کلاردشت و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف آن

تمامی شهرهای ایران، زیبا و دیدنی هستند. اما شمال ایران چیز دیگری است! آب و هوای معتدل، هوای پاکیزه، طبیعت بکر و سرسبز، تنها گوشه‌ای از دلایل محبوبیت شمال کشور است. اگر می‌خواهید به شمال کشور سفر کنید و به دنبال بهشتی از جنس طبیعت هستید، کلاردشت، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل درباره این بهشت زمینی در مازندارن توضیح دهیم و شما را با انواع جاذبه‌های تفریحی آن آشنا کنیم. پس مثل همیشه چمدان‌‌ها را ببندید تا یک سفر به یاد ماندنی دیگر را با هم آغاز کنیم.

قبل از هر چیز این را بگویم که برای اجاره ویلا شمال با قیمت ارزان دیگر لازم نیست ساعت‌ها بگردید تا یک ویلا مطابق سلیقه خود انتخاب کنید. اجاره ویلا با استفاده از سایت شب در سریع ترین زمان ممکن با قیمت بسیار مناسب و امکانات رفاهی بالا میسر است.

اگر هم می‌خواهید در میانه راه از شهرهای دیگری مثل رامسر دیدن کنید، بهتر است با اجاره ویلا در رامسر، تجربه یک سفر بی نظیر را برای خود رقم بزنید. لازم به ذکر است که اجاره ویلا رامسر با تنوع بالایی که دارد، برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.

معرفی کامل شهر کلاردشت

کلارشت، از نظر جغرافیایی در قسمت غربی استان مازندران قرار دارد. این دشت بزرگ، در بین کوهستان‌های البرز به ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح خزر واقع شده است. فاصله حدودی کلاردشت با شهر تهران، حدودا ۲ساعت و نیم است. علت محبوبیت این شهر خوش آب و هوا طبیعت سرسبز و شرجی نبودن آب و هوایش است. به همین دلیل است که خیلی از توریست‌ها این شهر را به دیگر شهرهای شمالی کشور ترجیح می‌دهند.

وجود مه دائمی، زیبایی کلاردشت را دوچندان کرده است. بهتر است قبل از سفر این را بدانید که در کلاردشت ، خبری از ساحل نیست. اما نقاط دیدنی و طبیعت جذاب این مکان آنقدر دلربا است که دیگر دلتنگ دریا نخواهید شد.

اگر بگوییم کلارشت و رنگ‌های طبیعتش، مانند یک بهشت است و انگار به یک تابلوی نقاشی پر از رنگ‌های زنده خیره شده‌اید، اصلا اغراق نکرده‌ایم.

کلاردشت

صید ماهی در دریاچه ولشت کلارشت

به شمال شرقی کلاردشت که بروید، به دریاچه‌ای دیدنی به نام ولشت می‌رسید. این دریاچه به مرزن آباد بسیار نزدیک است. مرزن آباد شهری است که اگر از چالوس به کلاردشت سفر کنید، آن را در میانه راه خواهید دید. داخل دریاچه ولشت جانورانی مثل مار آبی، قورباغه، اردک و غاز وجود دارد. آب این دریاچه با باران و چشمه‌های زیر زمینی پر می‌شود. بهتر است فصل تابستان و بهار به این مکان سفر کنید، چرا که در فصول سرد سال ممکن است آب دریاچه یخ بزند. اگر به این دریاچه سفر کردید، تجربه ماهیگیری را از دست ندهید!

صید ماهی در دریاچه ولشت کلارشت

روستای مازیچال، بهشتی بر فراز ابرها

روستای مازیچال که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، امروزه به عنوان یکی از بهترین روستاهای کلاردشت شناخته شده است. مردم این روستا، برخورد بسیار گرم و صمیمی دارند و جالب است بدانید که زندگی در این روستا موقتی است. درواقع از اواخر خرداد ماه تا اوایل پاییز اهالی روستای مازیچال در کلبه‌هایشان سکونت دارند.

این روستا به ابرهای مه گرفته خود معروف است. ابرهای سفید مانند عروسی در دل تپه‌ها ، برای گردشگران خودنمایی می‌کنند. ابرهایی که دائما تغییر شکل و مکان می‌دهند و تپه های سرسبز، تصور همه این‌ها یک جا با هم واقعا رویایی است.

