تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گرجستان کشوری در کنار دریای سیاه و میان مرز اروپا و آسیا قرار دارد. گرجستان در دسته کشورهای اروپایی به حساب می‌آید و سراسر کشور پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور، میدان پیازا باتومی است که سالانه گردشگران فراوانی را از سرتاسر دنیا در خود جای می‌دهد.

شهر باتومی یکی ازمهم‌ترین شهرهای گرجستان است که به «مروارید درخشان» معروف است. این شهر امروزه یکی از قطب‌های معماری این کشور به شمار می‌رود و معماران بسیار هنرمندی معماری‌های زیبایی را در این شهر بنا کرده‌اند که زیبایی خاصی را به خیابان‌ها بخشیده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

گرجستان

گرجستان کشوری است که در دو قاره اروپا و آسیا واقع است. کشوری واقع در قفقاز جنوبی که از شمال با روسیه همسایه است. بی‌شک رفتن به گرجستان می‌تواند سفری مناسب و دل‌انگیز برای گردشگران باشد. زیرا این کشور همواره از آب و هوایی معتدل برخوردار است. آب و هوا یکی از مهم‌ترین عوامل برای سفر به حساب می‌آید. کشوری مانند گرجستان و شهری مانند باتومی، از این جهت مکان مناسبی است و در همه فصول بارش باران، اما نه به صورت رگبار را دارد. در فصول سرد سال مانند زمستان مسافران زیادی را ندارد اما در بقیه فصول سال در همه شهرها به خصوص شهرهای ساحلی همچون باتومی اشتیاق زیادی برای سفر وجود دارد.

گرجستان

این کشور نسبت به بقیه کشورهای آسیایی موقعیت اقتصادی مناسب‌تری را دارد. به همین جهت سفر به این کشور با کیفیتی مناسب، مکان‌ها و دیدنی‌هایی با سبک اروپایی و هزینه‌های مناسب همراه است.

تفلیس پایتخت سیاسی این کشور است، این شهر دارای دانشگاه‌های بسیار مناسب برای تحصیل و همچنین موقعیت‌های کاری فراوانی را دارد. اما دومین شهر مهم گرجستان باتومی است که به علت آب و هوای مناسب و رشد مناسب صنعت کشتی سازی و بسته بندی شهرت خاصی دارد. باتومی شهری است که در آن اقامتگاه‌های لوکس ساحلی وجود دارد و همه امکانات تفریحی را داراست.

شهر باتومی گرجستان

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که دیدنی‌های بسیاری را دارد. باتومی شهری است که برای تفریح و گردشگری بسیار مناسب است و می‌توان زندگی و گردشگری شبانه را نیز در آن تجربه کرد و همچنین شهری مناسب برای بازدید از مکان‌های تاریخی است. پس اگر در هر گروه سلیقه‌ای باشید می‌توانید در باتومی سفر خوش و لذت بخشی را دارا باشید. این شهر حتی مکانی مناسب برای استراحت چند روزه و لذت بخش از ساحل و آرامش دریاست.

یکی از ویژگی‌های مناسب که بازدید از گرجستان را آسان‌تر می‌کند این است که برای کشور ایران لزومی به دریافت ویزا نیست و هر زمانی که اراده کنید می‌توانید اقدام به رزرو بلیط هواپیما و هتل کنید.

آب و هوای شهر باتومی

شهر باتومی از طرفی در کنار دریای سیاه و از طرف دیگر در کنار رشته کوه قفقاز قرار دارد. به دلیل همین مختصات جغرافیایی است که این شهر آب و هوای معتدلی را دارد. اما در برخی اوقات نیز آب و هوای شهر باتومی مرطوب است و هر فصلی از سال بارش باران را دارد. بهترین فصلی که می‌توانید از باتومی و میدان پیازا دیدن کنید اواسط فصل بهار تا اواخر ماه مهر است. البته تا اوایل ماه آبان نیز می‌توانید در دریای سیاه شنا کنید. گردشگران این فصول از سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند تا بتوانند از سواحل زیبای باتومی استفاده کرده و بتوانند در دریای زیبای سیاه شنا کنند به همین سبب بهترین زمان، ماه‌های گرم تابستان است.

