تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برج میلاد

تهران، پایتخت شلوغ و پرهیاهوی ایران، یکی از کلان شهرهای مدرن و زیبای جهان است که در کنار آلودگی هوا و شلوغی آن می توان زیبایی های فراوانی را نیز مشاهده کرد. مکان های دیدنی و جاذبه های تفریخی و فرهنگی این شهر خود می تواند مقصدی کامل برای گردشگری باشد. این شهر زیبا و رنگارنگ در کنار ساختمان ها و مراکز تفریحی مدرن خود، عمارت ها و عناصر تاریخی بسیاری نیز دارد که وجود هریک بر زیبایی و عظمت دیگری می افزاید.

برج میلاد، به عنوان نمادی از شهر تهران شناخته می شود که همچون نگهبانی نظاره گر شهر است. این برج زیبا در فهرست بلندترین برج های جهان قرار گرفته است و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان می باشد. ایده ساخت برج میلاد در سال 1370 داده شد و در دی ماه 1376 ساخت آن آغاز گردید. در سال 1387 این سازه، پس از 11 سال، با شعار آسمان نزدیک است، افتتاح شد.

اجاره روزانه خانه در تهران

برج میلاد در بلندترین نقطه شهر و در شمال غربی تهران قرار گرفته است و دارای ارتفاع 435 متری می باشد به طوری که تمام شهروندان در نقاط مختلف شهر می توانند آن را ببینند. ارتفاع این برج باعث شده است تا نمای 360 درجه ای از تهران در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد.

برج میلاد امروزه به مجموعه بزرگ فرهنگی و رفاهی تبدیل شده است که در آن تفریحات و خدمات بسیاری عرضه می شود. این خدمات و امکانات رفاهی و فرهنگی، برج میلاد را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است که سالانه توریست های فراوانی را به خود جذب می کند. در ادامه همراه با ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با این برج بیشتر آشنا شویم.

برج میلاد تهران

برج میلاد کجاست؟

همانطور که گفته شد برج میلاد در مرتفع ترین نقطه تهران و در شمال غرب این شهر، بر روی تپه ای 62 هکتاری قرار گرفته است. بزرگراه های همت، حکیم، چمران و شیخ فضل الله به ترتیب در شمال، جنوب، شرق وغرب این برج واقع شده اند. برج میلاد در جنوب محله شهرک غرب و شمال گیشا قرار گرفته است و در سمت شرق آن شهرک والفجر را می توان دید. پارک پردیسان و پارک گفتگو در غرب و شرق این برج واقع شده اند.

برج میلاد تهران

کاربری های برج میلاد

برج میلاد کاربری های زیادی دارد که شاید دانستن آن ها برایتان جالب باشد. اولین و معروف ترین کاربری این برج این است که به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت است. کاربری های دیگر آن تقویت سیستم ارتباطی مخابراتی بی سیم و آنتن دهی مناسب، بهینه سازی شرایط برای ارائه سیستم رادیو و تلویزیون دیجیتال، راهکاری برای بهبود وضعیت رصد هواشناسی و کنترل ترافیک، ساخت سازه ای با مجموعه جاذبه های تفریحی و خدماتی مثل رستوران گردان و فضایی برای برگزاری همایش های مهم فرهنگ، سیاسی و پژوهشی می باشد.

شکل برج میلاد

ساختمان برج میلاد از قسمت های پایین برج، بدنه اصلی و قسمت مدور بالای برج تشکیل شده است. این برج دارای 150 هزار تن وزن و 17 هزار متر مربع شیشه می باشد. ساختمان آن شامل یک لابی به همراه 6 طبقه تجاری است. در بدنه اصلی برج میلاد 6 آسانسور پر سرعت برای استفاده بازدیدکنندگان و تیم تاسیسات قرار گرفته است که ساختمان پایین برج میلاد را به ساختمان مدور بالای برج می رسانند.

برج میلاد تهران

این برج دارای دوربین های کنترل ترافیک و سنسورهای تشخیص میزان آلایندگی هوا، در طول ارتفاع خود می باشد. راس برج یا همان ساختمان بالای برج دارای مساحتی 12 هزار متر مربعی است که 12 طبقه دارد. تاسیسات و پناهگاه  در دو طبقه اول قرار دارند و بخش های تفریحی، رستوران ها و موزه های برج نیز از طبقه سوم به بعد آغاز می شوند. تجهیزات مخابراتی برج میلاد در طبقه هشتم و نهم ساختمان قرار گرفته اند.

دکل 120 متری مخابرات که از آخرین طبقه برج میلاد شروع می شود، از جنس فولاد می باشد و بالاترین قسمت سازه نیز محسوب می گردد. این دکل از 350 تن فولاد و 30 هزار قطعه فولادی ساخته شده است. ضلع قاعده آن 16 ضلعی به قطر 6 متر می باشد که تا بالا به شکل مربعی به قطر 60 سانتی متر در می آید.

