تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت‌های سفر برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ زیرا با تعطیل‌شدن ادارات و مدارس، خانواده‌ها فرصتی برای گردش و گشت‌وگذار پیدا می‌کنند. برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی از چند ماه قبل، کیفیت سفر و مقرون‌به‌صرفه بودن آن را تا حد زیادی تضمین می‌کند. در این میان سؤالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید این است که عید نوروز کجا بریم؟ یا بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار کدام شهرها هستند؟ در این مطلب می‌خواهیم به پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ دهیم و به معرفی بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید نوروز بپردازیم.

شیراز

امکان ندارد که سؤال عید کجا بریم سفر داخلی؟ به میان بیاید و نامی از شیراز نباشد. شهر شیراز را باید در بهار ببینید، هنگامی که زیباترین لباس خود را به تن کرده، به هر سو که نگاه می‌کنید با شکوفه‌های رنگارنگ تزیین شده و عطر بهارنارنج نیز در هوایش پیچیده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

شیراز شهر فرهنگ و ادب، شهر مساجد تاریخی باشکوه و باغ‌های ایرانی است. جاذبه‌های گردشگری شیراز شامل تخت‌جمشید، ارگ کریم‌خانی، نارنجستان قوام، مقبره کوروش، حافظیه، باغ ارم، مسجد نصیرالملک و مجموعه پاسارگاد است که انتخاب از میان آنها کار سختی به نظر می‌رسد.

شیراز

مشهد

شهر مذهبی و گردشگری مشهد به‌ علت وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در آن، از جمله پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری داخلی به حساب می‌آید. هر ساله مراسم تحویل سال در حرم امام رضا (ع)  با آداب خاصی برگزار می‌شود و مسافران  بسیاری از چند ماه قبل از عید تور مشهد را تهیه می‌کنند تا در این مراسم شرکت کنند و در لحظه آغاز سال نو، در حرم امام رضا (ع)  حضور داشته باشند.

در ادامه مقاله عید نوروز کجا بریم؟ باید بگوییم که آمار حضور مسافران در تعطیلات عید نوروز در شهر مشهد در طی سال‌های گذشته به بیش از ۱۴ میلیون گردشگر و زائر نیز رسیده است. از طرف دیگر هم اقامتگاه‌های متنوعی در این شهر وجود دارند و امکان سفر هوایی و زمینی با وسایل نقلیه گوناگونی به مشهد میسر است که این شرایط سفر به این شهر زیارتی را برای علاقه‌مندان سفرهای نوروزی دلچسب‌تر می‌کنند.

بیشتر بخوانید

رستوران‌های متنوع، مراکز تجاری و تفریحی، بازارهای اطراف حرم و دیگر مکان‌های توریستی مشهد، در طول تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از مسافران هستند. از جمله  جاذبه‌های دیدنی تاریخی و معروف مشهد می‌توانیم موزه آستان قدس، آرامگاه فردوسی در طوس، آرامگاه خواجه اباصلت و مقبره پیر پالان‌دوز را نام ببریم.

مشهد

شهرهای مازندران، گیلان و گلستان

اگر به دنبال پاسخ پرسش عید کجا بریم خلوت باشه هستید، گزینه شهرهای شمالی برای شما مناسب نیست. زیرا مناطق شمالی کشورمان به دلیل برخورداری از آب‌وهوای دلچسب در فصل بهار، هرساله مملو از گردشگرانی که از جای‌جای ایران آمده‌اند، می‌شوند.

در این بخش از مقاله عید نوروز کجا بریم؟ باید اشاره نماییم که سراسر مناطق شمال ایران در حاشیه دریای خزر، از دشت ترکمن‌صحرا تا بندر آستارا، محبوب‌ترین مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان به شمار می‌روند. استان‌های گلستان، مازندران و گیلان بیشترین تعداد مسافر را در طول تعطیلات نوروزی پذیرا می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این مناطق می‌توان جنگل‌های بکر هیرکانی را نام برد که در نخستین روزهای فصل بهار به اوج زیبایی و جذابیت خود می‌رسند.

شهرهای مازندران، گیلان و گلستان

چابهار

چابهار از جمله زیباترین شهرهای استان سیستان‌ و ‌بلوچستان به حساب می‌آید. نام این شهر به معنای چهار بهار بوده و حکایت از آب‌و‌هوای معتدل و خوب این شهر دارد. عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران در این شهر یافت می‌شود؛ برای مثال کوه‌های مریخی، تالابی صورتی رنگ، گِل‌افشان‌هایی که از دل زمین فوران می‌کنند و بندر زیبای نام گواتر در این شهر قرار دارند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد منطقه چابهار، غذاهای محلی متفاوت، آداب‌و‌رسوم و فرهنگ مردم چابهار، این شهر را تبدیل به یکی از بکرترین مقاصد سفری در نوروز کرده است. به افرادی که سؤال عید کجا بریم مسافرت را در ذهن خود دارند، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به چابهار بزنند.