این موقعیت جغرافیایی سبب شده است تا این شهر پوشش گیاهی متنوعی را داشته باشد و زیبایی دوچندانی را به شهر دهد. به سبب این آب و هواست که همواره گردشگران مشتاق دیدن گرجستان و شهر باتومی هستند. تقریباً در تمامی فصول سال جمعیت توریست‌ها در باتومی به نسبت دیگر شهرها زیاد است و اقامتگاه‌های ساحلی همواره از جمعیت گردشگران پر و شلوغ است. اما در فصل زمستان و به علت سرمای هوا جمعیت مسافران کم می‌شود.

جشنواره‌ها و مکان‌های دیدنی

این شهر از امنیت بالایی برخوردار است. به طوری که شما می‌توانید بدون نگرانی از گردش‌های شبانه در این شهر لذت ببرید.

در این شهر هرساله جشنواره‌های متعدد و متنوعی برگزار می‌شود. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌های زیر اشاره کرد.

  • بین‌المللی موسیقی جاز در دریای سیاه (با حضور خوانندگان و گروه‌های جاز در جولای (تیر ماه))
  • جشنواره بین‌المللی فیلم در شهر باتومی (ایونت معتبری که هرساله همه کشورها از جمله ایران در ماه سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می‌شود.)
  • جشنواره تابستانه (از اواسط خرداد و در کنار ساحل میزبان مسابقات ورزشی و هیجانی همراه به غذاها و خوراکی‌های جذاب در کافه‌های ساحلی)

در باتومی مکان‌های بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از جمله آن‌ها می‌توان مکان‌های زیر اشاره کرد.

  • ساحل زیبا باتومی (که در کنار دریای سیاه است.)
  • بلوار باتومی (در کنار ساحل زیبای شهر با آب و هوای بسیار مطبوع)
  • میدان اروپا (میدان اصلی شهر است و کنسرت‌های بزرگ در کنار آن برگزار می‌شود.)
  • مجسمه مده‌آ (برای زنده نگهداشتن افسانه مده‌آ)
  • آکواریوم باتومی (که به خاطر وجود بناهای زیبا شهرت دارد.)
  • مجسمه عشق (دو سازه فلزی از عشق یک زن و مرد الهام گرفته شده است.)

اما مهم‌ترین و معروف‌ترین بخش دیدنی‌های این شهر میدان پیازا است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی به این شهر و میدان می‌آیند و از آن لذت می‌برند.

میدان پیازا باتومی

میدان پیازا باتومی

یکی از محبوب‌ترین و پرازدحام‌ترین مکان‌های شهر باتومی، میدان پیازا است که معماری آن بیشتر شبیه به معماری‌های شهرهای اروپایی است و هنگامی که در آن هستید تصور می‌کنید که در شهرهای اروپایی قدم برمی‌دارید. این میدان که می‌توان آن را جذاب‌ترین منطقه باتومی دانست، سبکی ایتالیایی – اروپایی را دارد و البته از نام آن نیز می‌توان به این امر پی برد. ساختار این میدان با ساختار گرجستان تفاوت دارد و همچنین می‌توان از مساحت بسیار بزرگ آن که حدود ۵۷۰۰ مترمربع است نام برد که امکانات فراوان و منظره‌های بسیار خوبی را در کنار خود دارد. فضای مفرح این میدان با ساختار اروپایی شبیه است.

این میدان دارای برج هتل بسیار زیباست که نام آن نیز پیازا است و از همه کوچه‌های باتومی در مرکز شهر قابل رویت است و تقریباً روبه‌روی کلیسا سنت نیکلاس قرار دارد.

