هتل‌های پنج ستاره، نماد شکوفایی صنعت گردشگری محسوب می‌شوند. تعیین استانداردهای بین‌المللی در هتل‌سازی، باعث به‌وجود آمدن هتل‌های زیبا و باکیفیتی شده که اقامت در آن‌ها برای هر شخصی تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. به‌لطف پیشرفت صنعت ساخت‌وساز در کشور، هتل‌های پنج ستاره زیادی طی سالیان اخیر به‌بهره‌برداری رسیده‌اند. به‌طور مثال باید به جزیره کیش به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور اشاره کرد.  هتل های کیش در سراسر کشور زبان‌زد خاص و عام هستند و بهترین هتل‌های ۵ ستاره ایران را می‌توانید در این جزیره زیبا پیدا کنید.

نکاتی که در ساخت هتل های 5 ستاره رعایت میکنند

یک هتل برای کسب ۵ ستاره باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قواعد و مقررات خاصی برای ساخت هتل‌های پنج ستاره وجود دارد که به کیفیت سرویس‌دهی هر چه بهتر آن‌ها کمک می‌کند. این استانداردها باید در کلیه بخش‌های یک هتل رعایت شود تا بتواند ۵ ستاره کیفی را کسب کند. از لابی گرفته تا اتاق‌هایی اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، فضای بیرونی و امکاناتی مثل باشگاه ورزشی و یا استخر همگی ملزم به رعایت این قوانین هستند.
در هر بخش یک هتل ۵ ستاره، قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه‌تر از هتل‌های کم‌ستاره‌تر رعایت می‌شود. در نهایت این استانداردها هستند که می‌توانند با ایجاد فضایی دلنشین، تجربه اقامت به‌یادماندنی را برای مسافران رقم می‌زنند. این موضوعی است که می‌توان در اکثر هتل های کیش به‌وضوح دید و با رزرو هتل کیش می‌توانید آن را تجربه کنید.

قوانین طراحی هتل

طراحی و معماری هتل، یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی تجربه اقامت خوب مسافران در آن اثرگذار خواهد بود. به هتل‌هایی بالاترین ستاره کیفیت اهدا می‌شود که مطابق استانداردهای روز معماری، طراحی و ساخته شده باشند. برای ساخت بنای آن‌ها باید از متریال درجه یک و باکیفیت استفاده شده باشد. لابی، یکی از نخستین بخش‌هایی است که هر مسافری بعد از ورود به هتل با آن سر و کار دارد. بنابراین، حتی طراحی دکوراسیون لابی هم در کسب ستاره اثرگذار است. درب‌های ورود و خروج هتل باید از یکدیگر مجزا باشند. همچنین باید مسیر معینی از درب ورودی تا پیشخوان وجود داشته باشد. باید تعداد کافی مبلمان در لابی قرار بگیرد و چینش آن‌ها به‌گونه‌ای نباشد که رفت و آمد دشوار شود. مثل هتل داریوش و هتل ترنج، از جمله بهترین هتل های کیش هستند که با طراحی منحصربه‌فرد خود می‌توانند به‌عنوان معیار و الگوی هتل‌سازی در سراسر کشور در نظر گرفته شوند.

استاندارد ابعاد و اندازه‌های هتل

ابعاد و اندازه‌ها، جزو مهم‌ترین بخش‌های استاندارد هتل‌سازی هستند. طبق قوانین، باید ۵۰ درصد از فضای هر طبقه یک هتل پنج ستاره به اتاق‌ها، راهرو، حمام و سرویس بهداشتی تعلق پیدا کند. لابی و پذیرش، حداکثر ۷ درصد فضای هر طبقه را در اختیار خواهند داشت و اتاق مدیریت ۱ تا ۲ درصد فضای کل هتل را به‌خودش اختصاص می‌دهد. آشپزخانه، اتاق سایر کارمندان، انباری، محیط‌های ورزشی و اتاق سمینار نیز هر یک به‌ترتیب باید ابعاد و اندازه‌های استاندارد را رعایت کنند.

