تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بوستان‌ها، پارک‌ها کافه رستوران‌ها و استخرهای سرپوشیده جزو بهترین مکان های تفریحی تهران برای بانوان هستند و گشت‌وگذار در آن‌ها نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات افراد محسوب می‌شود. در طی سال‌های اخیر، بوستان‌ها کافه‌ها و مراکز ویژه‌ای توسط شهرداری در بیشتر شهرهای ایران برای قشر بانوان راه‌اندازی شد تا خانم‌ها بتوانند بدون محدودیت‌های پوششی به تفریح و ورزش در این مکان‌ها بپردازند و از اوقات خود لذت ببرند؛ همچنین اینها مکان مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. در این مطلب قصد داریم به موضوع مکان های تفریحی تهران برای بانوان بپردازیم و 11 تا از این فضاها را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

پارک بانوان بهشت مادران

نخستین پارک بانوان شهر تهران در سال 1387 با نام پارک بانوان بهشت مادران در زمینی به وسعت 20 هکتار، احداث گردید. این پارک بانوان محیطی کاملاً پوشیده است و به همین دلیل، بانوان می‌توانند با خیالی آسوده و پوشیدن لباس راحتی در آن به تفریح بپردازند.

اجاره روزانه خانه در تهران

این پارک شامل 10 آلاچیق، 3 آب‌نما، رخت‌کن، نمازخانه و همچنین سرویس بهداشتی است. فضای داخلی بوستان بانوان بهشت مادران، مملو از درختان سرسبز و تنومندی است که جلوهٔ خیره‌کننده‌ای به این پارک بخشیده‌اند.

به دلیل امکانات آموزشی موجود در  بوستان بهشت مادران، مانند کلاس‌های هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی، علوم قرآنی، یوگا و بدنسازی و امکان انجام ورزش‌های تیمی والیبال، تنیس و بسکتبال، موتورسواری، جاده سلامتی، کتابخانه، کلینیک گل و گیاه، استخر روباز با امکانات آموزش، سونا، جکوزی، آب‌درمانی و ماساژ این پارک جزو بهترین مکان های تفریحی تهران برای بانوان محسوب می‌شود.

پارک بانوان بهشت مادران

بوفه کتاب دوستانه

بوفه کتاب دوستانه یکی از کافی‌شاپ‌هایی است که محلی برای دورهمی بانوان در تهران به‌حساب می‌آید و آقایان به هیچ وجه اجازه ورود به آنجا را ندارند. در صورتی که تصمیم گرفتید دورهمی در کنار دوستانتان داشته باشید، می‌توانید این مکان زیبا را انتخاب کنید.

لازم است بگوییم که در طراحی دکور بوفه کتاب دوستانه از رنگ‌های شاد و روشن استفاده شده و نمای داخلی بسیار جالبی را دارد. در این بوفه انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوع با قیمتی مقرون‌به‌صرفه سرو می‌شوند.

بوفه کتاب دوستانه

پارک بانوان پردیس تهران (پارک بانوان افسریه تهران)

پارک پردیس بانوان هم یکی دیگر از چندین پارک بانوان تهران است که به علت قرارگرفتن آن در میدان افسریه تهران به نام پارک بانوان افسریه نیز شناخته می‌شود. این پارک بانوان به دلیل برخورداری از امکانات و تفریحات فوق‌العاده، طرف‌داران بسیاری را در بین بانوان دارد.

از جمله تفریحات پارک بانوان پردیس واقع در پایتخت کشورمان می‌توانیم به صندلی ماساژ و ترامپولین اشاره کنیم. بانوان محترم با مراجعه به این پارک می‌توانند در فضای آزاد و سرسبز با لباس‌های راحتی به تفریح بپردازند و در کنار دیگر دوستانشان خاطرات به‌یادماندنی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید

در ادامه باید بگوییم که فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان نیز در این پارک در نظر گرفته شده‌ است؛ به همین دلیل شما می‌توانید همراه با کودک دلبندتان از پارک بانوان پردیس بازدید کرده و در کنار هم از تفریح در یک مکان فوق‌العاده، لذت ببرید.

علاوه بر این موارد، این پارک دارای یک پارکینگ بزرگ است و بدون هیچ‌گونه نگرانی از بابت نبود جای پارک، می‌توانید با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، خود را به این محیط تفریحی برسانید. لازم است اشاره کنیم که دسترسی بوستان مذکور، به‌آسانی و توسط سیستم حمل‌ونقل عمومی هم امکان‌پذیر است.

