تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 دریاچه زمرد سبز تایلند ( Thale Nai | Emerald saltwater lake) یکی از جاذبه‌های تماشایی کشور تایلند است که با سفر به آن زیبایی، فرهنگ، تاریخ و عجایب طبیعت را یکجا تجربه خواهید کرد. این دریاچه فوق العاده زیبا که به دلیل رنگ خود شهرت دارد، همه ساله میزبان مسافرانی است که کشور تایلند را برای گردش و تفریح انتخاب کرده‌اند و به دنبال یک جاذبه متفاوت برای تکمیل سفر خود می‌گردند. اگر تصور می‌کنید بازدید از این دریاچه تنها تماشای زیبایی‌های دریاچه و طبیعت اطراف آن است، سخت در اشتباهید. با رفتن به این نقطه بکر تفریحات زیادی در انتظار شما است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

دریاچه زمرد سبز تایلند کجاست؟

تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا است و همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور زیبا سفر می‌کنند. کشور تایلند دارای شهرها و مناطق دیدنی متعددی است که برخی از آن‌ها مانند بانکوک با معابد متعدد، مقصدی با شکوه و برخی دیگر مانند جزایر تایلند، مقصدی زیبا و تماشایی برای سفری خاطره‌انگیز هستند. جزایر تایلند به حدی زیبا هستند که بیشتر مسافران این کشور عمده تایم سفر خود را در آن‌ها می‌گذرانند. در دل این جزایر جاذبه‌هایی وجود دارند که وصف آن‌ها غیر ممکن است و تنها باید از نزدیک مشاهده شوند که یکی از آن‌ها، دریاچه زمرد سبز تایلند است.

اجاره روزانه خانه در تهران

این دریاچه که به دریاچه طلایی هم شهرت دارد، جایی در خلیج مایا، واقع در جزیره کو فی فی است. شاید ندانید که جزیره فی فی کجاست اما اگر فیلم ساحل با بازی دیکاپریو را مشاهده کرده باشید، قطعا این جزیره زیبا را دیده‌اید. این جزیره به طور کل جز زیباترین مناطق تایلند است که به دلیل تفریحات متعدد، مورد علاقه بیشتر گردشگران نیز هست اما چیزی که آن را خاص‌تر می‌کند، دریاچه‌ای بکر و دست نخورده به نام دریاچه زمرد سبز یا طلایی است.

دریاچه زمرد سبز تایلند

جاذبه‌های قابل بازدید در این محل

دریاچه زمرد سبز تایلند در پارک ملی آنگ تونگ قرار دارد. این پارک ملی مجمع‌الجزایری بکر و زیبا است که مسافران علاقه زیادی به آن دارند. بسیاری از مسافرانی که تجربه سفر به تایلند را داشته‌اند، حتی در سفرهای کوتاه مدت بعدی خود هم از این مکان زیبا و دیدنی، بازدید می‌کنند. در دل این پارک زیبا، دریاچه زمرد سبز وجود دارد. محلی‌ها این دریاچه را یکی از خارق‌العاده‌ترین نقاط جزیره کو فی فی می‌دانند و به آن لقب دریاچه طلایی هم می‌دهند.

 این دریاچه زیبا توسط صخره‌های سنگی احاطه شده است. آب همیشه زلال دریاچه در اصل شبیه به دیگر دریاچه‌ها است اما صخره‌های سنگی اطراف و انعکاس طبیعت آن را به رنگ زمردی نشان می‌دهد. با بازدید از این دریاچه زیبا می‌توانید از جنگل بکر و سرسبز اطراف آن هم دیدن کنید. در دل این جنگل، غارهای سنگی زیادی وجود دارد که هر کدام شگفتی و جذابیت خاصی برای توریست‌ها دارند. به علاوه این دریاچه از دیگر دیدنی‌های فی فی چندان دور نیست و با بازدید از آن می‌توانید در یک روز، تفریحات مختلفی را تجربه کنید.