برج میلاد تهران

برج میلاد چند پله دارد؟

برج میلاد که در سال های اخیر مسابقات مختلفی در مسیر پله های آن اجرا شده است، دارای 1693 پله می باشد. 11 دقیقه، رکورد بالا رفتن از این پله ها است. ورزشکاران زیادی برای شکستن این رکورد اقدام کرده اند و در حالت های گوناگون مانند روپایی زدن و… از این پله های بالا رفته اند.

بخش های تفریحی و گردشگری برج میلاد

برج میلاد با توجه به امکانات و تفریحات مختلفی که دارد به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تهران تبدیل شده است. این برج دارای بخش های مختلفی می باشد که هریک تجربه ای جالب و لذت بخش را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. موزه ها، همایش های فرهنگی و تفریحات مهیج، بخشی از برنامه ها و امکانات برج میلاد می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

سکوی دید بسته

سکوی دید بسته برج میلاد در طبقه چهارم آن قرار گرفته است که یکی از جاذبه های فوق العاده این برج می باشد. این سکو دارای ارتفاع 261 متری است و از آنجا می توانید کل پایتخت را زیر پاهای خود ببینید. این سکو در روزهایی که هوای تهران پاک است و آلودگی مانع دید نمی شود می تواند تصویری زیبا از تهران را در اخیتارتان قرار دهد.

موزه شهرداری

در کنار سکوی دید بسته، یعنی طبقه چهارم برج میلاد، می توانید موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری را مشاهده کنید. در این موزه دست نوشته ها و اسناد قدیمی ایران و همچنین هدایای اهدایی به شهرداری نگه داری می شود. کره های جغرافیایی قدیمی که از موزه ژرژ پمپیدو به این موزه آورده شده است از دیگر جذابیت های موزه شهرداری می باشد. وجود نام خلیج فارس بر روی این کره های قدیمی که به قرن هفتم تا بیستم تعلق دارند، در کنار شکوه و زیبایی، اصالت نام خلیج فارس را تایید می کند.

موزه مشاهیر

موزه مشاهیر برج میلاد

موزه مشاهیر را می توان در ارتفاع 271 متری برج میلاد پیدا کرد. در این موزه تندیس های سیلیکونی مشاهیر ایران مانند نیما یوشیج، سهراب سپهری، غلامرضا تختی، پروین اعتصامی، جلال آل احمد، سیمین دانشور، شهریار، محمد تقی بهار، کمال الملک، ستار خان، امیرکبیر، مصطفی چمران، پروفسور حسابی و… نگهداری می شود. این تندیس ها به دست دکتر علیرضا خاقانی به زیبایی و ظرافت هرچه تمام تر ساخته شده اند.

سکوی دید باز

در طبقه هفتم برج میلاد و ارتفاع 280 متری آن، سکوی دیدباز قرار گرفته است. این سکو از یک تراس بزرگ ساخته شده است که دیدی 360 درجه از تهران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. از این تراس که دور تا دور برج را فرا گرفته است، هر نقطه از تهران را که بخواهید میتوانید مشاهده کنید. این قسمت در واقع همان بزرگترین سطح دایره برج است که در آن دوربین های مختلفی قرار دارد.

در قسمت سرپوشیده این طبقه می توانید ماکت برج های مخابراتی دیگر جهان را ببینید و از شهر فرنگ و تصاویر تاریخی دیدن کنید. در این طبقه می توانید از امکانات و خدمات کافه تریا استفاده کنید.

رستوران گردان

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد که در ارتفاع 276 متری آن واقع شده است، یکی از لوکس ترین رستوران های تهران به شمار می رود. این رستوران دارای منویی متنوع و لذیذ است که لذت غذا خوردن در ارتفاع را دو چندان می کند. این رستوران قابلیت چرخش یک بار در ساعت را دارد و نمایی 360 درجه از تهران را در هنگام صرف غذا در اختیارتان قرار می دهد. از دیگر زیبایی های این رستوران دیوارهای آن است که با آثار هنری استاد گرمچی تزئین شده اند و داستان شاهنامه را روایت می کنند.

گنبد آسمان

گنبد آسمان، مرتفع ترین نقطه برای بازدید عموم است که در ارتفاع 302 متری برج قرار گرفته است و بالای آن دکل مخابرات قرار دارد. در این قسمت می توانید با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران بیشتر آشنا شوید که به وسیله دکتر رضا یحیایی طراحی شده است. ماهیت این اثر دربردارنده چهار عنصر اصلی آب، باد، خاک و آتش است و تداعی کننده مفاهیمی از زندگی می باشد.

اتاق فرار انیگما

شاید با بازی اتاق فرار آشنا باشید. این بازی از معماهای بسیاری تشکیل شده است که شرکت کنندگان بازی باید با حل معما ها درهای بسته اتاق را باز کنند و از آن فرار کنند. این قسمت از مجموعه برج میلاد که سرشار از هیجان است را می توانید در محوطه برج  و ورودی پارکینگ پیدا کنید.

