تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی امیدیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی امیدیه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از شهرهای این استان امیدیه است. شهرستان امیدیه‌ در‌ گذشته‌ای نه چندان دور جزو بندر ماهشهر به حساب می آمده و در آخرین تقسیمات کشوری به صورت یک شهرستان مستقل در آمده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

امیدیه (Omidiyeh) شهری در استان خوزستان، ایران است. این شهرستان با شهرستان‌های آغاجاری، هندیجان، ماهشهر، رامشیر و رامهرمز هم‌مرز است. این شهر دارای منابع و صنایع بسیاری از جمله نفت و گاز است و یکی از شهرهای مهم تولید نفت در استان خوزستان می باشد. همچنین استقرار امیدیه در سر راه اصلی بین شهرهای اهواز، بهبهان و بندر ماهشهر آن ‌را از اهمیتی مضاعف برخوردار ساخته است. در ادامه با ما باشید تا با جاهای دیدنی امیدیه آشنا شوید.

دیدنی های امیدیه

شهر باستانی آسک

شهر باستانی آسک شهری قدیمی و متروکه است که در جنوب شهر امیدیه کنونی در استان خوزستان و در نزدیکی روستای آسیاب و همچنین در جنوب شرقی هندیجان و کیان کوه واقع شده است. این شهر باستانی همواره توسط جهانگردان معروف مورد بازدید و توصیف زیادی قرار گرفته است.

جاهای دیدنی امیدیه
جاهای دیدنی امیدیه

کوه سوخته امیدیه

خروج گاز در یال جنوبی تاقدیس کوه آغاجاری در نزدیکی شهر صنعتی امیدیه، رنگ و روی سیاه به ظاهر این کوه بخشیده و آن را تیره و تار کرده است، به طوری که در بین مردم از قدیم الایام به کوه سوخته معروف شده است. از کمرکش این کوه سوخته زبانه های آتش از دل سنگی زمین شعله کشیده، سازندهای زمین شناسی سر راه خود را سوزانده و دود و سیاهی اش را روانه آسمان کرده است، به گونه ای که در میان چشم اندازهای اطرافش از دور کاملا نمایان است.

جاهای دیدنی امیدیه
جاهای دیدنی امیدیه

روستای نمره یک پایین

نمره یک پایین به یکی از پنج محله ای گفته می شود که در مجموع نمره یک میانکوه یا نمره یک امیدیه را تشکیل می دهند و شامل نمره یک بالا، نمره یک پایین، چادرها، لین های مسجد و لین مدرسه می شود. در کل به نام این پنج منطقه نمره یک گفته می شود. علت نامگذاری این منطقه بر اساس حفر، اکتشاف و بهره برداری از اولین چاه نفت در این منطقه می باشد که در زمان حضور انگلیسی ها حدود صد سال پیش صورت گرفته است.

جاهای دیدنی امیدیه
جاهای دیدنی امیدیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: