تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ایران به دلیل دارا بودن تاریخ و فرهنگ غنی و آداب و رسوم مختلف، شهرها و مناطق گوناگونی دارد که مناسب برای تأسیس بوتیک هتل‌ها هستند؛ همین مسئله منجر شده تا در سال‌های اخیر، بوتیک هتل‌های فراوانی در سراسر ایران تأسیس و پذیرای مسافران بسیاری باشند. ظاهر متفاوت و زیبای این اقامتگاه‌ها، فعالیت‌های بومی و سنتی و همچنین نحوه پذیرایی آن‌ها، سبب شده تا به یکی از پرطرفدارترین نوع اقامتگاه‌ها تبدل شوند. اقامت در بهترین بوتیک هتل های ایران، رویای در دسترسی است که به آسانی می‌توان آن را تجربه کرد و لذت برد؛ لذا در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم  قصد داریم 9 تا از بهترین بوتیک هتل های ایران را برایتان معرفی کنیم.

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل چیست؟

اجاره روزانه خانه در تهران

بوتیک هتل‌ها مشخصه‌های خاصی دارند که آنها را از سایر هتل‌ها متمایز می‌کنند. این نوع هتل‌ها، دارای فضایی راحت و شیک، با چیدمانی سنتی یا مدرن هستند که آداب مهمان نوازی در آنها صمیمی‌تر است. می‌توان بیان کرد که تم بوتیک هتل‌ها باید منحصربه‌فرد، خاص و متفاوت از هتل‌های دیگر باشد. اغلب بوتیک هتل‌ها خدمات بسیار ویژه‌ای را به مهمانان خود ارائه می‌دهند و به طبع آن، هزینه بیشتری را هم دریافت می‌کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل‌های جذاب این است که آن‌ها در تلاش‌اند خدماتی را که ارائه می‌دهند، معرف منطقه‌ای که هتل در آن واقع شده باشد؛ لذا یکی از راه‌های شناخت آداب و رسوم، فرهنگ و غذاهای هر منطقه یا شهری، رفتن به بوتیک هتل آنجا است.

لیست بهترین بوتیک هتل های ایران

  • هتل لاله کندوان در حوالی تبریز
  • هتل ایرمان قشم
  • هتل لاله بیستون کرمانشاه
  • هتل مشیرالممالک یزد
  • بوتیک هتل خانه اطلسی کاشان
  • هتل بوتیک شمشک تهران
  • هتل درب شازده شیراز
  • هتل سرای عامری‌ها کاشان
  • بوتیک هتل کریاس اصفهان

هتل لاله کندوان در حوالی تبریز

هتل لاله کندوان در حوالی تبریز

قطعا یکی از بهترین بوتیک هتل های ایران، هتل لاله کندوان خواهد بود. هتلی فوق‌العاده و ناب که در دل کوه‌پایه‌های منطقۀ توریستی کندوان تبریز واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این هتل بوتیک موفق شده فضایی را فراهم بیاورد که گردشگران ماجراجو تجربه‌ای کاملا متفاوت از زندگی در یک غار را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید

در واقع این مکان بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند در زمان سفر کنند، نه صرفاً در مکان. توریست‌ها با مراجعه به هتل بوتیک لاله کندوان، سفر خودشان را همچون اهالی این منطقۀ توریستی، در دل کوه به سر خواهند برد. مسافت این هتل تماشایی، زیبا و البته حیرت انگیز از شهر تبریز، به اندازۀ ۶۰ کیلومتر است.

هتل ایرمان قشم

هتل ایرمان قشم

یکی دیگر از بهترین بوتیک هتل های ایران در جزیرۀ زیبای قشم قرار دارد. این هتل از سویی با آب‌های نیلگون خلیج فارس در ارتباط بوده و از طرف دیگر نیز با مرکز شهر و مراکز خرید محبوب و پر رفت و آمد جزیره ارتباط دارد. نکتۀ مهم دیگری که درباره این هتل بوتیک، جالب به نظر می‌رسد و نظر طبیعت‌گرد‌ها و گردشگران عزیز را به خودش جلب می‌کند، این است که استعمال هرگونه دخانیات در محوطه و بخش‌های گوناگون آن ممنوع اعلام شده است.

