تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول یا میدان تقسیم معروف ترین مکان این شهر می باشد که در مرکز این شهر و در قسمت اروپایی آن قرار دارد.میدان تقسیم یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می شود که بسیاری از بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید استانبول در نزدیکی این میدان قرار دارند و اغلب گردشگرانی که با تور استانبول به این شهر سفر می کنند هتل هایی را رزرو می کنند که در نزدیکی این میدان باشند.

میدان تکسیم

اجاره روزانه خانه در تهران

همچنین باقلوای استانبولی که همه از محبوبیت آن خبرداریم در همه جای این میدان یافت می شود و می توانید نوش جان کنید و خاطره‌ی خوبی از سفر به استانبول بسازید.

این میدان به اوگان حمل و نقل عمومی استانبول دسترسی مستقیم دارد و در واقع به هرجای استانبول که بخواهید می توانید در این میدان با استفاده از مترو،تاکسی و اتوبوس بروید.تمامی مسیر های شهر استانبول میدان تقسیم می رسند و به همین دلیل است که نام آن تقسیم است

در اطراف این میدان تکسیم هر چیزی بخواهید پیدا خواهید کرد.از گل فروشی گرفته تا فست فود ها و رستوران های متنوع و هتل های لوکس و یا معمولی.خیابان استقلال نیز که یکی از جاهای دیدنی استانبول است در جوار این میدان قرار دارد.در واقع می توان گفت در این میدان همه چیز در کنار هم قرار گرفته است و چیزی کم نخواهید داشت.

تکسیم استانبول

علت انتخاب این نام برای میدان تکسیم استانبول به سال های دور بازمی‌گردد که به دستور سلطال محمود اول و به دلیل اینکه این میدان محل انشعاب آب هایی بود که از شمال استانبول روان بودند و آن آب ها را به سایر نقاط شهر پخش می کرد انتخاب شد.

میدان تکسیم این میدان نماد جمهوریت مدرن و سکولار ترکیه است که توسط آتاتورک شکل گرفت.یادواره‌ی استقلال در وسط این میدان قرار گرفته و بیش از هر چیز خودنمایی می کند.این یادواره طرحی دو طرفه دارد که یک طرف آن آتاتورک را در لباس سربازی و در حال رهبری نیروهای ترکیه می بینید و سمت دیگر آتاتورک را در قامت رهبر جمهوری نوی ترکیه خواهید دید.

میدان تکسیم به دلیل همین نماد همواره در بین مردم محترم بوده است و برخی افراد گاهی برای ادای احترام با تاج گل به آن جا میروند و معمولا گردهمایی های عمومی شهر در این مکان انجام می شود.پیشنهاد می کنیم اگر به این شهر زیبا سفر کردید از این میدان حتما بازدید بفرمایید.همچنین می توانید مطلب مربوط به هزینه های سفر به استانبول را مطالعه بفرمایید.

میدان تکسیم استانبول


مقالات بیشتر بخوانید :