تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشور زیبای اسپانیا چیزهای زیادی برای کشف دارد، از سواحل جذاب و رویایی گرفته تا شاهکارهای معماری و سنت‌های فرهنگی که نباید فراموش کرد. چیزی که ممکن است هنگام بازدید با تور اسپانیا ندانید این است که اسپانیا با داشتن 48 مکان ثبت شده در یونسکو، رتبه سوم را از نظر داشتن بیشترین میراث جهانی یونسکو در سراسر جهان دارد. در این مقاله از ستاره ونک قصد داریم شما را با ۹ تا از این مکان‌های نفس گیر و فوق‌العاده آشنا کنیم، دیدنی‌هایی که سبب می‌شوند همین حالا بخواهید تور اروپا و اسپانیای خود را رزرو کنید و هر چه سریع‌تر با این زیبایی‌ها آشنا شوید.ع

مکانهای دیدنی اسپانیا

مرکز تاریخی کوردوبا

مرکز تاریخی کوردوبا در اندلس اسپانیا، دارای مجموعه‌ای از معماری باستانی دیدنی به شکل مساجد و کلیساهای متعدد است که قدمت بسیاری از آنها به قرن هشتم باز می‌گردد. این سازه‌ها برای رقابت با قدرت قسطنطنیه، دمشق و بغداد ساخته شده‌اند و کوردوبا را به یکی از جواهرات ارزشمند معماری مذهبی باستانی در جهان تبدیل کرده‌اند. انواع فرهنگ‌ها در طول قرن‌ها شهر را در بر گرفته‌اند و هر کدام رگه‌های ملموسی از سبک‌های هنری مربوط به خود در معماری ساختمان‌های مختلف بر جای گذاشته‌اند. کاوش در کوردوبا ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ های فرهنگی متنوع را ارائه می‌دهد که در آجرها و ملات سنگ و مرمر باقی مانده و ثبت شده است که تا به امروز پابرجاست. این شهر با 300 مسجد و کاخ‌های پرآذین بی شمار دیگر، قطعا دیدنی‌های زیادی دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر قلعه و خانه‌های معلق کوئنکا، از جذابیت‌های تور اسپانیا

کوئنکا، خانه اولین کلیسای جامع گوتیک اسپانیا، بیشتر جذابیت گردشگری خود را از موقعیت خود بالای صخره‌های مشرف به رودخانه هوئکار به دست می‌آورد. این شهر در قرون وسطی ایجاد شده و به طرز خیره کننده‌ای بدون تغییر و در طول قرن‌ها به خوبی حفظ شده است. ساختمان‌ها و استحکامات در هماهنگی با دامنه‌های طبیعی جغرافیای صخره‌ای ساخته شده‌اند که منجر به سبک معماری جذابی شده است و به همان اندازه که از نظر فرهنگی منحصر به فرد است، زیبا هم هست. شهر کوئنکا شاید بیشتر به خاطر محله کاستیلو و خانه‌های معلق جذاب است. این بخش مرتفع شهر فقط از طریق یک پل معلق باریک قابل دسترسی است و چندین کلیسا و عمارت باروک بزرگ را به نمایش می گذارد.

مرکز تاریخی کوردوبا

دیدار از آثار آنتونی گائودی در بارسلونا با ستاره ونک

یکی از مشهورترین افراد بارسلونا، آنتونی گائودی، میراثی غیرقابل انکار در قالب معماری برای شهر خود به جا گذاشته است. این فرد که مشهورترین طرفدار مدرنیسم کاتالان است، ساختمان‌هایی را در اطراف شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم طراحی کرد. هفت اثر او در «آثار آنتونی گائودی» در میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است، از جمله کلیسای ناتمام او ساگرادا فامیلیا، کازا میلا، پارک گوئل و اولین بنای او کازا وینس. گائودی یک کاتولیک متعصب بوده و تصاویر مذهبی و طبیعی شامل خطوط منحنی و جزئیاتی مانند موزاییک و آهن فرفورژه را در سراسر طرح‌های خود گنجانده است.

تور اسپانیا و دیدار از الحمرا و جنرالیف در گرانادا

قلعه سبک موریش گرانادا در بالای تپه، به عنوان یک قلعه کوچک احداث شد تا این که در قرن سیزدهم توسط امیران ناصری شهر به طور گسترده گسترش یافت. الحمرا که اغلب به‌ عنوان عالی‌ترین بنای اسلامی در اروپا از آن یاد می‌شود (به‌ویژه مرکز آن در کاخ نازاریس قرن چهاردهمی) ویترینی از طراحی، معماری و صنایع دستی اسلامی است. در بیرون، باغ‌های جنرالایف نمایشی شگفت انگیز از فواره‌ها، پاسیوها و پرچین‌ها و گل‌های بکر است. جنرالایف اقامتگاه تابستانی امیران بوده و زیبایی آن هوش از سرتان خواهد برد.

