تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

صومعه ملک ابی اتریش یکی ساختمان‌های زیبا و جذاب در اروپا است. شاید نام آن را کم شنیده باشید اما دلیل بر این نیست که این مکان ناشناخته است. این صومعه بسیار زیبا با طراحی خاص و تاریخ شگفت انگیزی که در پشت خود دارد یکی از مقاصد اول گردشگری مسافرانی است که به اتریش سفر می‌کنند. با مجله هم اقلیم همراه باشید تا بیشتر این مکان خاص را به شما معرفی کنیم.

صومعه ملک ابی اتریش کجاست؟

ملک ابی، یکی از شهرهای اتریش است که در مجاورت رود دانوب قرار دارد. سواحل رودخانه پر پیچ و خم دانوب، قلعه‌های در حال فروریختن، شهرهای عجیب و غریب با سقف‌های نارنجی و تاکستان‌های پر از انگور آماده برداشت، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های اتریش است. رنگ زرد روشن کلیسای ملک ابی موقعیتی باشکوه مشرف به دانوب دارد که وقتی به شهر ملک نزدیک می‌شوید توجه شما را جلب خواهد کرد. این ساختمانی است که امروزه می‌بینیم شامل صومعه‌ای وسیع با 325 متر طول، 7 حیاط که بناهای بی‌نظیرش در این حیاط‌ها پخش هستند، کلیسایی با برج‌های دو قلو و گنبد هشت ضلعی بزرگ به رنگ سبزآبی، 497 اتاق و 1365 پنجره است.

اجاره روزانه خانه در تهران

صومعه ملک ابی

تاریخچه صومعه ملک ابی

هنگامی که طلوع خورشید صومعه ملک ابی را روشن می‌کند، بنای عظیم و فوق‌العاده زیبا با تلالو خورشید و رنگ زرد صومعه جلوه‌ای نو و تازه به شهر می‌بخشد. ملک ابی در سال 1089 زمانی‌که لئوپولد دوم از خاندان بابنبرگ یکی از قلعه‌های خود را به راهبان بندیکتین داد، تأسیس شد.

راهبان کار استحکام بخشی و گسترش بیشتر قلعه را آغاز کردند. قرن‌ها پس از اهدای لئوپولد، ملک ابی در سال 1297 در یک آتش‌سوزی ویران شد. همچنین در سال 1683 در جنگ با ترکیه صدمات بیشتری به آن وارد شد، پس از آن راهبان آن را بازسازی کردند. ملک ابی در سال 1702 توسط معمار اتریشی به نام یاکوب پرانداوئر به سبک باروک به سفارش راهبان این صومعه بازسازی شد.

صومعه ملک ابی

امروزه 30 راهب هنوز در ملک ابی زندگی و از آن نگهداری می‌کنند. این صومعه بیش از 900 دانش آموز را نیز در خود جای داده است. در گذشته این جمعیت با انجام فعالیت‌های کشاورزی ارتزاق می‌کرده‌اند. امروزه به لطف بازدید بیش از نیم میلیون نفر در سال از این مکان تاریخی نیازی به کشاورزی ندارند.

بازدید از صومعه ملک ابی

بازدید از این بنای تاریخی شامل کتابخانه، مجموعه راه پله و راهروهای سلطنتی، تالار بزرگ مرمر و کلیسای ابی می‌باشد. مرکز مجموعه ابی ملک، کتابخانه باورنکردنی آن است، که متأسفانه در آن به شما اجازه عکس گرفتن نمی‌دهند. سالن اصلی آن دارای 16000 جلد کتاب است و با شاهکاری تمثیلی از هنر باروک، اثری از پل تروگر، که کاخ آتنا را بر روی ارابه‌ای که شیرها می‌کشند، به تصویر می‌کشد. سقف تخت کاذب است که در قرن هجدهم به گونه‌ای رنگ آمیزی شده است تا ظاهری سه بعدی به آن ببخشد.

صومعه ملک ابی

پلکان مارپیچ این کتابخانه به مجموعه دیگری از 12 اتاق کتابخانه منتهی می‌شود که دارای چوب منبت کاری شده، برخی از آن طلاکاری شده است که برای بازدید عموم باز نیست. این اتاق‌ها با بیش از 100000 جلد کتاب قدیمی و 1186 نسخه خطی پر شده است. قدیمی‌ترین کتاب مربوط به سال 988 است.

مطالب دیگری را پیشنهاد می‌کنیم که بخوانید

وقتی بر روی پلکان مارپیچ این کتابخانه قرار می گیرید، شوکه خواهید شد. چرا که به نظر می‌رسد این پلکان صدها فوت عمق دارد، در صورتی که این مشاهده، توهمی بیش نیست. راهبان با قرار دادن آینه‌هایی در بالا و پائین این راه‌پله بازدید کنندگان را فریب داده‌اند. با این حال، هنگامی که از پله‌ها پایین می‌آیید، به سرعت متوجه خواهید شد که بزرگ‌ترین قسمت ملک ابی، کلیسای زیبای باروک آن است.

صومعه ملک ابی

از دیگر مکان‌هایی که قابل بازدید خواهد بود به تالار مرمر این مجموعه می‌توان اشاره کرد. تالار محل صرف غذا و ضیافت بوده که راهبان در آن از مهمانان بلند مرتبه خود پذیرایی می‌کردند. نوازندگان در یک اتاق بیرونی می‌نشستند و می‌نواختند تا دیده نشوند. امروزه تالار مرمر خالی از اثاثیه است که امکان دید بدون مزاحمت از کل اتاق باشکوه را فراهم می‌کند. سقف این تالار مزین به نقاشی ترومپ لوئل است که شکوه و غنای باورنکردنی را به اتاق القا می‌کند.

از دیگر آثار قابل بازدید این مجموعه تابوتی است که در نگاه اول نسبتاً معمولی به نظر می‌رسد، اما سخت در اشتباه هستید، چرا که این تابوت قابلیت این را دارد که مجدداً استفاده شود و با محیط زیست سازگار است. فهمیدن این موضوع سخت نیست که چرا پس از 6 ماه استفاده از این تابوت دیگر از آن استفاده نکردند و آن را به این مکان جهت بازدید تبعید کردند!

صومعه ملک ابی

با توصیف این مجموعه بی‌نظیر به راحتی می‌توان درک کرد که چرا نویسنده ایتالیایی اومبرتو اکو از این مکان برای رمان خود به نام “گل سرخ” الهام گرفت.

در ملک ابی راهبان طبق قوانین سنت بندیکت در آن زندگی می‌کنند. با وجود اینکه سالانه 550000 نفر از آن بازدید می‌کنند، هنوز مکانی معنوی و یک مرکز مسیحی است. این ترکیب منحصربفرد از یک محیط پر جنب و جوش همراه با آرامش یکی از دلایلی بود که ملک ابی، توسط مجله National Geographic Traveler در سال 2008 به عنوان برترین جاذبه تاریخی در سراسر دنیا انتخاب شد.