تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

فواره تروی

فواره تروی ، یکی از محبوب ترین مکان در شهر توریستی رم در کشور ایتالیا ست و یکی از شاهکار هنری عصر باروک است. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این شاهکار در شهر رم بیشتر آشنا شوید.

فواره تروی

اجاره روزانه خانه در تهران

تاریخچه فواره تروی

این آبنما دارای تاریخچه طولانی است و به دوران روم باستان بر میگردد و به نام آکوا ویرجو به معنی آب باکره بر گرفته از یک افسانه بر روی آن گزاشنه شده است.

نقش برجسته بالا فواره نشانه از همان افسانه نشان می دهد.

فواره تروی

بعد از سقوط امپراتوری روم

بعد از سقوط امپراتور  روم این قنات  از کار افتاد و تبدیل به خرابه شد و 1000 سال ادامه داشت تا پاپ نیکولاس پنجم در سال1453 دستور بازسازی آن را صادرکرد.

و از زمان بازسازی آکوا ویرجین در قرن پانزدهم  این سنت  بر افتاد و پاپ نیکولاس پنجم از این سنت تبعید کرد و حوضچه کوچک در محل فعلی فواره تروی درست کرد.

فواره تروی

فواره برنینی

زمان پاپ اوریان هشتم فواره خیلی ساده و معمولی بود پاپ مجسمه تراش آن زمان جان لورنز برینینی  دستور داد تا فواره تروی  طراحی کند  ولی به علت مرگ پاپ متوقف شد.

100 سال بعد دوباره پروژه  در جریان افتاد این بار معمار برجسته آن زمان نیکولاس سالوی با طراحی برنینی انجام داد ساخت فواره 30 سال طول کشیدو نهایت 1762 به اتمام رسید.

فواره تروی

چرا از فواره تروی بازدید کنیم؟

شهر رم به شهر آبنما و فواره ها مشهور است و به جرعت میتوان گفت فواره تروی بزرگترین آبنما در رم است و به عنوان زیباترین  ابنما به شمار می رود.

فواره تروی

میدان در تسخیر فواره تروی

ابعاد بزرگ فواره در طول 20 وارتفاع 25 متر است همچنین این فواره در میدان کوچک باعث شد به فواره ابهت خاصی داده شود،طراحی فوق العاد آن و آب آرام و خروشان بر روی صخره جاری می شودو شکوه در داخل حوضچه سرازیر می کند.

فواره تروی

طراحی فواره تروی

این فواره شامل چند مجسمه برجسته است و در وسط فواره مردی بر روی ارابه به شکل صدف برزگ ایستاد و مجسمه نپتون خدا روم آب و دریا  بر روی ارابه  که با دو اسب کشیده می شود.

یکی از اسب ها آرام و مطیع و دیگری بی تاب و بی قرار است احتمال این اختلاف نماد وضعیت متغیر نوسانی دریا است و هر کدو توسط یک تریتون هدایت می شود.

فواره تروی

ترتیون نام موجودات افسانه دریا ست که به عنوان محافظ خدایان دریا بوده اند.در دو طرف مجسمه دو زن وجود دارد سمت چپ زن در دستش صدف پر از میوه را حمل می کند نماد فراوانی است.

در سمت راست زنی است که یک مار از جامی که در دستش است آب بنوشد و نماد گوارایی و مفید بودن آب است .

فواره تروی رم

کتیبه های فواره تروی

در قسمت بالایی فواره تروی چندین کتیبه به زبان لاتین وجود دارد که در مورد کسانی است که این فواره را ساخته اند. در کتیبه ی بالایی فواره نوشته شده است:

کِلِمِنت دوازدهم، سرور عالی مقام، در سال ۱۷۳۵ سرورمان (میلادی) و ششمین سال حضورش در مسند پاپ، آکوا ویرجو را که سلامتی و فراوانی آب آن به اثبات رسیده، به وسیله تزئینات زیاد آراسته کرد.

در کتیبه پایینی نوشته شده است:

بِنِدیکت چهاردهم، سرور عالی مقام، ساخت این فواره را به پایان رساند.