استاندارد اتاق‌های هتل

معیارهای خاصی برای اتاق‌های یک هتل پنج ستاره در نظر گرفته شده که باید رعایت شود. این استانداردها به‌خصوص در هتل های کیش که عمدتا بین‌المللی و دارای پنج ستاره هستند، به‌خوبی دیده می‌شود. اتاق‌های هتل باید فراهم‌کننده تمام امکانات رفاهی باشند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تخت‌خواب و تشک استاندارد، اثاثیه مدرن، تلویزیون، اینترنت پرسرعت و حمام لوکس اشاره کرد. عمدتا در هتل‌های پنج ستاره از تخت‌خواب‌های کینگ سایز استفاده می‌شود و کاناپه‌های تخت‌خواب‌شو در بخش نشیمن اتاق قرار می‌گیرد. سرویس بهداشتی نیز باید بخش مجزایی برای حمام و دستشویی داشته باشد.

اهمیت رعایت تمام استانداردهای هتل‌سازی در کسب ۵ ستاره

بی‌شک سختگیری‌های بیشتری متوجه یک هتل ۵ ستاره نسبت به هتل‌های ۲ ستاره است. سازندگان نیز می‌کوشند تا با رعایت تمام این موارد، در رده بهترین هتل‌ها قرار بگیرند. یک هتل با کنار هم قرار گرفتن تمامی این نکات و رعایت استانداردها می‌تواند ۵ ستاره کیفی را کسب کند. این یعنی اگر هتلی استانداردهای مربوط به طراحی را رعایت می‌کند، حتما باید در دیگر بخش‌ها مثل دکوراسیون اتاق‌ها و لابی، طراحی پارکینگ اتومبیل‌ها، آشپزخانه و رستوران نیز کلیه موارد را قوانین کرده باشد. هر چه میزان رعایت این استانداردها بالاتر باشد، هتل تعداد ستاره بیشتری را کسب خواهد کرد.
بحث مربوط به ساخت‌و‌ساز هتل به‌کنار، پذیرش میهمانان و سرویس‌دهی به کسانی که هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند نیز اهمیت زیادی دارد. این شامل برخورداری هتل‌ها از کارمندان چندزبانه و تحصیل کرده در رشته هتل‌داری، انتخاب بهترین سرآشپزها برای رستوران و کمترین میزان معطلی مسافران در بخش پذیرش می‌شود. به‌طور مثال وقتی شما پا به یکی از بهترین هتل های کیش می‌گذارید، بی‌شک در کنار طراحی و فضایی دلنشین، انتظار برخورد خوبی از سوی کارکنان هتل خواهید داشت. رفتار حرفه‌ای کارکنان هتل برای بسیاری از مسافران هنگام رزرو هتل کیش اهمیت دارد. این افراد معمولا با توجه به نظرات مسافرانی که تجربه اقامت در هتل را داشته‌اند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

اهمیت رعایت تمام استانداردهای هتل‌سازی در کسب ۵ ستاره

بهترین هتل‌های کیش را در اسنپ تریپ رزرو کنید

جزیره کیش در مقایسه با وسعت نسبتا کمی که دارد، تعداد هتل‌های ۵ ستاره آن زیاد است. هتل‌هایی که طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات را در فضایی لوکس، به مسافران ارائه می‌کنند. اسنپ تریپ، بهترین هتل‌های جزیره زیبای کیش را پوشش داده است و به‌لطف آن با رزرو یک هتل ۵ ستاره لوکس و عالی در کیش، چند کلیک بیشتر فاصله ندارید. با استفاده از سامانه رزرو آنلاین هتل اسنپ تریپ، شما با امکانات هتل های کیش آشنا خواهید شد و می‌توانید قیمت رزرو اتاق‌ها را هم ببینید. همچنین می‌توانید از نظرات دیگر کاربران نسبت به اقامتشان در هتل‌ها مطلع شوید و در نهایت بهترین هتل را برای اقامت خود در یک هتل ۵ ستاره انتخاب کنید.