بنابراین فضای هتل ایرمان قشم به دور از هرگونه آلودگی بوده کاملاً سالم و ورزشکار مآبانه به نظر می‌رسد. بدین ترتیب در صورتی که آلودگی هوا و دود سیگار شما را اذیت می‌کند، توصیه می‌کنیم که مهمان این هتل شوید و در روزهای سفر خود، از آلودگی دود سیگار رنج نبرید.

هتل لاله بیستون کرمانشاه

هتل لاله بیستون کرمانشاه

همان طور که می‌دانید، کاروانسراها قدمتی تاریخی در ایران دارند و قدمت بیشتر آنها به دوران صفویه بازمی‌گردد. در کنار بیستون کرمانشاه، به عنوان هشتمین میراث جهانی یونسکو ایران، هتل لاله بیستون قرار گرفته که یکی از بزرگترین کاروانسراهای دوره صفوی است. بدون هیچ تردیدی، اقامت در یکی از اقامتگاه‌های تاریخی، با تجهیزات و امکانات امروزی، تجربه بسیار متفاوتی برای گردشگران خواهد بود.

از سال ۹۴ تا کنون، این بوتیک هتل بین‌المللی، میزبان توریست‌هایی از جای جای ایران و جهان بوده و علاوه بر فضای اقامتی زیبا، امکاناتی مانند پارکینگ، کافی شاپ، تاکسی سرویس شبانه روزی، سفره خانه، رستوران، سالن جلسه و همایش را فراهم کرده است.

هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک یزد

هتل باغ ۴ ستاره مشیر‌ الممالک که در اواخر دوره قاجار ساخته شده، در حاشیه بافت قدیم شهر تاریخی یزد قرار گرفته است. این هتل در سال ۱۳۷۹ با ایجاد مرمت‌هایی در ساختمان بنا و تغییر کاربری، تبدیل به هتل شد. بوتیک هتل مشیر‌الممالک در سال ۱۳۸۲ و به وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع، بهره برداری گردید. این هتل به عنوان نخستین هتل باغ ایرانی، مجهز به امکانات رفاهی مدرن و در عین حال حفظ تجهیزات سنتی است. این مجموعه در یکی از ورودی‌های شهر یزد واقع است.

هتل مشیرالممالک، به راحتی به همه‌ی نقاط شهر دسترسی دارد. معماری اصیل ایرانی، فواره‌ها و نهر آب جاری و محوطه زیبای باغ، این هتل باغ را تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی شهر یزد کرده است؛ همچنین باید اشاره کنیم که بوتیک هتل مشیر‌ الممالک در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اتاق‌های هتل مذکور، همچنان هم معماری اصیل و تاریخی خود را حفظ کرده‌اند. چیدمان سنتی و سقف‌های گنبدی شکل بلند نیز جلوه‌ای خاصی به فضای اتاق بخشیده است. از جمله امکانات این اتاق‌ها می‌توان به تهویه‌مطبوع، اینترنت، تلویزیون، میز‌آرایش، صندوق‌امانات، اتو، یخچال، چای‌ساز، حمام اختصاصی و مینی‌بار اشاره کرد.

بوتیک هتل خانه اطلسی کاشان

بوتیک هتل خانه اطلسی کاشان

جغرافیای خیابان علوی کاشان، از جمله مکان‌هایی است که شما را به دل تاریخ می‌برد؛ معماری خانه‌های ایرانی و بافت کویری کوچه‌ها، ذهن‌ها را به سالیان دور و دوره قاجار می‌کشاند. از عمارت‌های زیبای کاشان می‌توانیم به خانه اطلسی اشاره کنیم که قدمت آن به ۲۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. بادگیری که آشیانه‌ی‌ کبوترها و گنجشک‌ها شده، سرداب، اتاق‌های پنج دری و حوض خانه فقط بخشی از جذابیت این بوتیک هتل است.

۱۲ باب اتاق با امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، میز، صندلی، تخت، سشوار، سیستم گرمایشی (شوفاژ)، سیستم سرمایشی (اسپیلت)، حمام اختصاصی و توالت فرنگی، همراه با فضاهای متنوعی همچون کافی شاپ و پارکینگ، در طول سال به ویژه در فصل‌ بهار و پاییز میزبان گردشگران می‌شود.

هتل بوتیک شمشک تهران

هتل بوتیک شمشک تهران

یکی دیگر از بهترین بوتیک هتل های ایران، هتل بوتیک شمشک تهران بوده که در یکی از مناطق پرطرفدار و خوش آب و هوای حوالی شهر تهران، یعنی منطقۀ شمشک واقع شده است. در صورتی که در فصل زمستان مهمان این هتل باشید، زیبایی حیرت‌انگیز برف را با همه وجود خود احساس خواهید کرد.

