تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

امروزه باغ ها انواع مختلفی دارند و هرکدارم از آن ها می‌توانند سرگرمی های خاص خود را برای گردشگران داشته باشند.یکی از جاذبه های گردشگری تهران باغ پرندگان است که گونه های مختلفی از پرندگان را در خود نگهداری می‌کند.با هم اقلیم همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یعنی باغ پرندگان تهران آشنا شویم.

باغ پرندگان تهران

آشنایی با باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در شمال شرق این کلانشهر و در میان جنگل های لویزان قرار دارد.این باغ بزرگترین باغ پرندگان ایران و یکی از بزرگترین باغ های پرندگان جهان است که در محیطی شبیه به محیط اصلی پرندگان ساخته شده است.مساحت این باغ به 20 هکتار می‌رسد و در آن از بیش از 250 گونه پرندگان از سراسر جهان نگهداری می‌شود.این 250 گونه به 20000 بال پرنده تقسیم می‌شوند که در نوع خود جالب است.

اجاره روزانه خانه در تهران

باغ پرندگان تهران در دو بخش طراحی و ساخته شده است.بخش اول به پرندگانی مربوط می‌شود که توان پرواز کردن ندارند یا درون قفس ها نگهداری می‌شوند.این بخش که در سال 1392 افتتاح شد ، دشتچر نام دارد.

باغ پرندگان تهران

بخش دوم این مجموعه مربوط به پرندگانیست که پرواز می‌کنند و نام این بخش آبچر است.در این بخش می‌توانید پرندگانی را ببینید که آزادانه در همه جای آن پرواز می‌کنند و از قدم زدن در بین آن ها لذت ببرید.

محوطه باغ پرندگان تهران با تور پوشیده شده و از سایر نقاط جنگل های لویزان جداسازی شده است.همگامی که وارد این مجموعه بشوید طراحی زیبا و با برنامه‌ی آن را تحسین می‌کنید.طراحی این باغ طوری است که آن را جزء زیباترین باغ های کشور قرار داده و توجه گردشگران را جلب کرده است.

پل های چوبی که از روی برکه ها و نهرها می‌گذرند زیبایی این باغ را دوچندان کرده است.تمامی مسیرهای ویژه بازدیدکنندگان سنگ فرش شده و توسط تابلوهای راهنمای مشخص شده اند.

بخش های باغ پرندگان تهران

برای بازدید از باغ پرندگان تهران ابتدا باید بلیط تهیه کنید.پس از تهیه بلیط از دروازه زیبایی عبور خواهید کرد و وارد باغ خواهید شد.وقتی وارد باغ شوید مسیرهای مختلفی را پیش روی خود می‌بینید که می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید و به بخش های متنوع باغ سر بزنید.

در بخش پرندگان شکاری ، پرندگانی را خواهید دید که تا کنون فقط در تلویزیون دیده بودید!انوع پرندگان شکاری مانند شاهین ، عقاب ، کرکس ، باز ، جغد و … را می توانید در این بخش مشاهده کنید.این پرندگان شکاری در قفس های بزرگی نگهداری می‌شوند و می توانند در آن ها پرواز کنند.

باغ پرندگان تهران1

در بخش دیگری از باغ می توانید پرنده های اهلی را مشاهده کنید.این پرندگان در دسته بندی ماکیان قرار می‌گیرد.در این بخش می توانید انواع مرغ و خروس ها را مشاهده کنید.همچنین می توانید از بخش گنجشک سانان این مجموعه بازدید کنید اما پیشنهاد می‌کنیم اگر اعصاب قوی ندارید بیخیال این مورد شوید! چراکه سر و صدای این پرندگان بسیار زیاد است و تمام فضارا پر از صدای خود می‌کنند.از پرندگانی که می توانید در این بخش مشاهده کنید می توان به قناری ، گنجشک ، فنچ و … اشاره کرد.

بخش جذاب دیگری که حتما باید از آن بازدید کنید بخش برکه ها است.برکه های زیبایی که بر روی آن ها پل های چوبی ساخته شده و می توانید در آن ها انواع غاز ، قو ، اردک ، فلامینگو ، پلیکان و … مشاهده کنید که در حال شنا کردن هستند.در بخش پرندگان گرمسیری ، کبوتر سانان و بخش طاووس ها هم می توانید گونه های زیبایی از پرندگان را مشاهده کنید.

باغ پرندگان تهران2

معرفی دیگر جاهای دیدنی تهران:

باغ پرندگان تهران کجاست؟

این باغ در بخشی از پارک جنگلی لویزان در شمال شرقی تهران احداث شده است.

دسترسی : برای رفتن به باغ پرندگان تهران می توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

1: خیابان هنگام ، خیابان استقلال ، خیابان کوهستان ، باغ پرندگان تهران

2: بزرگراه بابایی ، خروجی شهرک امید ، خیابام کوهستان ، باغ پرندگان تهران

اگر وسیله نقلیه ندارید می توانید از طریق مترو به یکی از ایستگاه های جانبازان و یا نوبنیاد رفته و از آنجا به استفاده از تاکسی خود را به باغ پرندگان برسانید.اگر از متروی نوبنیاد اقدام کردید پس از سوار شدن تاکسی از راننده بخواهید که شما را در ابتدای بلوار کوهستان پیاده کند.سپس سوار وَن های مخصوص باغ پرندگان شوید تا شما را به آن برسانند.