چابهار

اهواز

اهواز نیز یکی از شهرهایی است که شما می‌توانید در نخستین روزهای سال به آن سفر کنید. هوای این شهر در نوروز  بسیار مطبوع بوده و خبری از حرارت روزهای گرم نیست. هزینه سفر به شهر اهواز شامل اجاره سوئیت و خانه در اهواز، بازدید از مکان‌های گردشگری، حمل‌ونقل و خوردوخوراک است.

کلیسای سورت مسروپ، پل سیاه، پل سفید، بازار لشکرآباد، خانه ماپار و کاروان‌سرای معین التجار از معروف‌ترین مکان‌های توریستی اهواز هستند. توصیه می‌کنیم که در صورت سفر به این شهر، فلافل اهوازی را هم حتماً امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

اهواز

یزد

در ادامه مقاله عید نوروز کجا بریم؟ به معرفی شهر یزد به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در نوروز پرداخته‌ایم که محبوبیت خاصی میان مسافران نوروزی دارد. مکان‌های دیدنی این شهر، در کنار فرهنگ  دلنشین مردم آن و سوغات متنوع، توجه گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند.

از مهم‌ترین سوغات شهر یزد انواع شیرینی‌های مخصوص این شهر است؛ بنابراین گردشگران در تعطیلات نوروزی استقبال بسیار خوبی از کارگاه‌های شیرینی‌پزی و فروشگاه‌ها یزد می‌کنند.

بیشتر بخوانید

در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های تاریخی هستید، حتماً زمانی را تماشای مسجد جامع یزد، آتشکده زرتشتیان و برج خاموشان اختصاص دهید. همچنین باید اشاره کنیم که جاذبه‌های یزد به باغ‌های زیبا و مکان‌های تاریخی داخل شهر محدود نمی‌شوند.

برای مثال زیارتگاه چک‌چک در حوالی اردکان و روستاهای سریزد و خرانق از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری یزد محسوب می‌شود که در اولین روزهای سال مملو از گردشگران می‌شوند.

یزد

نیشابور

شهر فیروزه‌ای ایران یعنی نیشابور،  یکی از مقاصد گردشگری برای افرادی که به دنبال پاسخ به سؤال عید کجا بریم ارزون باشه است. نیشابور در مسیر شهر مشهد واقع شده و از جمله قدیمی‌ترین شهرهای ایران و استان خراسان رضوی به حساب می‌آید.

همان‌طور که می‌دانید، فیروزه این شهر شهرت جهانی دارد و علاوه بر آن هم، بزرگان و مشاهیر فراوانی نیز در آن متولد شده‌اند. آرامگاه خیام نیشابوری، بازار سرپوش، مسجد جامع، آرامگاه کمال‌الملک، آرامگاه عطار، دهکده چوبی و قلعه لک‌لک آشیان از جمله جاهای دیدنی شهر نیشابور به شمار می‌روند.

نیشابور

بندرعباس

مناطق جنوبی ایران به دلیل برخورداری از آب‌وهوای گرم، مقصد مناسبی برای سفرهای نوروزی محسوب می‌شوند. بندرعباس هم از جمله بنادر گردشگرپذیر و بزرگ ایران است که مانند مروارید درخشانی در ساحل خلیج‌فارس خودنمایی می‌کند و در اغلب روزهای سال شاهد گردشگران فراوانی است.

بندرعباس در فصل بهار زیباتر و دیدنی‌تر می‌شود؛ زیرا در این فصل آب‌وهوای این بندر معتدل و مطلوب بوده و مکان مناسبی برای لذت‌بردن از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

موزه خلیج‌فارس، آب گرم گنو، حمام گله‌داری، موزه حیات‌وحش، موزه آب، معبد هندوها، موزه مردم‌شناسی و غیره از جمله مکان‌های گردشگری بندرعباس هستند. در پاسخ به سؤال عید نوروز کجا بریم؟ باید بگوییم که بندرعباس می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

بندرعباس

تهران

بدون هیچ تردیدی، شهر تهران در طول سال شلوغ‌ترین شهر ایران است. تردد زیاد وسایل نقلیه منجر به، به‌وجودآمدن ترافیک‌های سنگین در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌های این شهر شده است. بسیاری از ساکنان شهرهای مختلف ایران، عید نوروز را برای بازدید از نقاط گوناگون پایتخت انتخاب می‌کنند.

سؤالی که ممکن است به وجود بیاید این است که عید 1403 تهران کجا بریم. در پاسخ باید بگوییم که مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی پایتخت شامل کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، مجموعه تاریخی نیاوران، موزه‌های متنوع سردر باغ ملی و میدان مشق، و عمارت‌های تاریخی می‌شود. بسیاری از این جاذبه‌های تاریخی متعلق به دوران حکومت قاجاریه هستند و بازدید از آنها برای افراد علاقه‌مند به تاریخ ایران خالی‌ازلطف نیست.

