تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی کهک

در این مقاله از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با مکان های دیدنی کهک در استان قم آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کهک یکی از شهرستانهای استان قم می باشد. این شهر از توابع شهرستان قم محسوب شده و در مرکز بخش کهک قرار گرفته است. جمعیت شهر کهک با توجه به سرشماری سال ۸۵ کشور، چیزی حدود ۲۸۰۰ نفر بوده که اغلبشان در این منطقه به کشاورزی مشغول هستند. البته مردم این منطقه در خیاطی نیز تبحر ویژه‌ای دارند که از آن بیشتر به عنوان شغل دوم استفاده می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

از جمله روستاهای پیرامون کهک نیز می توان ؛ وشنوه ، فردو ، قبادبزن ، دستگرد ، میم ، تیره ، ورجان ، بیدهند ، شاه اسماعیل ، خورآباد ، خاوه ، صرم  و … را نام برد که اکثرشان از سرسبزی و طبیعت زیبایی برخوردار هستند.

خانه حکیم ملاصدر

روستای کهک، در بخش کهک از توابع شهرستان قم قرار دارد. این روستا از سه جهت به ارتفاعات مشرف است و علاوه بر غار عجیب کهک که در ادامه درباره‌اش خواهید خواند، خانه ملاصدرا را نیز در خودش دارد. این عالم فرزانه و فیلسوف سرآمد، 15 سال از عمر خود را در کهک و در خانه‌اش سپری کرد. این خانه تا به امروز باقی مانده و ساختمان آن به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد. این ساختمان در داخل یک باغ قرار گرفته و سقفی بلند و گنبدی شکل دارد.

مکان های دیدنی کهک
مکان های دیدنی کهک

غار وشنوه کهک

روستای وشنوه نیز یکی از این روستاها است که در ۶۰ کیلومتری شهر قم قرار گرفته است. در نزدیکی این روستا غاری هم با همین نام وجود دارد که در نوع خود بسیار کم نظیر و زیباست که در مقاله‌ای بسیار مفصل به این روستا و غار وشنوه ، در همین سایت پرداخته ایم که برای مطالعه کامل می توانید به آن مراجعه نمایید.

مکان های دیدنی کهک
مکان های دیدنی کهک

تپه تاریخی صرم کهک

تپه تاریخی است که در ۱۵ کیلومتری از شروع به شرقی جاده کاشان در بخش کهک و در بین روستاهای خورآباد و صرم قرار گرفته است. این تپه به صورت طبیعی از جمع شدن رسوبات شنی به مساحت ۱۹۲ * ۱۱۵ و ارتفاع ۶۰ متر در نزدیکی محوطه استقراری شمشیر گاه قرار گرفته و در اکتشافات آن بسیاری لوازم و ابزار تاریخی پیدا شده است.

مکان های دیدنی کهک
مکان های دیدنی کهک

منطقه ییلاقی کهک

شهر کهک با روستاهای اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می‌رود.وجود باغ‌های زیبا، کوه‌های مرتفع و آب شیرین از ویژگی‌های منطقه است.این ویژگی سبب شده تا گردشگران داخلی از این منطقه استقبال چشمگیری کنندو عده‌ای برای جذب توریست به سرمایه گذاری بپردازند.

آتشکده کرمجگان

مربوط به دوره ساسانی است و در شهرستان قم، بخش کهک، روستای کرمجگان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۶۳۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عصار خانه کهک

از بناهای صنعتی مربوط به دوران صفویه است این بنا در محله چال میدان قرار دارد که از محله های تاریخی شهر کهک است. و خانه تاریخی ملاصدرا، عصارخانه کهک، مسجد جامع وبخشی از بازار و میدان کهنه در آن قرار دارد.

مکان های دیدنی کهک
مکان های دیدنی کهک