تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آبشار تخت چو

آبشار تخت چو ، آبشاری در آمازون ایران می باشد .در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با آبشار تخت چودر آمازون ایران بیشتر آشنا شوید.

تخت چو یا تخت چان منطقه ای در شهرستان پلدختر، یکی از شهرهای تاریخی استان لرستان می باشد که سرزمینی بکر و دیدنی است . پلدختر که در زمان امپراطوری ساسانیان، بواسطه موقعیت جغرافیایی اش یکی از شهرهای مهم و استراتژیک بود.

اجاره روزانه خانه در تهران

در این شهر پل های ارتباطی زیادی وجود دارند که اکثر آنها متعلق به همین دوران می باشند. نام شهر پلدختر نیز از یکی از بزرگترین پل های آن زمان یعنی پل دختر گرفته شده است که در حال حاضر تنها چند پایه ستون از این پل تاریخی مانده است.

به گفته کارشناسان،جایگاه شاهان هخامنشی بوده که برگرفته از همین نام است. تخت چو دارای دره های بسیار عمیقی است که همچون کرانه ای زیبا آغوش خود را بر همه باز گشود تا از آبشارهایش، تنگه هایش، درختانش، سایه سارهایش و تمام زیبایی های چشم نوازش به طرز صحیح استفاده کنند و زمانی که در آن زمانی را بگذرانند به آرامشی بی انتها دست یابند.

در روزهای بارانی سال، آبشارهای عظیمی با فوران شدید در منطقه تخت چان پلدختر شکل می گیرد که زیبایی خیره کننده ای دارد. مسیر دسترسی به این منطقه بسیار صعب العبور می باشد و جاده ماشین رو ندارد، به همین دلیل هنور پای تخریب گران طبیعت به آنجا نرسیده است!

آبشار تخت چو

هم از طرف پلدختر و هم از طرف خرم آباد می توان به این منطقه سفر کرد، اما از لحاظ جغرافیایی جز شهرستان پلدختر محسوب می شود. این ناحیه توریستی بدون تردید جزو زیباترین نقاط ایران است که بسیاری از  جغرافی دانان ها آن را با آمازون و طبیعت قاره آمریکا مقایسه می کنند.

خرم‌آباد سرزمین چهار فصل و زیبای لرستان به دلیل آب‌ و هوای کوهستانی و معتدل زیباترین طبیعت هستی را در دل خود جای‌ داده ؛ پایتخت طبیعت ایران آبشارهای خروشان و بی‌همتایی را دارا است که لرستان را یکی از دیدنی‌ترین نقاط کشور کرده و عزم هر گردشگری را برای حضور در استان جزم می‌کند.

آبشار تخت چو

آبشارهای لرستان هرکدام زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود رادارند، جاذبه‌هایی که در فصول مختلف آماده میزبانی گردشگران است که هرکدام گویی تابلوی نقاشی است که همه را به تماشای این‌همه زیبایی فرامی‌خواند.

دسترسی تخت چان پلدختر

تخت چو از مسیر آزادراه خرم آباد – پل زال، بعد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد می باشد. از آن جا بایستی حدود هفت الی هشت ساعت پیاده روی کرد تا به دره هایی رویایی تختچو رسید و از تماشای آبشارهای پلکانی تختچو لذت برد و شاهد شکوه این منطقه بود.

آبشار تخت چو

پلدختر به واسطه ی موقعیت جغرافیایی که دارد و به خاطر آب و هوای گرمسیری اش ، محل رویش درختان و گونه های گیاهی متفاوته . بخاطر وجود این گونه از درختان و به واسطه ی همسایگی پلدختر با کوه های سر به فلک کشیده ی زاگرس ، دراین شهرستان تفرجگاه زیبایی پدید آمده است

آبشار تخت چو