تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مشهد به دلیل وجود مرقد امام هشتم شیعیان به عنوان مقصدی مهم برای بسیاری از افراد علاقه‌مند به اهل بیت در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از افراد هنگامی که به شهر مشهد قدم می‌گذارند، سعی می‌کنند در کنار بازدید از مکان‌های مقدس این شهر به مکان‌های گردشگری نیز سری بزنند. یکی از جنگل‌های بکر مشهد که ممکن است حتی تاکنون نام آن را نشنیده باشید، جنگل جیغ است. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید تجربیات جدید و عجیبی را برای خود رقم زنید بازدید از این جنگل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد.

این جنگل را می‌توان یکی از مکان‌های گردشگری مرموز و ترسناک شهر مشهد دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اگر نمی‌دانید این جنگل کجا واقع شده است و به چه دلیل جنگل جیغ نامیده شده است، مطالعه این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

جنگل جیغ کجاست؟

در استان خراسان رضوی، شهر مشهد جنوبی و بخش طرقبه روستایی زیبا واقع شده است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روستا یک جنگل عجیب به نام جنگل جیغ واقع شده است که با مرکز شهر مشهد ۳۲ کیلومتر فاصله دارد. بسته به اینکه ترافیک شما برای رسیدن به این جنگل از مشهد نیاز است ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان صرف کنید.

جنگل جیغ کجاست؟ علت صداهای مرموز و ناشناخته

بازدید از جنگل جیغ مشهد

از آنجایی که برای بازدید کردن از این جنگل فوق العاده عجیب نیازی به پیاده روی نیست، حتی معلولان و افرادی که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند زمان زیادی را به پیاده‌روی بپردازند، می‌توانند بازدید از این جنگل را در برنامه خود قرار دهند. بسته به اینکه شما قصد دارید از کدام شهر به سمت این روستا بروید، مسیرهای متفاوتی برای شما وجود دارد.

اگر فردی کنجکاو و علاقه‌مند به ماجراجویی هستید اما همچنان می‌ترسید، می‌توانید در روستای سربرج اسکات یابید تا شب هنگام این صداهای عجیب و غریب را بشنوید.

بیشتر بخوانید

افراد ساکن در این روستا شب هنگام صداهای عجیب و غریبی را از این جنگل می‌شنوند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا قیمت خانه و ملک در این روستا بسیار کم باشد و افراد کمی تصمیم به خرید ملک در این خانه بگیرند. اگر دوست دارید درایت روستا خانه بخرید بهتر از قبل از خرید حتما چندین روز را به صورت تفریحی در این منطقه حاضر شوید تا ببینید آیا می‌توانید با این صداها کنار بیایید یا خیر؟

صداهای مرموز جنگل جیغ

برخی از افراد تصور می‌کنند که صداهای مرموز تنها یک داستان ساختگی است که به وسیله آن گردشگر جذب شود. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا هر ساله افراد بسیاری به مقصد بازدید از این جنگل منزل را ترک کنند اما در میانه راه پشیمان شوند. چرا که بازدید از این جنگل مرموز شجاعت بسیار زیادی را می‌‌طلبد.

تمامی افرادی که از این جنگل بازدید کرده‌اند، شنیده شدن صداهای عجیب و غریب را تایید می‌کنند. جالب است بدانید که این صداها تنها در شب هنگام شنیده می‌شود و در روشنایی روز این جنگل هیچ تفاوتی با سایر جنگل‌های ایران ندارد و یک جنگل کاملا معمولی است.

صداهای مرموز جنگل جیغ

راز جنگل جیغ مشهد چیست؟

با اینکه تاکنون کسی نتوانسته است به طور قطعی بگوید که این صداها چرا و به چه دلیل ایجاد می‌شود اما برخی از افراد این منطقه بر این باورند که یک رودخانه فصلی در این جنگل در جریان بوده است که برای مدت زمانی طولانی پس از خشک شدن دوباره به جریان افتاده است. همین موضوع باعث شده تا ملخ‌های زیادی راهی این جنگل شوند و در هنگام شب صداهایی را تولید کنند که به جیغ می‌ماند.

دلیل علمی صداهای مخوف جنگل جیغ

بسیاری از افراد در عصر حاضر سعی می‌کنند موضوعات را از جنبه علمی بررسی کنند. این دسته از افراد که معمولا به دنیای ماوراء الطبیعه اعتقادی ندارند با تکیه بر تلاش و کوشش خود توانسته‌اند دلیل ایجاد این صداها را توجیه کنند. تا پیش از این برخی تصور می‌کردند که وزش باد از میان برگ‌های درختان این جنگل مهم‌ترین عامل ایجاد این صدا است‌. اما از آنجایی که این صدا

حتی در شب‌هایی که هیچ بادی نمی‌وزد نیز شنیده می‌شود این فرضیه کاملا رد می‌شود. تحقیقات متخصصان و شهرداری نشان داده است که درختان این جنگل هر کدام دارای یک سری جیرجیرک به نام کز است که صداهای خاص و عجیب و غریبی از خود تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید

با تاریکی هوا این جیرجیرک‌ها که تعداد بسیار بالایی نیز دارند شروع به آواز خواندن می‌کنند. این آوازها به شکل جیغ شنیده می‌شود. جالب است بدانید که این جیرجیرک‌های خاص تنها در مکان‌هایی می‌توانند زندگی کنند که آب فراوان وجود دارد. این جیرجیرک‌ها که تنها می‌توانند ۴۰ روز عمر کنند به دلیل وجود رودخانه سربرج در این جنگل حاضر شده‌اند.

