تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قلعه کادیفه کاله ازمیر

قلعه کادیفه کاله در سومین شهر بزرگ کشور ترکیه یعنی ازمیر زیبا قرار دارد. این قلعه در قدیم نگهبان شهر ازمیر و دریای اژه بود. اگر به معماری کهن نیز علاقه دارید می توانید بر روی دیواره های این قلعه آثار معماری قدیمی و مجسمه ها را مشاهده کنید.

در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم شما را با یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر ازمیر با نام قلعه کادیفه کاله ازمیر، تاریخچه و سایر ویژگی‌های این بنای باستانی آشنا نماییم.

اجاره روزانه خانه در تهران

قلعه کادیفه کاله ازمیر

آشنایی با شهر ازمیر

ازمیر را می‌توان غربی‌ترین شهر کشور ترکیه نامید، شهری با 3 میلیون نفر جمعیت که امروزه جایگزین آرام‌تری برای استانبول محسوب می‌شود. خیابان ها و گردشگاه ها به شما حس بودن در شهری با مخلوطی از معماری شهری چون لس آنجلس و یک شهر اروپای غربی را به شما می دهد.

این روزها، ازمیر به مقصد تعطیلات محبوب برای افرادی تبدیل می شود که به دنبال فرار از شلوغی و شلوغی زندگی شهری استانبول هستند. بااین‌حال نگران نباشید، بسیاری از کارهای فوق‌العاده برای انجام‌دادن در ازمیر نیز وجود دارد.

آشنایی با قلعه کادیفه کاله ازمیر

در این قسمت می‌خواهیم توجه شما را به یکی از جاذبه‌های معروف شهر ازمیر یعنی قلعه کادیفه کاله ازمیر جلب نماییم. قلعه کادیفه کاله که در محلی به نام Kadifekale شناخته می‌شود. این قلعه بر روی کوهی در مرکز شهر و یکی از نقاط معروف شهر معروف به تاج ازمیر است و در استان ازمیر قرار دارد.

مردم بومی ازمیر از قرن هفدهم به این قلعه، قلعه مخملی نیز می‌گویند که به دلیل آثار فراوان و زیبایی منحصربه‌فرد آن، هرساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

قلعه کادیفه کاله ازمیر یکی از زیبایی‌های شهر ازمیر یکی از منابع مهم این شهر از نظر گردشگری است. قلعه مخملی که جایگاه مهمی در بین مکان‌های دیدنی ازمیر دارد با تاریخ و حال و هوای خود افرادی را که به اینجا می‌روند مجذوب خود می‌کند. قسمت‌های باقی‌مانده از قلعه که دارای مکان گردشگری مهمی است، 5 برج در غرب و دیوار جنوبی است. قسمت‌های دیگر ویران است.

آنچه امروز در قلعه کادیفه کاله ازمیر که زمانی باشکوه بوده، نهفته است، مجموعه‌ای مرموز از ویرانه‌ها است که شامل برجک‌ها، دروازه‌ها، طاق‌ها، حمام‌های ویران، یک مسجد و یک آب‌انبار است. چمن‌های سفید و وسایل سرسبز به شخصیت آن جان می‌بخشند، درحالی‌که وسعت خلیج ازمیر فقط آن را جوی بیشتر می‌کند. ازاین‌رو Kadifekale که ترکیبی عمیق از فرهنگ‌ها را درهم‌آمیخته است، برای همیشه در تاریخ ترکیه ثبت شده است.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

تاریخچه قلعه

داستان قلعه کادیفه کاله ازمیر کاملاً با تاریخ شهر یونان باستان Smyrna مرتبط است. Smyrna در حدود قرن 3 قبل از میلاد در بالای کوه پاگوس و دامنه‌های آن رو به دریا ساخته شده است.

در اصل دو اسمیرنای باستانی وجود داشت – اسمیرنای قدیم و اسمیرنای جدید. Smyrna قدیم در قرن یازدهم قبل از میلاد سکونت داشت و در Tepekule واقع بود. اسکندر مقدونی در قرن چهارم قبل از میلاد به این مکان آمد و Smyrna قدیمی را فتح کرد. به‌هرحال، او در بالای تپه‌ای نزدیک به نام پاگوس (Πάγος) توسط یونانیان باستان مشغول شکار بود و تصمیم گرفت زیر یک درخت چنار چرت بزند. هنگام خواب، رؤیایی دید که در آن شهر بزرگی که بر روی تپه ای قرار داشت را می‌دید. رؤیای او در نهایت انجام شد اما تنها پس از مرگش سکونتگاه Smyrna قدیم متروک شد و مردم به مکان جدید شهر نقل‌مکان کردند.

