تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تنگ کافرین ایلام

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با تنگ کافرین ایلام (کافری) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

تنگ کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به بدره قرار دارد، رودخانه ای در این تنگه قرار گرفته که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در تنگه کافرین (کافری) به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

تنگ کافرین با چشم انداز بسیار زیبا از رودخانه و سد سمیره، توانسته است یکی از پر بازدیدترین مقصدهای توریستی و گردشگری استان ایلام باشد. در واقع وجود کوهستان های کبیر کوه، دینارکوه و مانشت، در شکل گیری زیبایی این تنگه و تنگه های متعدد دیگر نیز نقش داشته اند و در به وجود آمدن این زیبایی ها تاثیر بسزایی دارند.تنگ کافرین ایلام

تنگ کافرین با زیبایی های طبیعی و ذاتی خود و همچنین آثار معماری که از گذشته های دور بر پیکرش بر جای مانده است، در میان گردشگران محبوبیت زیادی داشته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود جنگل های پهناور و انبوه بلوط و صخره های بلندی که مانند حصاری اطراف رودخانه کشیده شده اند زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

تفریحات تنگه

تفریح در میان صخره های مرتفع این منطقه حس و حال خاصی دارد. از جمله تفریحات مفرحی که در تنگ کافری موجب سرگرمی توریست ها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قایقرانی: جریان آب رودخانه در میانه تنگ ، قایقرانی را به مهم ترین تفریح این منطقه تبدیل کرده است. گردشگران می توانند با استفاده از کرایه قایق دل به آب بزنند و از شکوه و زیبایی های تنگه کافرین دیدن کنند.

عکاسی: عکس گرفتن از مناظر بی بدیل و خیره کننده تنگ از دیگر دلایلی است که گردشگران را راهی این مکان شگفت انگیز می کند.

ماهیگیری: ماهیگیری از فعالیت های محبوب ایرانیان است که در این منطقه هم انجام می شود. گردشگران این امکان را دارند که در صورت همراه داشتن لوازم ماهیگیری در رودخانه سمیره ماهیگیری کنند.تنگ کافرین ایلام

بهترین زمان برای بازدید 

با توجه به این که ایلام یک منطقه با آب و هوای معتدل کوهستانی است، معمولا گردشگران برای بازدید جاذبه های شگفت انگیز ایلام، فصل بهار را انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به ایلام بازدید از این تنگ زیبا را از دست ندهید.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به تنگ کافرین باید از کنار سنگ شکنی که در 3 کیلومتری شمال شهرک ولیعصر (جاده ایلام به دره شهر) قرار دارد مسیر خود را ادامه دهید؛ توجه داشته باشید از زمانی که سد سیمره احداث گشته، طی کردن این مسیر بدون قایق امکان پذیر نبوده و لازم است توریست ها با استفاده از قایق رودخانه را پشت سر بگذارند تا به تنگه برسند.

مقالات مرتبط