پارک بانوان پردیس تهران (پارک بانوان افسریه تهران)

کافه کراسه

مطمئن باشید که کافه کراسه یکی از بهترین کافه‌های مخصوص بانوان در تهران است. این کافه دارای محیطی بسیار امن و آرام مخصوص بانوان عزیز بوده و افراد می‌توانند دورهمی‌های دوستانه خود را نیز در این محیط برگزار کرده و به خوش‌گذرانی، تفریح و صرف انواع غذاهای و نوشیدنی اسلامی بپردازند؛ همچنین در مناسبت‌ها و ایام خاص سال، بازارچه‌های مخصوص بانوان در این کافی‌شاپ برگزار می‌شود و هنرهای دستی بانوان کشورمان در اختیار مهمانان کافه قرار می‌گیرد.

کافه کراسه

بوستان بانوان نرگس

بوستان بانوان نرگس به‌عنوان یکی از مراکز تفریحی شهرداری تهران، جزو بوستان‌های مخصوص بانوان محسوب می‌شود که دورتادور آن توسط حصارهای سفید بلندی پوشیده شده‌ است. از جمله امکانات این بوستان می‌توان مواردی مانند رستوران، مهدکودک، کتابخانه، زمین بسکتبال، استخر و سونا، دوچرخه‌سواری و پیست اسکیت را  نام برد.

پوشش گیاهی این بوستان بسیار جذاب بوده و درختانی مانند صنوبر را  هم می‌توان در بوستان بانوان نرگس مشاهده نمود. بدون تردید بوستان نرگس از بهترین مکان های تفریحی تهران برای بانوان است.

بوستان بانوان نرگس

پارک بانوان لویزان

پارک بانوان لویزان یکی از پارک‌های بی‌نظیر تهران به حساب می‌آید که اخیراً افتتاح شده است. به دلیل وجود امکانات بسیار خوب موجود در این پارک، بانوان می‌توانند با حضور در محیط آن، نهایت بهره را ببرند.

بیشتر بخوانید

برای دسترسی به پارک بانوان لویزان می‌توانید خود را از بزرگراه شهید بابایی به خیابان کوهستان برسانید و بعد، در ضلع غربی باغ پرندگان، این بوستان را مشاهده کنید. از جمله امکانات این پارک فوق‌العاده می‌توانیم به مواردی مانند رستوران، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، خانه کودک و نمازخانه اشاره کنیم.

پارک بانوان لویزان

کافه حجاب بنیتا

به آن دسته از بانوانی که قصد تفریح در مکان های تفریحی سربسته تهران را دارند، پیشنهاد می‌کنیم که سری به کافه حجاب بنیتا پایتخت بزنند. از مشخصه‌های مهم و باارزش این کافه، به عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران برای بانوان، داشتن محیطی زیبا است.

افرادی که تمایل به  حضور در مکان های تفریحی گروهی را دارند، باید بدانند که این کافه از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای آنها است. کافه حجاب بنیتا از  ساعت 8 صبح باز می‌شود و فعالیت خود را تا ساعت 8 شب ادامه می‌دهد. لازم است اشاره کنیم که در کنار این کافی‌شاپ، مزون حجاب بنیتا نیز وجود دارد که در آن محصولات حجاب به فروش می‌رسند.

کافه حجاب بنیتا

پارک بانوان ریحانه

بوستان ریحانه یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران برای بانوان است. این پارک بانوان با مساحتی بالغ بر ۱۸ هکتار در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. هدف از افتتاح این بوستان ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بانوان و کودکان آنها و پر کردن اوقات فراغت بانوان در محیطی کاملاً سالم و ایمن بوده است.

مدیریت این بوستان برعهده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ تهران می‌باشد و همچون سایر پارک‌های مخصوص بانوان، زنان و دوشیزگان جوان می‌توانند حتی با پوشیدن لباس‌های راحت به تفریح و ورزش در آنجا بپردازند.