قنات سگوویا از زیبایی‌های فوق‌آلعاده تور اروپا

یکی دیگر از میراث جهانی رومی در اسپانیا، قناتی است که در مرکز شهر سگوویا در شمال غربی مادرید وجود دارد. این سازه یکی از بهترین قنات‌های رومی حفظ شده در جهان است که 166 طاق آن، آب را از رودخانه فریو در 17 کیلومتری (10.5 مایلی) شهر حمل می‌کرد. به طرز شگفت انگیزی این شاهکار مهندسی که در حدود قرن اول پس از میلاد ساخته شده، تنها توسط گرانش در کنار هم قرار می‌گیرد و هیچ ملاتی وجود ندارد که سنگ‌ها را کنار هم نگه دارد.

آشنایی با شهر تاریخی تولدو با آژانس ستاره ون

شهر زیبای تولدو در جنوب مادرید، پیشینه بیش از 2000 ساله دارد و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است: از یک شهر رومی و پایتخت اسپانیا گرفته تا تبدیل شدن به یک مرکز همزیستی؛ جایی که مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در صلح نسبی با هم زندگی می‌کردند. ترکیبی از فرهنگ‌های موجود در شهر، مجموعه‌ای از معماری غنی را از محله یهودی ‌نشینش گرفته تا مسجد کریستو د لا لوز و کلیسای جامع گوتیک در حال نمایان شدن، به ارمغان آورده است. این شهر به عنوان یک «موزه-شهر» واقعی شناخته شده است. یک ماشین کرایه‌ای در تولدو بهترین راه برای دیدن تک تک موزه‌ها در سفر است، زیرا این جاذبه‌ها به قدری زیادند که دیدن یکباره آن‌ها راحت نیست.

هنر غارهای پارینه سنگی آلتامیرا، کانتابریا

نقاشی‌های غار آلتامیرا در کانتابریا و در شمال اسپانیا، قدمت 35500 ساله دارند و در دوره پارینه سنگی فوقانی خلق شده‌اند. طراحی‌ها و نقاشی‌های زغالی و پلی‌کروم، که حیوانات و آثار دست را در سایه‌های مختلف به تصویر می‌کشند، به لطف اعماق غارها به خوبی حفظ شده‌اند. سقف غار نقاشی‌های گله‌ای از گاومیش کوهان‌دار استپی که اکنون منقرض شده‌اند و همچنین گوزن، گراز وحشی و اسب را نشان می‌دهد. از آنجا که دی اکسید کربن بازدیدکنندگان به نقاشی‌ها آسیب می‌رساند، دسترسی این مکان فوق‌العاده بسته شده، اما موزه و ماکت غار را می‌توان در نزدیکی آن بازدید کرد.

هنر غارهای پارینه سنگی آلتامیرا، کانتابریا

ویرانه‌های روم باستان در تاراگونا، دلیل سفر با تور اروپا

کامل‌ترین بقایای رومی اسپانیا را می‌توان در شمال شرقی شهر تاراگونا یا تاراکو (همانطور که رومی‌ها نامیده‌اند) یافت. این شهر مهمی در اسپانیای روم و اولین سکونتگاه رومی در شبه جزیره ایبری بود. امروزه، بقایای مهمی که توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفته‌اند شامل آمفی‌تئاتر ساحلی چشمگیر شهر که قدمت آن به قرن دوم پس از میلاد می‌رسد و همچنین انجمن، سیرک و دیوارهای رومی آن است. عظمت این بقایا خیره کننده است، مخصوصا این که می‌دانید سال‌ها قبل و بدون ابزار پیشرفته چنین آثار فوق‌العاده‌ای ساخته شده‌اند.

کلیسای جامع و آلکازار، سویا

سویای اسپانیا، به خودی خود یک شهر زیبا است، اما مجموعه عظیمی که از کلیسای جامع و آلکازار تشکیل شده است، به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. این مجموعه مملو از باغ‌های سرسبز و استخرهای انعکاسی باشکوه، بدون شک یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌ها برای بازدید در اسپانیا است، البته نه فقط از منظر زیبایی‌شناختی. با قدم زدن در داخل ساختمان‌های تزئین شده، ستون‌های رومی بی‌شماری و آثار هنری گرانبها را خواهید دید که نگاهی اجمالی به گذشته اسپانیا را ایجاد می‌کنند. کلیسای جامع بزرگ‌ترین ساختمان گوتیک در تمام اروپا است و به مقبره کریستف کلمب معروف است.

جمع بندی

در این مقاله با ۹ تا از رویایی‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا آشنا شدیم که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده‌‌اند. اما همانطور که گفتیم جذابیت‌های اسپانیا فراتر از این حرف‌هاست. چه اهل طبیعت باشید و چه دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی، تور اسپانیا می‌تواند از جذاب‌ترین تجربه‌های سفر در طول زندگی شما باشد. آژانس هواپیمایی ستاره ونک برگزار کننده انواع تور اروپا از جمله تور اسپانیا است و تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.