زیپ لاین و پل معلق

زیپ لاین مجموعه برج میلاد دارای ارتفاعی 75 متری است که 170 متر نیز طول دارد و در ضلع غربی مجموعه واقع شده است. این زیپ لاین را میتوان یکی از تفریحات پرطرفدار برج میلاد دانست که برای دوستداران هیجان تفریحی به یادماندنی خواهد بود.

پل معلق برج میلاد نیز دارای ارتفاعی 70 متری و طولی 100 متری است که با قدم زدن بر روی آن می توانید تجربه پرهیجانی را برای خود به یادگار بگذارید.

سینمای شش بعدی

در سینمای شش بعدی می توانید لدذت تماشای فیلم را با افکت های گوناگون تجربه کنید. در حین تماشای فیلم ممکن است صدای رعد و برق با تکان های صندلی ها همراه شود و شما را در موقعیتی مشابه در فیلم قرار دهد. این سینما برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب و جذاب خواهد بود.

گیم هفت بعدی

گیم هفت بعدی نیز مانند سینمای شش بعدی، افکت ها و حرکت های صندلی را با بازی های ویدیویی همراه و لذت آن ها را صد چندان کرده است. شرکت کنندگان می توانند به صورت گروهی و یا یک نفره بازی کنند و امتیازشان را در آخر بازی مشاهده نمایند. برای هر صندلی یک تفنگ لیزی در نظر گرفته شده است و عکس هایی از شرکت کنندگان در حین بازی ثبت می شود.

کاربازیا

در نوروز سال 1397، بخش کاربازیا که ویژه کودکان است، آغاز به کار کرد. در این بخش ایده های جذابی در زمینه رشد فکری کودکان وجود دارد و برای کودکان امکاناتی فراهم شده است تا بتوانند شغل های معم دنیا را تجربه کنند. در این بخش کودکان 2 تا 13 سال می توانند استعدادهای خود را در شغل های مختلف بسنجند. در این بخش کودکان می توانند شغل های مختلف، در فضاهای گوناگون مانند بیمارستان، اداره پلیس، آتش نشانی، فروشگاه، آکادمی موسیقی، اداره پست، واحدهای رباتیک و… را تجربه نمایند.

دلفیناریوم

دلفیناریوم برج میلاد

پارک دلفین برج میلاد، نخستین دلفیناریوم غیرساحلی خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم جهان می باشد. این پارک دلفین به سبک اقیانوس شبیه سازی شده است و دارای 1200 نفر گنجایش است. مساحت این پارک نیز 3200 متر مربع می باشد. البته لازم به ذکراست که درحال حاضر فعالیت این مجموعه به دلیل اعتراض فعالان محیط زیست متوقف شده است و دلفین های آن به جزیره کیش منتقل شده اند.

زمین پینت بال

پینت بال بازی مهیج است که در آن بازیکنان از اسلحه های پر از رنگ استفاده می کنند و با یکدیگر به مبارزه می پردازند. این بازی هیجان انگیز را می توانید در محوطه برج میلاد و در زمینی با مساحت 1500 متر مربع تجربه کنید. تجهیزات و لباس های مورد نیاز برای بازی در اختیار افراد قرار می گیرد.

کافه های و رستوران های برج میلاد

برج میلاد دارای کافه ها و رستوران های گوناگونی است. رستوران گردان برج میلاد که در ارتفاع 276 متری قرار دارد، رستوران ویژه برج میلاد که در طبقه هفتم این برج واقع شده است، رستوران سنتی ایوان که در پای برج و در جهت ضلع غربی آن قرار گرفته است، کافه ویونا که در ارتفاع 266 متری برج قرار گرفته است، رستوران فرش وی که دارای انواع فست فود هاست و در ضلع غربی گذرگاه برج میلاد قرار گرفته است، فورت کورت خوراکده که در طبقه چهارم برج واقع شده است و ن کافه که در ضلع غربی برج میلاد انواع نوشیدنی ها و کیک ها را سرو می کند، از رستوران ها و کافه های این مجموعه می باشند.

امکانات برج میلاد

برج میلاد علاوه بر امکانات تفریحی دارای امکانات عمومی دیگری نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان می باشد. فروشگاه شهروند و غرفه های مخصوص تبلیغات، آسانسورها و مسیرهای رفت و آمد معلولین، پارکینگی با ظرفیت 1000 خودرو در فضای بسته و دو پارکینگ در فضای باز و مهمانسرا مخصوص اقامت مهمانان شهرداری تهران از این امکانات می باشند. تاکسی سرویس، کارواش، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … از امکانات دیگر این برج هستند.

جاذبه های دیدنی در نزدیکی برج میلاد

برج میلاد به جاذبه های دیدنی بسیاری نزدیک می باشد که از میان آن ها می توان به پل طبیعت که در 6 کیلومتری و پارک پردیسان که در 5.7 کلومتری آن واقع شده است اشاره کنیم. عمارت مسعودیه 14 کیلومتر و باغ پرندگان تهران نیز 20 کیلومتر با این برج فاصله دارند.