تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آبشار ایج رامسر یکی از پرآب‌ترین و خروشان‌ترین، آبشارهای شمال کشور است. این آبشار به آبشار ده ‌قلو نیز معروف است. همچنین افزون بر خود آبشار در اطراف آن نیز جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد‌. فضای سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آبشار ایج رامسر، ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم را مطالعه کنید. همچنین فراموش نکنید که این آبشار بسیار زیبا و آرامش‌بخش است؛ بنابراین حتما باید از آن بازدید کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی آبشار ایج رامسر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ به آبشار ایج رامسر، آبشار ده‌قلو نیز می‌گویند. این آبشار در روستای ایج اشکور علیا قرار دارد. به‌طورکلی آبشار ایج یک مکان‌ پرطرفدار در بین گردشگران است که در بین محلی‌ها نیز محبوبیت فراوانی دارد. طبیعت دوستان زیادی در روزهای تعطیل خود به ایج می‌روند تا ساعات دل‌نشینی را در دل طبیعت سپری کنند. حتما از آبشار ده‌قلو رامسر بازدید کنید تا با این پدیده طبیعی و زیبا از نزدیک آشنا شوید.

آبشار ایج رامسر

آبشار ایج از پرآب‌ترین و خروشان‌ترین آبشارهای ایران است. آب این آبشار از ذوب شدن برف‌های کوه خشم چال و نقاط مرتفع اشکورعلیا تأمین می‌شود. این کوه‌ها همیشه برف فراوانی دارند؛ بنابراین هیچ‌وقت آبشار خیلی کم آب یا خشک نمی‌شود. برف‌های ذوب شده در کوه خشم چال و نقاط مرتفع اشکور علیا، پس از طی مسافت طولانی از روی کوه‌ها به پایین سرازیر می‌شوند و به آبشار می‌ریزند‌.

به‌طورکلی آبشار ایج به سبب آب فراوان و خروشان، چندین چشمه پرآب و فضای غار مانند قسمت پایانی خود، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. همچنین با داشتن پوشش گیاهی بسیار خاص و زیبای اطراف خود، می‌تواند یک منظره بسیار تماشایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

آبشار ایج رامسر بسیار آرامش‌بخش است چراکه آبی که از ارتفاعات آبشار به پایین می‌ریزد؛ صدایی بسیار دل‌نشینی را تولید می‌کند‌. درمجموع صدای آب آبشار و بوی خوش گیاهان آن منطقه، سبب شده تا آبشار ایج رامسر بسیار پرطرفدار شود.

روستای ایج رامسر و آبشار آن

جالب است بدانید که به این آبشار، آبشار میج نیز گفته می‌شود؛ چراکه افرادی روستای ایج را با نام میج می‌شناسند. روستای میج یا ایج که در رامسر قرار دارد؛ روستایی بسیار محبوب در بین گردشگران و طبیعت دوستان است. به طور دقیق‌تر آبشار ایج در توابع شهرستان اشکورات رامسر قرار دارد که در شمالی‌ترین قسمت روستای اشکور بالا، روستای ایج واقع است. همچنین می‌گویند که در گذشته نام این روستا را از کلمه ایرج اقتباس کردند. ایرج به معنای سرزمین ایران یا یاری‌دهنده آریایی‌ها است.

این روستا که از توابع بخش مرکزی رامسر است؛ یک فاصله 130 کیلومتری با مرکز شهر دارد. این روستا و خانه‌های آن هنوز به شکل و شمایل سنتی و قدیمی هستند. ازآنجایی‌که روستای ایج برخلاف روستاهای دیگر هنوز بافت قدیمی دارد؛ بنابراین گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کنند. درواقع افراد زیادی سعی می‌کنند که در سفری یک‌روزه از این مکان زیبا و آبشار آن بازدید کنند. همچنین تورهای طبیعت‌گردی زیادی به این منطقه می‌روند و از طبیعت منحصربه‌فرد آن لذت می‌برند.