پارک بانوان ریحانه دارای فضای سالم، امن و زیبا بوده و در کنار محیطی سرسبز، امکاناتی مانند خانه عکس، آمفی‌تئاتر روباز، سرویس بهداشتی، آلاچیق‌های سرپوشیده مجهز به میز و صندلی و باربیکیو، نمازخانه، آب‌نما، رخت‌کن مجهز به کمد و آینه، سکوهای نشیمن، سیستم صوت و پیج، نمازخانه صحرایی، آبخوری و… دارد.

امکانات تفریحی و ورزشی موجود در این پارک شامل سالن چندمنظوره ورزشی، سکوی ورزش صبحگاهی، سالن بدن‌سازی، سالن تنیس روی میز، سالن بیلیارد، فوتبال‌دستی، زمین بازی محصور، ایستگاه تندرستی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین چمن، میز شطرنج و… می‌شود. به دلیل وجود امکانات مذکور، پارک بانوان ریحانه جزو بهترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان به حساب می‌آید.

پارک بانوان ریحانه

رستوران هتل لاله

هتل لاله تهران به‌عنوان یک هتل پنج‌ستاره بین‌المللی در بهترین نقطه از شهر تهران واقع شده و این بار نیز به سراغ ارائه خدمات اختصاصی به بانوان رفته است. درواقع مدیران هتل لاله در راستای خدمت به بانوان عزیز، یک رستوران بین‌المللی مخصوص بانوان طراحی کرده‌اند تا فرصت خوبی برای دورهمی بانوان ایرانی در یک محیط صمیمانه بدون نیاز به رعایت حجاب را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید

موقعیت جغرافیایی ایده‌آل این مجموعه و هم‌جواری آن با پارک لاله، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی را برای رستوران هتل لاله بسیار راحت‌تر کرده است. افرادی که به دنبال آشنایی با بهترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده و دوستان هستند هم می‌توانند به رستوران بانوان نیاوران مراجعه کنند و در یک محیط امن و راحت، لحظات خوشی را به همراه عزیزانشان ثبت کنند.

رستوران هتل لاله

شهربانو بوستان ولایت

شهربانو به مراکزی مخصوص بانوان گفته می‌شود که مهم‌ترین هدف آن ترویج عفاف و حجاب و فرهنگ اسلامی بانوان است. در واقع شهربانو پارک ولایت تلفیقی از مجموعه شهربانو و بوستان‌های مخصوص بانوان است که حدوداً 18 ساختمان فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی و ورزشی در آن قرار دارد.

در این مجموعه، خانم‌ها می‌توانند همراه با فرزندان خردسال خود و دوشیزگان در هر رنج سنی حضور پیدا کنند و از امکانات مخصوص این مرکز فرهنگی و تفریحی که برای بانوان تدارک دیده، مانند استخر روباز، فضاهای ورزشی، خانه کودک، کتابخانه مراکز مشاوره و سبک زندگی، رستوران‌ها و غیره استفاده کنند.

شهربانو بوستان ولایت

کافه رستوران کومه

کافه رستوران کومه در منطقه دارآباد تهران واقع شده و دکوراسیون و  ظاهری سنتی و عشایری دارد. این کافه رستوران آماده پذیرایی از بانوان عزیز با منویی جذاب و متنوع است.

مجموعه رستوران عشایری و سنتی کومه به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران برای بانوان، توانایی پذیرایی و رزرو تعداد بسیاری از مهمان خانم را داشته و علاوه بر اینها دارای موزیک زنده نیز می‌باشد که افراد می‌توانند مناسبت‌های خاص و دورهمی‌های خانمانه خود را در این فضا برگزار کرده و اوقات خوشی را سپری کنند.

کافه رستوران کومه

جمع‌بندی

همان گونه که متوجه شدید، در این مطلب به معرفی 11 تا از مکان های تفریحی تهران برای بانوان پرداختیم و برخی از مشخصه‌های آنها را برای شما عزیزان بیان کردیم. دانستید که این محیط‌ها فضای بسیار خوب و ایمن، به همراه امکانات تفریحی بسیار مناسبی را در اختیار بانوان قرار می‌دهند.

توصیه می‌کنیم که بانوان گرامی به‌صورت گروهی یا تکی به این بوستان‌ها یا کافه رستوران‌ها مراجعه کرده و با بازدید و استفاده از چنین فضاهایی، لحظات خوشی را ثبت کنند. امیدواریم که مطالعه مقاله مکان های تفریحی تهران برای بانوان برایتان مفید واقع شده باشد؛ از این که تا انتهای مطلب همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.