تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول مسجدی امپراطوری عثمانی واقع بر روی تپه سوم استانبول، ترکیه است. این مسجد دومین مسجد بزرگ استانبول و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است.همراه هم اقلیم باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

مسجد سلیمانیه

تاریخچه مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه استانبول، به دستور سلطان سلیمان ساخته شد، انقدر خوش شانس بود که بتواند استعدادهای معمار سینان، نابغه معماری را کشف کند.ساخت این مسجد در سال 1550 شروع  و در سال 1557 به اتمام رسید و تکمیل شد.


از دست ندهید : جاهای دیدنی استانبول


درمجموعه مسجد سلیمانیه استانبول مذهبی وسیع و باشکوه به نام سلیمانیه استانبول ، عناصر معماری اسلامی و بیزانسی با هم ترکیب شده اند. در این مسجد ، مناره های بلند و ظریف با بناهای گنبدی شکل بزرگ که با نیم گنبد های کلیسای بیزانسی گونه ی ایاصوفیه محاصره شده، ترکیب شده اند.

مسجد سلیمانیه استانبول ، که عظمتش برابر با بناهای قبلی است، جلوه گر اهمیت تاریخی سلیمان می باشد. با این حال، بنای آن  اندازه اش کمتر از الگوی قدیمی تر آن، مسجد ایا صوفیه استانبول می باشد.

معماری مسجد سلیمانیه

طراحی مسجد سلیمانیه استانبول نیز نمایاننده ی، «خود را سلیمان دوم دانستن» است. این نیز اشاره ای به گنبد سنگی است که روی محل معبد سلیمان ساخته شد، و همچنین به رخ کشیدن یوستینیانوس پس از اتمام مسجد ایا صوفیه است.

مسجد سلیمانیه استانبول

این مسجد در سال 1660 و در یک آتش سوزی ویران شد و سپس توسط سلطان محمد چهارم مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.بخشی از گنبد دوباره در زلزله ی سال 1766 تخریب شد. تعمیرات بعدی آنچه را که از اصل دکور سازی معمار سینان باقی مانده بود، از بین برد (موقع تمیز کردن این مکان در سال های اخیر، نشان داده شده که سینان اول رنگ آبی زده، قبل از اینکه با رنگ قرمز، رنگ غالب گنبد، عوض کند)

در حین جنگ جهانی اول، حیاط مسجد به عنوان یک انبار اسلحه به کار گرفته شد، و وقتی که بخشی از مهمات آتش گرفت،  مسجد دوباره در آتش سوخت. تا سال 1956 این مسجد دوباره مورد بازسازی قرار نگرفت.ساخت پل مترو هالیک در 2013 تغییرات جبران ناپذیری در نمای مسجد از طرف شمال وارد نموده است.

مسجد سلیمانیه


همچنین بخوانید : میدان تکسیم استانبول