دلیل علمی صداهای مخوف جنگل جیغ

داستان‌هایی مخوف در مورد جنگل جیغ

با اینکه دلایل علمی برای وجود این صداهای ترسناک در جنگل جیغ وجود دارد اما همواره دسته‌ای از افراد دل به داستان‌های قدیمی خوش می‌کنند و سعی دارند دلیل ایجاد این صداها را با استفاده از قدرت تخیل خود توجیه کنند. قطعا پذیرش این دلایل تخیلی و غیر علمی برای بسیاری از افراد ساده‌تر و آسان‌تر از پذیرش دلایل علمی مطرح شده است‌.

  1. دسته‌ای از افراد بر این باورند که در این جنگل اجنه و شیاطینی وجود دارند که با ایجاد صداهای ترسناک سعی دارند انسان را از ورود به این جنگل بازدارند.
  2. دسته دیگری از افراد می‌گویند در سالیان قدیمی زنی جوان در این جنگل به وسیله سوزانده شدن به قتل رسیده است. این زن هر شب برای یافتن قاتل خود در این جنگل به ایجاد صداهای ترسناک می‌پردازد.

اینکه شما کدام یک از این داستان‌ها را باور کنید کاملا به میزان اعتقاداتتان بستگی دارد. با وجود اینکه پذیرش این داستان‌های خیلی بسیار آسان‌تر است اما افراد فرهیخته همچنان سعی می‌کنند از منظر علم به این قضیه نگاهی داشته باشند.

نمای داخل جنگل جیغ مشهد

با وجود اینکه محققان بر این باورند که وجود جیرجیرک‌های محلی مهم‌ترین عامل ایجاد صدای مخلوق این جنگل است، اما بسیاری از گردشگرانی که از این جنگل دیدن کرده‌اند با سوالات بسیاری روبرو شده‌اند. برخی از افراد به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که اگر مهم‌ترین منبع ایجاد صداهای وحشتناک در این جنگل وجود این حیوانات است، چرا کسی تا به حال نتوانسته است این جیرجیرک‌هایی را که تصور می‌شود، تعداد بسیار بالایی دارند را ببیند.

نکات مهم در مورد روستای سربرج

اگر پس از کسب اطلاعات در رابطه با این جنگل تصمیم دارید که حتما از آن دیدن کنید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هر ساله گردشگران بسیاری بازدید از روستای سربرج را انتخاب می‌کنند. بنابراین لازم است تا به حق و حقوق دیگر گردشگران توجه داشته باشید.
  • قبل از اینکه به روستای سربرج مراجعه کنید، می‌توانید کمی در رابطه با فرهنگ و اخلاق مردم این منطقه کسب اطلاعات کنید.
    توجه زیادی به نظافت داشته باشید و از ریختن زباله در جنگل یا روستا خودداری کنید.
  • قبل از سفر برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی کردن کمک می‌کند تا شما یک نقشه راه قوی داشته باشید و در طول سفر کمتر دچار چالش شوید.

آیا امکان بازدید از جنگل جیغ وجود دارد؟

اگر فردی شجاع هستید و از ناراحتی قلبی و بیماری‌های مشابه رنج نمی‌برید، می‌توانید از این جنگل زیبا دیدن کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که بازدید از این جنگل در نصف شب ممکن است احساس رعب و وحشت را در شما ایجاد کند.
تا حد امکان سعی کنید در هنگام بازدید کودکان را به همراه نداشته باشید چرا که کنترل کودکان در هنگام ترس واقعا سخت است.

بیشتر بخوانید

چنانچه تورهای طبیعت گردی را برای بازدید از این جنگل عجیب انتخاب کنید، قطعا سفر خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد و کمتر با چالش‌ها روبرو می‌شوید. در ضمن این جنگل برخلاف داستان‌های مخوفی که برای آن ساخته شده است، اصلا ترسناک نیست.

آیا امکان بازدید از جنگل جیغ وجود دارد؟

بهترین زمان برای سفر به جنگل جیغ

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که بهترین زمان برای بازدید از این جنگل زیبا کی است؟ یا به عبارت دیگر بهتر است چه زمانی را برای بازدید از این جنگل انتخاب کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آب و هوای روستا طرقبه کمی خنک‌تر از شهر مشهد است. همین موضوع باعث می‌شود تا فصل بهار و تابستان بسیار مناسب بازدید از این مکان باشد.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این بازه زمانی جنگل جیغ دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که بسیار مناسب بازدید است. توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان در فصول سرد سال بازدید از این جنگل را در برنامه خود قرار ندهید. چرا که ممکن است بالا بودن شدت بارش برف و باران در این فصول سال شما را اذیت کند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری شهر مشهد پرداختیم. اگر روزی شانس بازدید از شهر مشهد را پیدا کردید، می‌توانید با بازدید از این جنگل بکر و دست نخورده تجربه جدید و فوق العاده‌ای را برای خود رقم زنید. لطفا اگر تابحال به این جنگل جذاب و فریبنده سفر کرده‌اید، تجربیات خود را با ما و سایر همراهان هم اقلیم در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.