در سال 197 قبل از میلاد مسیح، اسمیرنا تحت کنترل پادشاهی پرگاموم در آمد. پس از آن در سال 178 پس از میلاد، شهر توسط یک زلزله ویرانگر تخریب شد، اما به دستور امپراتور روم مارکوس اورلیوس بازسازی شد. در سال 395 پس از میلاد، امپراتوری روم تقسیم شد و اسمیرنا تحت حاکمیت بیزانس قرار گرفت. بیزانسی‌ها این قلعه را بازسازی کردند. در قرون بعدی، اسمیرنا به یک ملک باارزش تبدیل شد و توسط بیزانس، اعراب، سلجوقیان، صلیبی‌ها و جنوایان اداره می‌شد.

تصرفات کادیفه کاله

در سال 1317 قلعه کادیفه کاله ازمیر که در آن زمان Yukari Kale نام داشت توسط Aydιnoğlu Mehmet Bey تصرف شد اما او نتوانست شهر پایینی را که در آن زمان Aşağı Kale نام داشت را تصرف کند. شهر پایین توسط پسرش غازی عمر بیگ در سال 1329 تصرف شد. اما در سال 1344 لشکری ​​از صلیبیون شهر پایین را که در آن زمان لیمان کالسی نام داشت، تصرف کردند. در سال 1402 جنگ سالار مغول تیمور (یا تامرلن) بخش مسیحی اسمیرنا را فتح کرد و یوکاری کاله و لیمان کالسی را متحد کرد. سپس در سال 1422 این شهر توسط سلطان مورات دوم عثمانی تصرف شد. در دهه 1440 قلعه کادیفه کاله توسط سلطان محمد دوم فاتح عثمانی بازسازی شد. این عمدتاً بقایای مرمت او است که امروز می‌بینیم.

در سال 1671 قلعه کادیفه کاله ازمیر توسط اولیا چلبی، جهانگرد مشهور ترک عثمانی بازدید شد. وی اظهار داشت که در داخل قلعه فقط تاکستان‌ها، باغ‌ها و خانه‌های متعددی که حدود 30 تن از ینیچرها و خانواده‌هایشان در آن زندگی می‌کردند، باقی‌مانده است. کاروان‌سراها، حمام‌ها، بازار و مسجد داخل دیوارهای آن خراب شده بود. بنا به نوشته‌های وی، یک ویرانه قلعه بسیار زیبا اگرچه داخل قلعه نسبتاً خالی است. خرابه‌ای از یک مسجد قرن چهاردهمی و بخشی از یک آب‌انبار بیزانسی وجود دارد. قلعه به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

حرکت به‌سوی قلعه

می‌توانید با قدم‌زدن در پیچ‌وخم خیابان‌های نزدیک آگورا باستانی به قلعه برسید. بااین‌حال، خیابان‌های منتهی به قلعه و خود قلعه در منطقه زاغه‌نشین و یکی از معدود مناطق ناامن ازمیر واقع شده‌اند. لذا پیاده‌روی تا رسیدن به قلعه آن‌هم به‌تنهایی پیشنهاد نمی‌شود. اگر واقعاً قصد بازدید دارید، برای حفظ ایمنی، تاکسی بهترین گزینه برای رسیدن به آنجا است. اگر پیاده‌روی را نیز انتخاب کردید، جالب‌ترین چیزی که مشاهده خواهید کرد جاده‌ای است که دیواره‌هایش کاملاً فروریخته است.

در اطراف قلعه مناطق توریستی برای بازدید وجود دارد. حتی اگر فقط به قلعه مخملی بیایید، می‌توانید از بازار کمرالتی، حمام Çukur و کلیسای باپتیست پروتستان Buca در اطراف آن دیدن کنید.

در هنگام بازدید از قلعه، زنانی از جنوب شرق ترکیه را ملاقات خواهید کرد که در تنورهایی نان می‌پزند و منسوجات رنگارنگ می‌بافند و با خوش‌رویی محصولاتشان را در معرض فروش برای بازدیدکنندگان قلعه قرار می‌دهند.

قلعه کادیفه کاله

نظر بازدیدکنندگان از قلعه کادیفه کاله

اگر هنوز هم تصمیم خود را برای بازدید از قلعه نگرفته‌اید بهتر است نظرات سایر بازدیدکنندگانی که پیش‌تر از قلعه بازدید کرده‌اند را مطالعه نمایید.

  • این قلعه در خط ساحلی زیبای دریای اژه واقع است. این قلعه بلند و مستحکم است و می‌توان از آن بالا رفت تا مشرف به دریای اژه باشد. در این قلعه همچنین توپ‌های مورداستفاده در تاریخ ترکیه وجود دارد. من این قلعه را خیلی دوست دارم. اولین‌بار است که از چنین ساختمانی بازدید می‌کنم و حس خوبی دارم.
  • قلعه Kadifikale یک ویرانه قلعه باشکوه است که به‌عنوان قلعه مخملی نیز شناخته می‌شود. برای مقاومت در برابر تهاجم پارسیان بنا شد. این قلعه به دلیل ساخته‌شدن قلعه در کوه Kadifikale نام‌گذاری شد.
  • قلعه تاریخی کادیفه کاله، بالای تپه، مشرف به شهر ازمیر، مناظر از اینجا واقعاً نفس‌گیر است و ورودی آن نیز رایگان است.

