تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قلعه ناریکالا در تفلیس

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تفلیس شما را قلعه ناریکالا که یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است آشنا خواهیم کرد. ادامه با ما همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است.این شهر به دلیل جاذبه های گردشگری فراوانش در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است و هر ساله گردشگران زیادی را با خود جذب می کند.ایرانی ها نیز در سال های گذشته علاقه خود را به این شهر نشان داده اند و سفرهای بسیار زیادی از ایران به این شهر در حال انجام است.بنابراین با هم اقلیم همراه باشید تا با یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس یعنی قلعه ناریکالا آشنا شویم.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا مکانی تاریخی است که در قرن چهارم میلادی در یکی از قدیمی ترین مناطق گرجستان ساخته شده است.این بنا بر روی تپه ای شیب‌دار و بین حمام های گوگردی تفلیس و باغ گیاه‌شناسی این شهر قرار دارد.در داخل و در واقع حیات این مکان هم کلیسای سنت نیکولاس واقع شده است.این کلیسا را در قرن 19 برای جایگزینی با همتای قرن 13 آن که در آتش سوزی سوخته بود ساختند.

این قلعه‌ی تاریخی و زیبا در زمان امپراطوری ساسانیان ساخته شد و آن زمان تفلیس بخشی از خاک ایران بود.سال ها بعد شهر تفلیس به دست پادشاه وقت گرجستان ساخته و در گذر زمان به شهری محبوب و مشهور تبدیل شد.امروزه این قلعه در بین مردم گرجستان با نام قلعه مادر نیز شناخته می‌شود و از آن به عنوان نماد باستانی و دفاعی شهر یاد می‌کنند.میتوان گفت در سفر به تفلیس و بازدید از قلعه ناریکالا از یک جاذبه‌ی ایرانی بازدید می‌کنید که قدمتی 1600 ساله دارد و دارای معماری ایرانی است.

قلعه ناریکالا

این قلعه قبل از حمله مغول‌ها به ایران به عنوان محلی مهم و کاربردی برای دفاع از مرزهای ایران بشمار می‌رفت و بخش هایی از آن به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛اما پس از حمله‌ی مغول ها به ایران آن ها توانستند تفلیس و این قلعه را به تصرف خود دربیاورند.هم انون نام آن بر اساس تفاوت گویش های مردم ساکن این منطقه به ناریکالا تغییر کرده است.

جالب است بدانید برخی منابع تاریخی تخریب این قلعه را به دلیل انفجار مهمات روس ها در سال 1827 می‌دانند؛زمانی که روس ها برای نگهداری مهمات خود از آن استفاده می‌کردند.اما دفعات زیادی این بنای ایرانی در تفلیس مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون با 1600 سال قدمت ساختمانی مستحکم و یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می‌شود.

بازدید از قلعه ناریکالا در تفلیس

با توجه به هوای نیمه گرم و مرطوب تفلیس،تابستان ها آب و هوا در این شهر بسیار گرم است و زمستان ها نیز هوای نسبتا گرمی در تفلیس حاکم است.در روزهای بسیار زیادی از سال نیز باران در این شهر در حال بارش است و می توان گفت در هر چهار فصل سال هوای نسبتا مطلوبی در این شهر محیا است.بنابراین در هر زمان از سال که تصمیم به بازدید از قلعه ناریکالا بگیرید می‌توانید به راحتی از آن بازدید کنید.

برای بازدید از این قلعه می‌بایست به بالای کوه متاتسمیندا بروید و می توانید منظره‌ی زیبای شهر تفلیس را از بالای کوه ببینید و لذت ببرید.همچنین با توجه به محل قرارگیری این قلعه که در مرکز شهر می‌باشد به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به این مکان رفته و از آن بازدید کنید.لازم به ذکر است بازدید از قلعه ناریکالا رایگان است.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به تفلیس از صفحه‌ی راهنمای سفر بازدید بفرمایید.

قلعه ناریکالا


مقالات بیشتر بخوانید :