روستای مازیچال، بهشتی بر فراز ابرها

بهترین فصل برای سفر به کلاردشت و دیدن روستای مازیچال، فصل بهار است. این فصل زمان رویش گل‌های بنفشه و پامچال است و بی شک تماشای منظره گل‌ها در بین مه‌های شناور، یک صحنه زیبا و فراموش نشدنی را برای شما به وجود خواهد آورد.

سفر به خوش آب وهوا ترین منطقه کلاردشت

اگر مکانی می‌خواهید که هم فضای کوهستانی داشته باشد و هم جنگلی، سفر به روستای رودبارک را از دست ندهید.

روستای رودبارک در فاصله ۵۰ کیلومتری از چالوس قرار گرفته است. مازندرانی‌ها این روستا را مانند یک کشور می‌شناسند. به این دلیل که در این مکان، مازندران، گیلانی و همینطور کردی دور هم جمع شده‌اند. حتی برخی از اهالی طالقان و اصفهان هم در این روستا سکونت دارند. این ترکیب جذاب، این روستا را به یک کشور با انواع فرهنگ‌ها تبدیل کرده است.

سفر به خوش آب وهوا ترین منطقه کلاردشت

نکته مثبت این روستا این است که برای هر نوع طبیعت انسانی، فرصتی دلپذیر وجود دارد. اگر می‌خواهید در فضای سرسبز طبیعت قدم بزنید، روستای رودبارک به خوبی برای شما امکانات خوبی خواهد داشت. شاید هم دلتان می‌خواهد در خنکای رودخانه لحظاتی استراحت کنید. باید گفت روستای رودبارک، در این باره هم دست خالی نیست.

پیشنهاد می‌کنم برای سفر به این روستا فصل تابستان را انتخاب کنید. چرا که در تابستان، این روستا سرمایی از جنس پاییز را برای شما به خاطر می‌آورد و یک فرصت استئناعی برای رهایی از گرمای تابستان برای شما وجود دارد.

قدم زدن در این روستا ما را به یاد کودکی‌هایمان می‌اندازد. زمانی که هیچ فکر و خیالی نداشتیم و در کوچه پس کوچه‌های روستاها بازی می‌کردیم.

هر چقدر از طبیعت این روستا بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. اگر به روستای رودبارک سفر می‌کنید، یکجا نشستن را فراموش کنید. قدم بزنید و از هم صحبتی با اهالی روستا که مردمانی بسیار خوش قلب هستند، لذت ببرید.

مازندران، به عنوان یکی از شهرهای شمالی ایران، با تنوع طبیعی و تاریخی که دارد، در تمام فصول سال ، گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می‌کند. در این مطلب سعی کردیم شما را با چند جاذبه بی بدیل ای استان آشنا کنیم. شما فارق از اینکه به کدام منطقه مازندارن سفر می‌کنید ، با رزرو اقامتگاه بوم گردی مازندران لحظاتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در اقامتگاه مازندران، فضایی با صفا و دلنشین حس خوب زندگی بومی را القا می‌کند.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید در اولین فرصت به مازندارن سفر کنید، حتما به سایت‌های پرطرفدار و قابل اعتمادی مثل شب مراجعه کنید و با مشاهده اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران، زیباترین اقامتگاه را با بیشترین تخفیف رزرو کنید. سفر خوبی را برای شما آرزومندیم.

اجاره اقامتگاه مازندران به گردشگران امکان می‌دهد تا در طی سفر خود، در محیطی آرام و پیوند خورده با طبیعت، اقامت کنند و فرصتی بی‌نظیر و لحظاتی به یاد ماندنی برای لذت بردن از جذاب‌ترین مناطق گردشگری را با بوم گردی مازندران داشته باشند. .

می‌توانید با اجاره ویلا مازندران با ساحل اختصاصی از طبیعتی کم‌نظیر لذت ببرید. شهرهای ساحلی این استان شمالی مقصد خوبی برای سفرهای تابستانی‌ و انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی‌اند همچنین اگر ..