تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هزینه سفر شاید امروز برای ما ایرانیان مهم‌ترین بخشی است که به آن فکر می‌کنیم. بخصوص اگر بخواهیم سفری به یک مقصد خارجی داشته باشیم. امروز در مجله هم اقلیم قصد دارید هزینه سفر به پوکت تایلند را با جزییات برای شما برسی کنیم تا بتوانید با دید باز و اطلاعات کافی برای این سفر اقدام کنید.

هزینه های سفر به پوکت

جزیره پوکت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند است که در سال های گذشته بسیاری از گردشگران دنیا را به خود جذب کرده است. زیبایی‌های پوکت به قدری زیاد است که می‌تواند شما را روز‌ها و ماه ها سرگرم کند. همچنین در جزیره چوکت تفریحات آبی و غیرآبی بسیار متنوع و جذابی در انتظار شما هستند. اما قطعا میزان زمان حضور شما در پوکت به میزان بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌اید دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پوکت

در واقع هر سفری و هر مقصدی بنا به امکانات و موقعیت خود هزینه‌های خاص خود را نیز دارد. سفر شما در جزیره پوکت می‌تواند هزینه‌های مختلفی داشته باشد که متشکل از هزینه‌های خرد و کلان هستند. در ادامه به سه مبحث اصلی در مورد هزینه‌های سفر یعنی هزینه حمل و نقل، هزینه اقامت در پوکت و هزینه خورد و خوراک می‌پردازیم.

هزینه حمل و نقل در پوکت

اولین هزینه حمل و نقل شما، مربوط به بلیط رفت و برگشت هواپیماست. این هزینه به چند عامل بستگی دارد. اول اینکه با چه ایرلاینی اعم از خارجی یا داخلی بخواهید پرواز کنید. مسئله دوم این است که چه کلاس پروازی مانند بیزینس، اکونومی یا فرست کلاس را بخواهید انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید وسایل مورد نیاز در سفر به تایلند را بشناسید اینجا کلیک کنید

ss

هم چنین زمان سفر شما به پوکت هم مهم است. اگر در پیک زمان پربازدید به این جزیره بروید، قطعا هزینه بلیط هواپیما و در کل همه هزینه‌ها برایتان 2تا3 برابر خواهد شد. اما به صورت میانگین هزینه بلیط  رفت و برگشت هواپیما برای سفر یه پوکت در فروردین 1401 به شرح زیر است

  • پرواز امارات رفت و برگشت از تهران به پوکت  24.000.000 تومان
  • پرواز قطر رفت و برگشت از تهران به پوکت    30.000.000 تومان

در مرحله بعدی شما نیاز دارید بدانید که وضعیت حمل و نقل شهری در پوکت چگونه است. برای گشت و گذار در جزیره پوکت به وسایل حمل و نقل عمومی نیاز دارید که متاسفانه هزینه آن در پوکت کمی زیاد است. اما تاکسی‌های عمومی می‌تواند گزینه مناسبی برای رفت و آمد شما در این جزیره باشد. البته اگر شما با تور پوکت سفر کنید اکثر آزانس‌های مسافرتی سرویس گشت شهری را برای مسافرین ارائه می‌نمایند و گشت و گذار هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. اما اگر به هر دلیبی خودتان قصد داشتید در جزیره چرخی بزنید می توانید از تاکسی ها استفاده کنید و یا برای خود ماشین و موتور سیکلت اجاره کنید.

هزینه اقامت در پوکت

حدودا 2000 اقامتگاه در جزیره پوکت وجود دارد از هتل های لوکس گرفته تا محلی معمولی برای حواب. حدود 600 هتل آپاتمان در نیز این مکان موجود است که به طور طبیعی قیمت آن‌ها نسبت به هتل‌های لوکس بسیار مناسب‌تر است و از شبی  100 بات معادل 20.500 تومان شروع و با 2000 بات معادل 410.000 تومان ادامه دارد. هزینه اقامت بستگی به آن دارد که شما در چه سطحی بخواهید سفر کنید. اگر شرایط شما به گونه‌ای است که می‌خواهید در هتل‌های 3 ستاره تا 5 ستاره اقامت کنید باید چیزی در حدود 1 تا 15 میلیون تومان (یک شب) کنار بگذارید.

هتل پوکت

برای اینکه بتوانید دید بهتری داشته باشید چند نمونه از هتل‌ها و قیمت‌های آن را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. (قیمت یک شب بر اساس تومان در فروردین 1401)

  • هتل 5 ستاره       Anantara Layan Phuket Resort  قیمت 17.000.000
  • هتل  5 ستاره     Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach  قیمت 6.000.000
  • هتل 5 ستاره       Mövenpick Myth  قیمت 4.000.000 تومان
  • هتل 4 ستاره        oliday Inn Express Phuket Patong Beach Central قیمت 4.000.000 تومان
  • هتل 3 ستاره        Hallo Patong  قیمت 1.000.000 تومان

هزینه خورد و خوراک در پوکت

هزینه خورد و خوراک بستگی به خود شما دارد و کنترل کردن آن از موارد فوق کمی راحت‌تر است. می توانید خودتان خرید کنید و به پخت و پز بپردازید و هزینه‌های سفر به پوکت خود را کاهش دهید. همچنین گزینه دیگری نیز دارید که می‌توانید در رستوران‌های محبوب پوکت غذا میل کنید.

طیف بسیار زیادی از رستوران‌ها و فست فود‌ها در پوکت وجود دارد که هزینه‌های آن در رستوران‌های ارزان قیمت از 50 تا 100 بات معادل 7000 تا 16000 تومان می باشد. همچنین قیمت صرف غذا در رستوران‌ها و فست فودی‌های لوکس مانند مک دونالد از 180 تا 340 بات معادل 23000 تا 44000 تومان می‌باشد.