به‌غیراز جاذبه‌های تاریخی اشاره شده جاذبه‌های فرهنگی، بوستان‌های خوش آب‌وهوا و دیدنی‌های طبیعی بسیاری در جای‌جای تهران یافت می‌شوند که از محبوبیت خاصی در میان مسافران برخوردار هستند. درکه، دربند، روستای وردیج و فرحزاد، واریش، روستای آهار، پل طبیعت، باغ پرندگان، برج آزادی برج میلاد و سالن‌های تئاتر، در طول سال‌های اخیر توجه گردشگران نوروزی را به خود جلب کرده‌اند.

تهران

جنوب ایران (قشم، کیش، هنگام، هرمز)

در ادامه مقاله عید نوروز کجا بریم؟ باید بیان کنیم که فروردین آخرین فرصت گردشگران برای بازدید از جزایر جنوبی ایران است؛ چرا که بعد از آن رطوبت بالای هوا و گرما، گشت‌و‌گذار را برای مسافران سخت‌تر می‌کند.

سفر به شهرها و جزایر جنوبی در تعطیلات نوروزی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، زیرا مسافران فراوانی به جزایر و بنادری مثل کیش، هرمز و سایر شهرهای جنوبی سفر می‌کنند و ممکن است اقامت در این شهرها با مشکلاتی همراه باشد.

مهم‌ترین جذابیت‌های این منطقه شامل داستان خاک سرخ هرمز، دلفین‌های جزیره هنگام، دره ستارگان قشم که شب‌ها نباید در آنجا اقامت کرد و تفریحات لوکس جزیره کیش می‌شود.

جنوب ایران (قشم، کیش، هنگام، هرمز)

ترکیه، آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای گردشگری کشور ترکیه است و مخاطبان خارجی بسیاری را دارد. ایرانیان زیادی که سؤال عید کجا بریم سفر خارجی را در ذهن خود دارند، تور آنتالیا را برای سفر نوروزی‌شان انتخاب می‌کنند؛ همچنین بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌های این شهر برنامه‌های ویژه‌ای برای نوروز تدارک می‌بینند.

آنتالیا هتل‌های لوکس و مجهزی دارد که همه امکانات تفریحی و اقامتی را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کنند؛ گرچه اغلب گردشگران آنتالیا را برای استراحت در سواحل و محیط آرام هتل‌های این شهر برمیگزینند، اما گزینه‌های بسیار خوبی نیز برای علاقه‌مندان به بازدید از مکانهای طبیعی و تاریخی در اطراف آنتالیا وجود دارند.

برای مثال آبشارهای دودن از معروف‌ترین مکانهای توریستی این شهر به شمار می‌روند که در کرانه دریای مدیترانه واقع شده اند. در اطراف آبشارهای دودن، پارک تفریحی زیبایی با چشم‌انداز زیبا از دریا و طوطی‌های رنگارنگ احداث کرده‌اند که محلی برای تفریح مسافران داخلی و خارجی است.

از دیگر جاهای توریستی کشور ترکیه در نزدیکی آنتالیا می‌توانیم به شهرهای باستانی ترمسوس، آسپندوس، الیمپوس و پرگه اشاره کنیم. مناره یولی، موزه آنتالیا، دروازه هادریان و غارهای کوکاین و کارائین هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف این شهر هستند.

ترکیه، آنتالیا

ارمنستان، ایروان

ارمنستان یکی دیگر از مقاصد خارجی محبوب ایرانیان برای سفر نوروزی است؛ چرا که سفر به این کشور نیز همچون سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان ندارد و مسافران می‌توانند هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی به کشور ارمنستان سفر کنند. بخش زیادی از خاک ارمنستان را کوهستان‌ها تشکیل دادده‌اند و به همین علت اختلاف دما بین فصول تابستان و زمستان در این کشور بالا است.

در ادامه مقاله عید نوروز کجا بریم؟ باید اشاره نماییم که شهر ایروان به‌عنوان پایتخت ارمنستان، از جاذبه‌های تاریخی برجسته و جالب‌توجهی برخوردار است. در سفر به شهر ایروان می‌توانید زمانی را به گشت‌وگذار در رستوران‌ها و کافه‌های این شهر اختصاص دهید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر ایروان می‌توانیم به تالار ملی اپرا، میدان جمهوری، موزه ماتناداران و هزار پله یا کاسکاد اشاره کنیم. از دیگر مناطق محبوب این شهر، آبشار ایروان در مجاورت هزار پله است. معبد تاتو، معبد گارنی و دریاچه سوان نیز از دیدنی‌های اطراف شهر ایروان هستند.

ارمنستان، ایروان

جمع بندی

همان گونه که متوجه شدید، در این مطلب به پرسش شما در مورد عید نوروز کجا بریم؟ و عید کجا بریم تهران؟ پاسخ دادیم و تعدادی از بهترین شهرهای ایرانی و خارجی برای مسافرت عید نوروز را برای شما عزیزان پیشنهاد دادیم. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط، سلیقه و بودجه در دسترستان، هرکدام از آنها را انتخاب کرده و سفر لذت‌بخشی را در کنار هم‌سفرانتان تجربه کنید. از این که تا انتهای مقاله عید نوروز کجا بریم؟ همراه ما بودید، از شما متشکریم.