تفریحات و فعالیت‌هایی که در بازدید از جزیره قابل انجام است

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید از دریاچه زمرد سبز تایلند دیدن کنید و این دریاچه چه امتیاز و تفاوتی با دیگر دریاچه‌ها دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که علاوه بر زیبایی فوق‌العاده خود دریاچه در اطراف آن، از مسیر رسیدن تا اطراف دریاچه تفریحات و فعالیت‌های مختلفی وجود دارند که امتحان کردن آن‌ها، تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی برای شما خواهند بود. در ادامه بعضی از چیزهایی که با بازدید از این دریاچه تجربه خواهید کرد را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با مردم محلی

دریاچه زمرد سبز تایلند یک جاذبه توریستی در این کشور است اما به دلیل طبیعت بکر و زیبا بیشتر مردم محلی هم به آن رفت و آمد دارند. به علاوه به دلیل توریستی بودن این منطقه بسیاری از مردم محلی کسب و کارهای کوچک خود را در نزدیکی این دریاچه بر پا کرده‌اند و مسافران در  مسیر رسیدن به دریاچه امکان بازدید از آن‌ها را دارند. اگر از آن دست افرادی هستید که ارتباط با مردم را دوست دارید و از آشنایی با فرهنگ‌های جدید استقبال می‌کنید، بازدید از مناطقی مانند دریاچه زمرد سبز انتخاب خوبی برای شما است که در فضایی متفاوت با مردم تایلند و بومی‌های این منطقه آشنا شوید.

سرو غذا در رستوران‌های محلی

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در بازدید از دریاچه زمرد سبز تایلند امکان تجربه آن وجود دارد، سرو غذا در رستوران‌های محلی اطراف دریاچه است. با توجه به آمار بالای گردشگرانی که در تمام ایام سال از این دریاچه و جزیره کو فی فی بازدید می‌کنند، وجود رستوران‌های متعدد در اطراف دریاچه جای تعجب ندارد. در بعضی از این رستوران‌ها می‌توانید یک وعده غذایی کامل سرو کنید و بعضی دیگر تنها مخصوص سرو میان‌وعده و عصرانه‌های ساده هستند. به علاوه در منوی این رستوران‌ها انواع غذاهای محلی و بین‌المللی مانند غذاهای دریایی مخصوص تایلند، ساندویچ‌ها و… وجود دارد.

خرید صنایع دستی

یکی دیگر از کسب و کارهایی که در اطراف دریاچه زمرد سبز تایلند بازار خوبی دارد و با بازدید از این دریاچه، امکان مشاهده آن‌ها هم وجود دارد، مراکز فروش صنایع دستی هستند. این مراکز به صورت مغازه‌های ساده یا دستفروش‌هایی هستند که در مسیر دریاچه انواع صنایع دستی تایلند، به خصوص پوکت را عرضه می‌کنند. بعضی از این صنایع دستی مانند پارچه‌های ابریشمی نقاشی شده، مجسمه‌های فیل و حیوانات، گل‌های صابونی و… حتی به عنوان سوغاتی هم مناسب هستند.

شنا کردن

یکی از بهترین تفریحات در دریاچه زمرد سبز تایلند، شنا کردن است. البته بهتر است بدانید این دریاچه حفاظت شده است و در تمام بخش‌های آن امکان شنا کردن وجود ندارد اما در قسمت‌هایی این امکان برای مسافرانی که به تفریحات آبی علاقه دارند، فراهم شده است. این قسمت‌ها نقاط کم عمق دریاچه و محلی هستند که دسترسی آن‌ها به زمین اطراف راحت است. هر چند این دریاچه موقعیت خطرناکی ندارد اما حتی اگر شناگر ماهر هستید هم تلاش کنید از محدوده مشخص برای شنا خارج نشوید.

