تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کرمان یکی از مقاصد گردشگری است که طرفداران بسیاری دارد. مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کرمان، علت جذب گردشگران به کرمان است‌. برای سفر به کرمان بهتر است قبل از سفر در مورد شهر، آب ‌و هوا، جاذبه‌های گردشگری و هتل های کرمان، اطلاعاتی کسب کنید. محل اقامت در هتل های کرمان، مهمترین قسمت سفر می‌باشد چرا که تمام خاطرات سفر با اقامت خوب، شیرین و دلپذیر می‌شود.

اقامت در هتل‌های شهر کرمان مانند دیگر هتل‌ها شرایط و مدارک لازم به خود را دارد که در این مطلب یادآور می‌شویم. با مطالعه دقیق این مطلب دیگر در هنگام رزرو و اقامت دچار مشکل نخواهید شد.

اجاره روزانه خانه در تهران

مدارک لازم برای اقامت در هتل های کرمان

شرایط رزرو و اقامت در هتل ‌های کرمان

هتل‌های بسیاری در کرمان وجود دارند که با خدمات و امکانات عالی، سفر را برای مسافران و گردشگران لذت‌بخش می‌کنند تا سفری خاطره ‌انگیز و به‌ یاد ماندنی برای مسافران به ‌ارمغان آورند. بهتر است قبل از سفر به کرمان اطلاعاتی در مورد هتل مورد نظر خود کسب کنید تا مناسب‌ترین هتل را پیدا کرده و سپس برای رزرو هتل اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای رزرو را حتما همراه خود داشته باشید، تا برای اقامت با مشکلی روبرو نشوید. قبل از اینکه مدارک لازم برای رزرو هتل را بدانید، باید در مورد چگونگی رزرو هتل اطلاعات کاملی داشته باشید. برای رزرو هتل به‌صورت آنلاین، در سایت‌های معتبر گردشگری لیست هتل‌ها و مشخصات آنها ثبت شده است.

با بررسی چند سایت معتبر و مقایسه قیمت‌ها، می‌توانید از تخفیفات هتل‌ها اطلاع پیدا کرده و بهترین هتل مورد نظر خود را با کمترین قیمت انتخاب ‌کنید. بعد از انتخاب هتل موردنظر می‌توان برای رزرو هتل اقدام کرد.

شرایط رزرو و اقامت در هتل ‌های کرمان

مدارک لازم جهت اقامت در هتل

دانستن مدارک مورد نیاز جهت اقامت در هتل بسیار ضروری است و در صورت کامل نبودن مدارک، واحد اقامتی رزرو شده در اختیار شما قرار نخواهد گرفت و حتی تمام هزینه‌ای که بابت رزرو پرداخت کرده‌اید دیگر قابل برگشت نیست. پس در زمان رزرو هتل حتماً تمام مدارک را بررسی کنید تا در هنگام حضور در هتل تمام مدارک همراه شما باشد. مهمترین مدرکی که برای اقامت در هتل مورد نیاز است عبارتند از:

  • اصل کارت ملی تمام افراد
  • اصل شناسنامه جهت مشخص شدن وضعیت تاهل، تجرد و نسبت خانوادگی بین افراد
  • اصل صیغه‌نامه برای زوجینی که وضعیت ازدواج آنها در شناسنامه ثبت نشده
  • واچر یا برگه تائید رزرو هتل

مدارک لازم برای افراد مجرد

افراد مجرد و یا افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند مدارک مورد نیاز کمتری جهت ارائه به هتل نیاز دارند و تنها مدارک احراز هویت مانند شناسنامه و کارت ملی برای اقامت در هتل کافی است. البته برگه رزرو هتل یا همان واچر رزرو اینترنتی که هنگام رزرو داده شده را باید به‌همراه داشته باشند. ثبت رزرو هتل در سایت، باید به نام خود شخص باشد تا مشکلی پیش نیاید.

برای اقامت در هتل های کرمان بعد از تائید مدارک ارائه شده به هتل، باید پروسه پذیرش به‌طور کامل انجام شود. بعد از تکمیل مراحل، کلید واحداقامتی موردنظر در اختیار شما قرار می‌گیرد. چنانچه در تکمیل مدارک، مشکلی وجود داشته باشد، باید به اداره نظارت بر اماکن عمومی مراجعه نموده و اداره اماکن پس از بررسی نامه و تائید آن، اجازه اقامت را به شما می‌دهد.

مدارک لازم برای بانوان

هتل با ارائه مدارک شناسایی عکس‌دار برای بانوان مجرد یا تنها، مانعی برای اقامت ندارد. اگر بانوان مجرد مدارک هویتی به‌همراه نداشته باشند، هتل مراحل پذیرش را باید زیر نظر پلیس اماکن انجام دهد. در مجموع قوانین پذیرش هتل برای همه یکسان است.