این میدان در سال ۲۰۰۹ زمان بازسازی همه مناطق گرجستان، افتتاح شد. محیط مفرح و جذاب این میدان، برای استراحت و لذت از صدای موسیقی بسیار مناسب است.

میدان پیازا باتومی

معماری میدان پیازا باتومی

معماری این میدان توسط آقای «واژا اوربلیدزه» صورت گرفت و همچنین این میدان را سراسر نقش‌ها و طرح‌های اصیل اروپای شرقی و بیزانس فراگرفته است. یکی از ویژگی‌هایی که همه را به دیدن این میدان تشویق می‌کند وجود سبک و سیاق معماری، سنگ فرش‌های خیابان، موزاییک کاری‌ها و از همه مهم‌تر شیشه کاری‌های بی‌نظیر آن است که زیبایی این مکان را دوچندان کرده است. پیاده‌روی در مکانی با سبک ایتالیایی و در میان بناهای تاریخی و سنگ فرش‌های قدیمی بی شک لذت بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

اما طراح اصلی نقوش میدان پیازا، «هنری ناتالی دو پیطا امیرجیبی» است. این اثر هنری و زیبا در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی صورت گرفت. سپس به صورت قطعات کوچک به شهر باتومی انتقال پیدا کرد و با نظارت خود طراح در کنار هم قرار گرفت و یک اثر هنری بسیار زیبا شکل گرفت. همچنین نقاشی‌های شیشه‌های زیبا و تزیین شده را فردی به نام «دولورس خوپمانی» از کشور استونی انجام داده است.

میدان پیازا باتومی

ویژگی‌های میدان پیازا

در اطراف این میدان سراسر هتل‌ها، رستوران‌های متنوع اروپایی و گرجستانی و کافه قرار دارد. این میدان جایگاهی برای اجرای موسیقی‌های زنده است. همچنین گاهی خواننده‌های مشهور در این مکان کنسرت برگزار می‌کنند و برای اطلاع از زمان این کنسرت‌ها می‌توان عبارت کنسرت پیازا باتومی را جستجو کنید و از برنامه‌های آن باخبر شوید. اما همواره در این میدان می‌توانید از موسیقی‌های زنده و اجراهای آن لذت ببرید.

با حضور در این میدان شلوغ شهر باتومی، می‌توانید از نزدیک با فرهنگ وآداب و رسوم مردم گرجستان آشنا شوید و از آن لذت ببرید. کافه‌ای در این میدان وجود دارد و نام آن «کافه لابرییوژ» (La Brioche) است. این کافه اصولاً میزبان اصلی برنامه‌های زنده موسیقی و موزیسین‌هاست.

در اطراف این میدان پارک‌ها و زمین‌های بازی مخصوص کودکان وجود دارد و تفریحی لذت بخش، همراه با آسودگی را برای خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم می‌کند.

میدان پیازا باتومی

مراکز خرید فراوان برای همه نوع سلیقه، بهترین برندهای اروپایی با کیفیت و قیمت مناسب برای همه افراد وجود دارد. همچنین کافه‌ها، بارها، رستوران و همیچنین قهوه‌خانه‌های مناسب در اطراف میدان وجود دارد که همه افراد با علایق متفاوت بتوانند از آن لذت ببرند.

برای دسترسی آسان به این میدان که انواع و اقسام مکان‌های تفریحی را برای خانواده‌ها دارد، حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی وجود دارد تا گردشگران رفت و آمدی مناسب را داشته باشند.

باتومی یکی از شهرهای زیبا و پر از جاذبه‌های دیدنی کشور گرجستان است که بهترین پیشنهاد برای سفری چند روزه است. همچنین مهم‌ترین بخش این سفر می‌تواند بازدید از میدان پیازا این شهر باشد زیرا از جذابیت، زیبایی و تفریحات فراوان برخوردار است و می‌توانید سفری چند روزه برای استراحت و آسودگی همراه بازدید از معماری‌های پرنقش و چشم نواز را داشته باشید.