قایق سواری

اگر اهل شنا کردن نیستید یا قصد یک بازدید کلی از دریاچه زمرد سبز تایلند را دارید، حتما قایق‌سواری در این دریاچه را امتحان کنید. در بخشی از دریاچه قایق‌هایی قرار دارند که به مسافران و علاقه‌مندان گردش در آب‌های دریاچه امکان این کار با وسایل حمل و نقل آبی را می‌دهند. با این قایق‌ها می‌توانید دوری کامل در اطراف دریاچه زده و بعد از تماشای کلی همه بخش‌های آن، قسمت مورد نظر خود برای وقت گذارنی را انتخاب کنید.

دریاچه زمرد سبز تایلند

عکاسی | دریاچه زمرد سبز تایلند

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بازدید از دریاچه زمرد سبز تایلند نباید فراموش کنید، عکاسی است. تصاویری که در این منطقه ثبت می‌شوند، فوق‌العاده خواهند بود و چیزی شبیه به کارت پستال‌ها هستند. ثبت این تصاویر هم در اطراف دریاچه و هم در جنگل سرسبز اطراف آن امکان‌پذیر است. به خصوص در فصل‌های بارانی و حین بارش باران و برخورد قطرات آب با سطح زلال دریاچه، زیبایی این منطقه برای تماشا یا ثبت تصاویر هنری دوچندان می‌شود.

دریاچه زمرد سبز تایلند

بهترین زمان بازدید از این دریاچه

انتخاب بهترین زمان سفر و بازدید از یک منطقه به شرایط و امکانات آن منطقه بستگی دارد و این موضوع در مورد دریاچه زمرد سبز تایلند و بازدید از آن‌ هم صدق می‌کند. بازدید از این دریاچه محدودیتی ندارد و هر زمان از سال که به تایلند سفر کنید، امکان استفاده از زیبایی‌های این دریاچه را خواهید داشت. طبیعت اطراف این دریاچه به دلیل تامین آب و رطوبت دریاچه زمرد و خاک حاصلخیر آن، همیشه سبز و آب دریاچه نیز همواره زلال و زمردی رنگ است. با این حال فصل‌های بهار و پاییز به دلیل بارش فصلی و ایجاد محیطی شاعرانه‌تر و فصل تابستان به دلیل تنوع بیشتر تفریحات و خدمات در اطراف دریاچه انتخاب مناسب‌تری برای زمان بازدید از این محل هستند.

دریاچه زمرد سبز تایلند

دسترسی به دریاچه

برای دسترسی به دریاچه زمرد سبز تایلند، ابتدا باید به پوکت سفر کنید. پس از رسیدن به پوکت و بعد از اندکی استراحت باید راهی جزیره کو فی فی شوید. با رسیدن به این جزیره باید مسیر پارک ملی دریایی آنگ تونگ را در پیش بگیرید تا در نهایت و بعد از گذشت طبیعت زیبای این پارک به دل آن و دریاچه خارق‌العاده زمردی برسید. مسیر رسیدن به این دریاچه چندان سخت و ناهموار نیست و اطراف دریاچه هم با پل‌های چوبی و پیاده‌روهای مناسب فضاسازی شده تا مسافران با خیالی آسوده از دریاچه بازدید کنند.

حرف آخر دریاچه زمرد سبز تایلند

دریاچه زمرد سبز تایلند چیزی بیشتر از یک دریاچه زیبا است و علاوه بر امکان بازدید از زیبایی‌های طبیعت، به خاطره‌انگیزتر کردن سفر تایلند هم کمک می‌کند. همان‌طور که گفته شد با بازدید از این دریاچه زیبا می‌توانید با افراد محلی، هنر و تجربه‌های آن هم از نزدیک روبرو شوید و به بهترین شکل با فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی تایلند آشنا شوید. در این مطلب تلاش شد تا هر آنچه برای بازدید از این دریاچه زیبا باید بدانید را توضیح دهیم. اگر قصد سفر به کشور تایلند را دارید و بازدید از این دریاچه زیبا یکی از برنامه‌هایی است که به آن فکر می‌کنید، این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید تا در انتخاب خود تردید نداشته باشید.