هتل های کرمان

مدارک لازم برای سفرهای خانوادگی

اگر برای اقامت در هتل های کرمان، به‌صورت دسته جمعی سفر کرده‌اید باید برای اقامت در یک واحد، زوجین شناسنامه‌های خود را تحویل پذیرش داده تا پس از بررسی و اطمینان از محرمیت زوجین، پروسه رزرو کامل شود. زوجینی که اسم آنها در شناسنامه یکدیگر ثبت نشده باشد باید مدارک محرمیت خود را ارائه دهند.

صیغه نامه معتبر با امضای دفترخانه، کارت ملی و شناسنامه زوجین، از مدارکی است که باید برای اقامت در هتل به‌همراه داشته باشند. سایر افراد همراه نیز باید اصل شناسنامه و کارت ملی خود را جهت شناسایی و نسبت خانوادگی، به هتل ارائه دهند.

مدارک لازم برای مسافران خارجی

مدارکی که در بخش قبل گفته شد برای تمامی مسافران ایرانی الزامی است. مثلا اگر در سفر تنها هستید شناسنامه و کارت ملی کفایت می‌کند. زوجین هم باید هرکدام، مدارک خود را به‌صورت کامل ارائه دهند. مهمانان خارجی نیز باید مدارک احراز هویت را، همراه خود داشته باشند و همین‌طور پاسپورت و ویزایی که تاریخ آن معتبر است تا بتوانند اقدامات مربوط به اقامت در هتل های کرمان را به راحتی طی کنند.

مدارک غیر قابل تایید هتل‌های کرمان

درصورتیکه شناسنامه مسافران قدیمی باشد و عکس آنها به وضوح دیده نشود و یا به هر دلیل دیگری که مدرک شناسایی از طرف هتل قابل قبول نباشد؛ هتل شما را به اولین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر کرمان معرفی می‌کند تا در آنجا مدارک احراز هویت شما بررسی شده و درصوـرت تایید نامه‌ای جهت تائید اقامت به شما داده می‌شود. سپس بامراجعه به هتل سایر مراحل اقامت در هتل های کرمان را انجام می‌دهید.

نکته

در هنگام سفر باید با دقت از مدارک احراز هویت مانند شناسنامه، کارت ملی، صیغه نامه معتبر برای زوجین، ویزا، پاسپورت، کدپیگیری و رسید رزرو آنلاین، از مدارک مهم شخصی شما می‌باشند که باید به‌خوبی از آنها نگهداری کنید. زیرا ناقص بودن مدارک، اقامت شما را در هتل با مشکل مواجه می‌کند.

قوانین اقامت در هتل‌ های کرمان

قوانین اقامت در هتل های کرمان از دیگر نکات مهم و قابل توجه در هنگام رزرو می‌باشد‌. برای نمونه افراد کمتر از ۱۸سال نمی‌توانند واحدی اختصاصی برای خود رزرو کنند. در نتیجه هتل برای افراد زیر ۱۸ سال هیچ واحد اختصاصی ندارد و باید همراه با خانواده در هتل اقامت کنند.

هزینه پذیرش کودکان در هر هتل‌ متفاوت است. معمولاً کودکان زیر دو سال، هزینه اقامت ندارند و رایگان است. بعضی از هتل‌ها برای کودکان زیر ۶ سال، اقامت رایگان دارند. در برخی از هتل‌ها کودکان ۲ تا ۱۲ سال را بدون استفاده از خدمات اضافه، به‌صورت نیم بهاء و با هزینه‌ی کمتر پذیرش می‌کنند.

 نکته قابل توجه اینکه هزینه اقامت برای کودکان زیر دو سال ممنوع و تخلف به‌شمار می‌رود. زمان ورود و خروج و سایر قوانین هتل‌ را در هنگام رزرو حتما مطالعه کنید، تا اطلاعات کاملی از هتل خود داشته باشید.

قوانین اقامت در هتل‌ های کرمان

قوانین کنسلی

در بعضی مواقع، بنا به دلایلی مسافرت کنسل می‌شود و مجبور به کنسل کردن رزرو هتل هستید. در این شرایط ابتدا وارد سایتی که هتل خود را رزرو کرده‌اید شوید و از طریق شماره واچر، رزرو خود را کنسل کنید. پس از اعلام یک شماره کارت، مبلغ به حساب شما برگردانده می‌شود.

مبلغ برگشتی برای کنسلی رزرو، وابسته به زمان کنسلی دارد. ممکن است مقداری از مبلغ واریزی به‌عنوان جریمه کسر شود و مابقی به حساب شما واریز شود. مقدار جریمه کسر شده جهت کنسلی، در قوانین کنسلی هر هتل ذکر شده است. قوانین کنسلی در هتل‌ها متفاوت می‌باشد.

قوانین هتل آپارتما‌ن‌ها

تقریباً در همه هتل آپارتمان‌ها قوانین رزرو و مدارک موردنیاز جهت اقامت مانند هتل‌ها می‌باشد. اما گاها برخی از هتل‌آپارتمان‌ها قوانین خاص خود را دارند. به‌طور کل پروسه پذیرش و اقامت در هتل های کرمان و هتل آپارتمان‌ها یکسان می‌باشد و تفاوت چندانی باهم ندارند.