در روستای میج درختان پرباری نظیر درخت گردو، فندق و گیاهانی مانند گلپر و گل‌گاوزبان وجود دارد. هنگام سفر به این منطقه می‌توانید این محصولات طبیعی را خریداری کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. همچنین صنایع‌دستی این روستا نیز بسیار خاص و زیبا هستند. به‌طورکلی اقامت گردشگران در روستای میج امکان‌پذیر نیست. بازدیدکنندگان می‌توانند برای اقامت از هتل‌ها یا ویلاهای شهر رامسر و یا اطراف آن استفاده کنند.

روستای ایج رامسر

اقامت در رامسر گزینه بسیار مناسبی است چرا که می‌توانید از افزون بر جاذبه‌های گردشگری آبشار ایج رامسر از عروس شهر‌های ایران نیز بازدید کنید. خوب است بد‌انید که در زمان قدیم به علت زیبایی و جاذبه‌های فراوان رامسر، به این شهر عروس شهر‌های ایران می‌گفتند. حتما در این شهر بسیار رویایی اقامتی داشته باشید.

نکاتی درباره بازدید از آبشار ایج رامسر

بهتر است در ماه فروردین یا اردیبهشت از این آبشار بازدید کنید‌. در اوایل بهار که هوا به‌مرورزمان گرم‌تر می‌شود؛ برف‌ها تازه شروع به ذوب شدن می‌کنند. آب شدن برف‌ها در اول سال سبب شده تا آب آبشار خروشان‌تر و درنتیجه زیباتر شود‌. همچنین در فصل تابستان که هوا از هرزمانی گرم‌تر است و تقریبا تمام برف‌ها ذوب می‌شوند؛ آبشار آب کمی دارد. در فصول سرد سال نیز این منطقه بسیار سرد می‌شود و دل‌نشینی هوای بهاره خود را دیگر ندارد. آبشار ایج در نقاط مرتفع رامسر قرار دارد؛ بنابراین سفر به آنجا در نیمه دوم سال توصیه نمی‌شود. درمجموع بهترین زمان سفر به این منطقه، اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد؛ این آبشار از ارتفاعات اشکور علیا سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین یکی از راه‌های دسترسی به این مکان گذر از روستای اشکور است. روستای اشکور در مرز میانی استان‌های گیلان و مازندران قرار دارد. پس از گذر از جاده آسفالته رحیم‌آباد گیلان و با طی مسیرهای پرپیچ‌وخم و فرعی به روستای ایج خواهید رسید.

روستای ایج رامسر

 همچنین می‌توانید از طریق روستای رحیم‌آباد رامسر نیز به این آبشار دسترسی پیدا کنید. جاده روستای رحیم‌آباد به سمت روستای ایج، آسفالته و مستقیم‌تر است. پس از رسیدن به روستای ایج باید حدودا یک ساعت و نیم پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. همچنین می‌توانید به طور مستقیم و به‌آسانی از سمت تهران به طرف ایج بروید. این مسیر حدودا ۲۳۰ کیلومتر است که این مسافت تقریبا ۴ ساعت طول می‌کشد. از جاده چالوس نیز می‌توانید با طی مسافتی ۵ ساعته به این آبشار برسید.

همچنین به‌طورکلی حدودا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد که از این آبشار دیدن کنید و بازدید از آن نیز رایگان است. البته می‌توانید برای لذت بردن از صدای این آبشار و فضای سبز اطراف آن، مدت‌زمان بیشتری را در این منطقه سپری کنید.

سخن آخر

آبشار ده ‌قلو یا آبشار ایج رامسر یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب رامسر است که حتما باید از آن بازدید کنید. بازدید از این جاذبه طبیعی که در فاصله کمی از روستای ایج قرار دارد؛ لحظات شیرینی را برای شما رقم می‌زند. حتما به روستای ایج سفر کنید و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پدیده طبیعی از نزدیک آشنا شوید. آب فراوان و پرخروش آبشار میج و فضای غاری مانندی که در زیر خود دارد؛ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این آبشار است.

درمجموع امید است از این مقاله مجله گردشگری هم اقلیم نهایت لذت و استفاده را برده باشید.