تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شرایط تحصیل کشورهای مختلف برای اتباع خارجی، سبب شده است که مردم تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای دیگر پیدا کنند. از طرفی ترجیح می‌دهند که مناسب‌ترین کشور را برای این کار انتخاب کنند. برای همین منظور تیم مؤسسه پارسیس بعضی از کشورها با شرایط خوب تحصیلی را به شما معرفی می‌کند تا اگر تمایل به تحصیل در خارج از کشور داشتید، بتوانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

بررسی شرایط تحصیل در کشورهای مختلف

اجاره روزانه خانه در تهران

تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای تحصیل اتباع خارجی قوانین خاصی را مقرر کرده است. یکی از این قوانین، سن یا همان گپ تحصیلی (وقفه تحصیلی) است؛ یعنی اینکه هرچه از آخرین مدرک تحصیلی شما زمان کم‌تری گذشته باشد، شانس پذیرش شما از سمت کانادا بیش‌تر است. داشتن مدرک زبان با نمره عالی مورد بعدی است که این مورد برای مدارس نیازی نیست، اما برای تحصیل در دانشگاه یک مورد مهم و اساسی است. مورد مهم دیگر تمکن مالی است؛ شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که از لحاظ مالی، توانایی کافی برای هزینه‌های زندگی در این کشور، به‌ویژه 1 سال اول را دارید.

سن مدرسه برای کودکان در کانادا 5 تا 17 سال است و تحصیل در تمامی مدارس و مراکز تقریباً شرایط یکسانی دارد و پس از آن وارد دانشگاه می‌شوند.

برای تحصیل در کانادا مقطع کارشناسی، مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی (دوازدهم) به همراه برگه پذیرش از یکی از مؤسسات بین‌المللی کانادا موردنیاز است. برای مقطع کارشناسی ارشد، معدل کارشناسی شما باید حتماً بالای 14 باشد و آیلتس آکادمیک حداقل 7 را داشته باشید. برای مقطع دکترا هم باید دارای معدل ارشد بالای 14، رزومه آکادمیک خوب، معرفی‌نامه، توصیه‌نامه تحصیلی از اساتید، آیلتس آکادمیک حداقل 7.5 و انگیزه‌نامه تحصیلی باشید.

تحصیل در انگلیس

ازآنجایی‌که مدرک تحصیلی مؤسسات انگلیسی در همه جای دنیا اعتبار بالایی دارد، تحصیل در انگلیس هم محبوبیت بالایی دارد. سن تحصیل در مدارس انگلستان 6 تا 18 سال است که بعد از آن وارد دوره دانشگاهی می‌شوند. تحصیل دوره کارشناسی در انگلستان به‌ طور معمول 3 سال و برخی رشته‌های مهندسی 4 سال است و نیاز به مدرک دیپلم و آیلتس آکادمیک 6 دارد. دره بعدی pre_master یا پیش کارشناسی ارشد است. این دوره برای این است که دانشجویان بین‌المللی به طور کامل برای تحصیل در مقطع ارشد آماده شوند. دوره کارشناسی ارشد در انگلستان هم مانند ایران، پیوسته و ناپیوسته است و نیاز به آیلتس حداقل 6.5 دارد. دوره دکتری هم 3ساله بوده که به دو روش علمی و تحقیقاتی پذیرش می‌گیرند و مدرک زبان آیلتس حداقل 7 را قبول می‌کنند.

تحصیل در فرانسه

سن تحصیل در مدارس فرانسه 6 تا 16 سال بوده و به‌صورت رایگان آموزش می‌بینند و بعد وارد دانشگاه می‌شوند. ورود به دانشگاه برای آموزش دانشگاهی اتباع خارجی هم اگر دروس مدرک دیپلم آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس شده باشد موردی ندارند، ولی در غیر این‌ صورت باید مدرک زبان تافل با نمره 76 یا آیلتس 6 داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه، به زبان فرانسوی است و باید دانشجویان حتماً به زبان فرانسوی مسلط باشند. پس نیاز به ارائه مدرک فرانسه با مدرک B2 هستید. مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به دو صورت: برگزاری کلاس‌های درسی + انجام تحقیق + ارائه پایان‌نامه و برگزاری کلاس درسی + انجام کار حرفه‌ای + ارائه پایان‌نامه است و به زبان فرانسه تدریس می‌شود. مقطع دکتری هم به زبان فرانسه است، اما می‌توانید به زبان انگلیسی هم تدریس ببینید، ولی در نهایت باید برای دریافت دکتری، نمره قبولی از اساتید پایان‌نامه دوره دکتری در فرانسه را دریافت کنید.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا می‌تواند از 3 سالگی باشد، ولی از 6 تا 16 سال به‌صورت رسمی آغاز می‌شود. بعد از آن که وارد مقطع دانشگاهی می‌شوند، می‌توانند به زبان اسپانیولی یا انگلیسی ادامه تحصیل دهند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید 240 واحد درسی را در طی 4 سال بگذرانید. در مقطع کارشناسی ارشد، بر اساس نوع رشته، باید واحدهای خود را در مدت 2 سال دوره به اتمام برسانید. تحصیل دکتری هم در اسپانیا به زبان انگلیسی بسیار محبوب است چراکه هزینه‌های ناچیزی دارد و حتی می‌توانید بورسیه تحصیلی شوید و مدت‌زمان گذراندن دوره دکتری 3 الی 5 سال است.

بررسی شرایط تحصیل در کشورهای مختلف

تحصیل در پرتغال

تحصیل در مدارس پرتغال از سن 6 تا 16 سالگی آغاز می‌شود و بعد از آن وارد دوره دانشگاهی می‌شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی کشور پرتغال در دانشگاه‌های بین‌المللی به زبان انگلیسی هم می‌تواند باشد و مدت‌زمان آن 3 الی 4 سال است. در مقطع فوق‌لیسانس، دانشجوهای اتباع خارجی باید یک گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر داشته باشند و زمان تحصیل آن حدود 2 سال است. برای مقطع دکتری هم مدت‌زمان 3 الی 4 سال طول می‌کشد که در ابتدا دوره آموزشی می‌گذرانند و بعد از آن دوره تحقیقی و پژوهشی آغاز می‌شود و نیاز به استاد سوپروایزر دارند.

تحصیل در یونان

تحصیل در یونان از سن 5 تا 15 سالگی، حتی برای افراد مقیم یونان هم اجباری و رایگان است و بعد از گذراندن دوران مدرسه وارد دانشگاه می‌شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان رایگان است، اما اگر بخواهید به زبان انگلیسی آموزش ببینید، باید هزینه پرداخت کنید. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در یونان، باید یا مدرک آیلتس 6.5 ارائه دهید یا در یک دوره 1ساله زبان یونانی آموزش ببینید. برای تحصیل در مقطع دکتری هم مدرک آیلتس 7 به همراه مقالات بین‌المللی معتبر نیاز است.

بررسی شرایط تحصیلی کشورهای مختلف با مؤسسه پارسیس

کشورهای مختلف شرایط خاصی را برای تحصیل دارند و مواردی که ما در این مقاله گفتیم یک نگاه کلی از طرح تحصیلی آن‌ها است. اگر قصد تحصیل در هرکدام از این کشورها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصین تیم پارسیس مشورت کنید تا تمامی موارد مهم و لازم در جهت تحصیل در کشورهای مختلف را برای شما بیان کنند.