردار شهر هوم کراواسی همه ساله در ماه جولای انتخاب می‌شود. یک روز از ماه جولای با عنوان روز هوم نامگذاری شده که در این روز، مردم شهر در یک مکان سرپوشیده دور هم جمع می‌شوند و نام شهردار منتخب خود را روی چوبی به نام رابوس ثبت می‌کنند. این چوب سپس در سردر شهر قرار می‌گیرد تا گردشگران با اطلاعاتی کامل وارد این شهر شوند. شرکت در انتخابات برای همه مردم هوم الزامی است. بعد از برگزاری انتخابات جشنی مفصل با موسیقی ملی و خوراکی‌های خوشمزه برگزار می‌شود تا کلید شهر را تقدیم به شهردار کنند. این بخش از انتخابات یعنی شادی و جشن آن، مراسمی ویژه و جالب برای توریست‌ها و گردشگران نیز هست.

شهر هوم

وظایف شهردار هوم

کوچک بودن شهر هوم به معنی کم اهمیت بودن کار شهردار نیست و فردی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود تا پایان خدمت خود وظیفه رسیدگی به امور این شهر را بر عهده دارد. از جمله وظایفی که شهردار بر عهده دارد، برگزاری جلسات گفتگو برای ساکنین است که مشکلات شهر را به اطلاع شهردار رسانند. همچنین رسیدگی به تخلفاتی که در شهر رخ می‌دهد، صدور حکم مجازات، حفظ ارتباط دوستانه با شهرها و روستاهای اطراف، تامین نیازهای مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند و… از جمله خدماتی هستند که شهردار شهر هوم کراوسی موظف به انجام آن است.

افسانه‌های قدیمی در مورد شهر هوم

افسانه‌های زیادی در مورد شهر هوم کراواسی وجود دارد که برخی از آن‌ها ترسناک و برخی جالب هستند. اما افسانه اصلی که بیشتر مردم کراواسی به درستی آن ایمان دارند، افسانه‌ای است که در آن گفته می‌شود کوچک شهر هوم توسط غول یا دیوی بزرگ با سنگ‌های آسمانی بنا شده است. سپس با خرد شدن سنگ‌ها و از باقیمانده آن شهر به شکل امروزه و روستاها و… ساخته شده‌اند. حقیقت یا افسانه این شهر، منطقه‌ای اعجاب انگیز است. بسیاری از ساختمان‌های این شهر نشانه‌های گذشته و تمدن خاص زمانی که در آن ساخته شده‌اند را دارا هستند. همچنین معماری ساختمان‌های این شهر به حدی خاص است که بسیاری از معماران از این ساختمان‌ها ایده می‌گیرند.

جاهای دیدنی شهر هوم کراواسی

در این شهر زیبا دیدنی‌های زیادی هم وجود دارد که سفر به آن را به یادماندنی می‌کند. یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر هوم کلیسای بسیار قدیمی آن است. این کلیسا که با عنوان سنت جروم شناخته می‌شود، محل نگهداری آثار معروف و مهمی مانند مجسمه‌ها و نقاشی‌ها است. بنای این کلیسا که طراحی هنرمندانه‌ای هم دارد در قرن دوازدهم میلادی ایجاد شده است و هنوز هم جز خاص‌ترین معماری‌های دنیا محسوب می‌شود.

از دیگر جاهای دیدنی شهر هوم کراواسی می‌توان به طبیعت سرسبز اطراف آن اشاره کرد. دریای ایستریا و ساحل بسیار زیبا آن یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. همچنین با سفر به این شهر می‌توانید از مزارع و باغ‌های انگور و زیتون دیدن کنید. تپه‌های پر گل، آب و هوای خوب و… از دیگر ویژگی‌های شهر هوم کراواسی هستند.

جاهای دیدنی شهر هوم کراواسی

چرا باید از شهر هوم دیدن کرد؟

با مطالب گفته شده شاید این سوال برای شما ایجاد شود که بازدید از این شهر کوچک چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت که تجربه متفاوت زندگی و بازدید از زندگی متفاوت مردم این شهر کوچک یکی از ویژگی‌هایی است که بازدید از این شهر حتی به میزان کوتاه را الزامی می‌کند. همچنین طبیعت بکر و زیبای اطراف شهر هوم، چیزی است که در دیگر نقاط دنیا مشاهده نخواهید کرد.

جاهای دیدنی شهر هوم

حرف آخر شهر هوم کراواسی

شهر هوم کراواسی، کوچک شهری که به دلیل قرارگیری در میان دیواره‌ای به جا مانده از قرون وسطی از نگاه‌ها پنهان شده است، این روزها یکی از گزینه‌های گردشگری کشور کراواسی است و یک منبع درآمد مهم در سیستم گردشگری این کشور محسوب می‌شود. اگر مسافر کراوسی هستید و تا به حال تجربه سفر به این کشور را نداشته‌اید، حتما برای رفتن به این شهر زیبا برنامه‌ریزی کنید تا لذت سفر شما دو چندان شود.