زیرا هتل بوتیک شمشک در فصل سرما غرق در برف سپید می‌شود. لازم به ذکر است که پیست اسکی شمشک هم حوالی اطراف هتل جای گرفته است. شما به راحتی می‌توانید از تمامی فضاهای تفریحی که این هتل بوتیک در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید و لذت ببرید.

هتل درب شازده شیراز

هتل درب شازده شیراز

در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کاشان و یزد که مسیر رایج تورهای ورودی هستند، هتل بوتیک‌های فراوانی یافت می‌شوند. اگر به دنبال چنین اقامتگاه تاریخی در شهر شیراز هستید، هتل بوتیک درب شازده انتخابی جذاب برای شما خواهد بود. قدمت این هتل به دوران زندیه و اوایل قاجاریه بازمی‌گردد. هتل درب شازده دسترسی مناسبی به دیگر مکان‌های تاریخی شیراز مانند ارگ کریم خان، بازار و مسجد وکیل داشته و در بافت قدیمی شیراز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

اقامت در عمارتی که چندین نسل گذشته در آن زیسته‌اند، تماشای معماری جذاب، اصالت بنا و در عین حال استفاده از خدمات رفاهی مناسب هتل، تجربه لذت‌بخشی خواهد بود که در سفر به شهر زیبای شیراز، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برایتان رقم می‌زند. گفتنی است که هتل درب شازده شیراز یکی از بهترین بوتیک هتل های ایران محسوب می‌شود.

هتل سرای عامری‌ها کاشان

هتل سرای عامری‌ها کاشان

بدون تردید هتل سرای عامری‌ها در شهر کاشان یکی دیگر از  جذاب‌ترین پیشنهادها در میان 9 تا از بهترین بوتیک هتل های ایران خواهد بود. این هتل زیبا در واقع همان خانه تاریخی عامری‌ها است که فعالیت مهمان‌پذیری خود را از سال ۱۳۸۷ به‌عنوان یک هتل بوتیک شروع کرده است.

این اتفاق بسیار فرخنده و خجسته به نظر می‌رسد؛ چرا که به همه بازدیدکنندگان از شهر کاشان این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانند در طول روزهای سفر خود ساکن یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی این شهر شوند.

بوتیک هتل کریاس اصفهان

بوتیک هتل کریاس اصفهان

موقعیت جغرافیایی هر هتل  یا اقامتگاه و میزان مسافت آن تا جاذبه‌های گردشگری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای انتخاب آن از سمت گردشگران تأثیر زیادی دارد. بوتیک هتل کریاس اصفهان در چند قدمی میدان نقش جهان قرار گرفته و فضای داخلی و معماری آن نیز به حدی جذاب وگیرا است که هر گردشگری که عازم اصفهان می‌شود، خواهان اقامت در چنین مکانی است. در واقع این بوتیک هتل، عمارتی تاریخی بوده و قدمت آن نیز به دوره قاجاریه برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

صاحب اصلی بنای مذکور، شخصی به اسم نظام الاسلام میرزا محمد ملقب به میرزا محمد معلم بوده که از جمله شخصیت‌های مشروطه خواه به حساب می‌آید. وی این عمارت زیبا را بنا کرده و از خود به یادگار گذاشته است. اتاق‌های هتل بوتیک کریاس شامل اتاق‌هایی با ظرفیت دو نفره، سه نفره و چهار نفره می‌شود.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید، در این مطلب به معرفی ۹ تا از بهترین بوتیک هتل‌های ایران پرداختیم و درباره آنها اطلاعاتی را به شما مطرح کردیم. دریافتید که کشورمان به علت برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، عمارت‌ها و خانه‌های تاریخی زیادی دارد و به مرور تبدیل به مکان‌هایی برای بازدید و استراحت گردشگرانی شده است که به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی علاقه دارند.

توصیه می‌کنیم که شما هم برحسب علاقه و موقعیت جغرافیایی خود به یکی از هتل بوتیک‌های زیبا و تاریخی بروید و غرق در فرهنگ و تمدن زیبای ایرانی آمیخته با امکانات امروزی شوید. از این که تا انتهای مقاله بهترین بوتیک هتل های ایران همراه ما بودید از شما متشکریم.