آشنایی با سایر جاذبه‌های تفریحی شهر ازمیر

به‌عنوان یک گردشگری که برای گذراندن یک تعطیلات شگفت‌انگیز به شهر زیبای ازمیر سفرکرده‌اید، مکان‌های بسیار زیادی برای بازدید پیشروی شما وجود دارد. در اینجا به صورت اجمالی به چند مکان تفریحی و گردشگری دیگر شهر اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید بازدید از مکان‌هایی زیر را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

موزه فضای باز آگورا (آگورا ازمیر)

آگورای اسمیرنا یکی از بهترین آگوراهای باستانی در جهان امروزی است که تا حد زیادی به دلیل موزه فضای باز عالی آگورا در محل است. ستون‌ها، طاق‌ها و سازه‌های پابرجا که توسط اسکندر مقدونی ساخته شد و بعداً پس از زلزله بازسازی شد، نگاهی اجمالی به بازار رومی دارد.

موزه فضای باز آگورا

برج ساعت ازمیر (ازمیر ساعت کولسی)

برج ساعت ازمیر (Izmir Saat Kulesi) یک برج ساعت تاریخی در میدان کوناک در مرکز ازمیر، ترکیه است. ریموند چارلز پر، معمار فرانسوی شامی، برج ساعت ازمیر را طراحی کرد.

پرگامون (پرگامون)

قدمت شهر باشکوه پرگامون بر فراز تپه به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد. بقایای مهم‌ترین سازه‌های شهر مانند آکروپولیس، کلیسای سرخ، قنات‌ها، یک مرکز پزشکی بزرگ، آمفی‌تئاتر شیب‌دار و یک کتابخانه مهم تاریخی باقی‌مانده‌اند.

پارک آبی آدالند

یک پارک آبی در ساحل غربی ترکیه واقع در منطقه کوش آداسی است. درگذشته یکی از بهترین پارک‌های آبی جهان نام داشت. این پارک دارای طیف گسترده‌ای از سرسره‌های آبی از جمله طولانی‌ترین سرسره خانوادگی جهان را شامل می‌شود.

سردیس (Sart)

برای مدتی ساردیس (Sart، امروز) در سراسر دوران باستان کلاسیک به‌عنوان ثروتمندترین شهر روی این سیاره شهرت داشت که به‌خاطر ذخایر افسانه‌ای طلا از کوه‌های تومولوس شهرت داشت.

برگاما اسکلپیون (پرگامون اسکلپیون)

برگاما اسکلپیون (Pergamon Asclepeion)، یک مرکز پزشکی باستانی است که از قرن چهارم قبل از میلاد وجود داشته است. زمانی اتاق‌هایی را برای روان‌درمانی، ماساژ، درمان‌های گیاهی، حمام، گل درمانی و تعبیر خواب احاطه کرده بودند.

موزه باستان‌شناسی ازمیر (Izmir Arkeoloji Muzesi)

موزه باستان‌شناسی ازمیر (İzmir Arkeoloji Müzesi) در کنار موزه قوم‌نگاری، نه‌چندان دور از میدان کوناک شهر قرار دارد. بسیاری از مصنوعات غنی و متنوع موزه از عصر برنز یا دوره یونان و روم به‌دست‌آمده است.

موزه باستان‌شناسی ازمیر

بندر کروز ازمیر

بندر ازمیر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بندرهای ترکیه، پذیرای کشتی‌های مسافربری بین‌المللی از سراسر جهان است.

در آخر

قلعه مخملی با تاریخ چشمگیر، ساختار و دیوارهای محکمی که تاکنون باقی‌مانده است، جایگاه مهمی برای ازمیر دارد. این قلعه همواره مورد بازرسی قرار می‌گیرد و برای تمیز نگه داشتن آن مراقبت‌های لازم انجام می‌شود. قلعه مخملی مکانی است که در سفر به ترکیه باید حتماً از آن بازدید کنید. فضایی که هر فردی که به ازمیر می‌آید دوست دارد آن را تجربه کند. نقل‌قول از بسیاری از حاکمیت‌های ایالتی که در اینجا زندگی می‌کنند را می‌توان یافت. می‌توان با هر دوره‌ای از تاریخ در این قلعه برخورد کرد، جایی که بخش‌های مختلفی از حکومت‌های ایالتی مختلف ساخته شده‌اند.

مقالات بیشتری بخوانید