تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین دسرهای ترکیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با بهترین دسرهای ترکیه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین دسرهای ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیه فقط به جاهای دیدنی و تفریحی آن معروف نیست بلکه پر از پیش از غذاهای متنوع٬ غذاهای ترکی و دسرهای خوشمزه است که زبانزد کشورهای دیگر می باشد. اگر به ترکیه سفر کنید متوجه می شوید که در خیابان های آن گزینه های متنوع و هوس برانگیزی میبینید که می توانید کل روز را هم مشغول امتحان کردن این همه خوردنی خوشمزه شوید و این یکی از دلایلیست که استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. در ادامه ما بهترین دسرهای ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

باقلوا – Baklava

باقلوا از آن دسته دسرهای خوشمزه ی ترکیه هست که بین ایرانی ها جایگاه بسیار خوبی دارد و اغلب با یک بار امتحان کردن عاشق آن میشوند. مغز پسته، فندوق و گردو لابه لای خمیر چند لایه ای که در شهد غلیظ قرار گرفته، میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که دوست دارند چیزی فراتر از شیرینی و خوشمزگی را تجربه کنند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

کازاندیبی – Kazandibi

کازاندیبی یکی از خوشمزه ترین دسرهای ترکی در استانبول می باشد که شکل بسیار وسوسه کننده و جذابی هم دارد و این دسر در واقع نوعی پودینگ شیری و کاراملی بوده که با شکل ظاهری قهوه ای رنگش شناخته میشود و نیز قازاندیبی که در لغت به معنی ” تهِ دیگ “ می باشد، ضمنا با نحوه طبخ این شیرینی ارتباط مستقیمی هم دارد، چرا که این دسر را در انتهای قابلمه یا دیگ طبخ می کنند و اجازه می دهند که زیرش کاملا برشته و ته دیگی بشود و جالبه که دسر قازاندیبی از شیرینی های سلطنتی آشپزخانه عثمانی است که امروزه محبوبیت بسیار ویژه ای در میان مردم ترک دارد.

unnamed 15

کونفه – Künefe

به جرات می توان گفت که کونفه از جمله شیرینی هایی است که به راحتی در قدم زدن در خیابان های استانبول بوی دلپسندش را حس می کنید و اینکه کونفه در واقع ترکیب دلپذیری از یک لایه رشته ای و برشته شیرینی به همراه پنیر آب شده بوده که با هم پخته میشوند و البته در نهایت این شیرینی را با شربت بسیار خوشمزه و شیرینی مخلوط کرده و سپس روی آن را با پودر پسته تزیین می کنند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

شکرپاره – Sekerpare

شاید با شنیدن نام شکرپاره اینطور حدس بزنید که یک دسر بسیار شیرین پیش روی شماست، دقیقا درست حدس زدید! با مزه مزه کردن این شیرینی، گویی پاره ای از شکر در دهان حس می کنید، با این تفاوت که از تجربه اش نهایت لذت را خواهید برد و اینکه دسر شکرپاره شبیه کلوچه های کوچک و چسبناکی بوده که رنگی طلایی تا قهوه ای روشن را در برمیگیرد و برای پخت این شیرینی های لذیذ، ابتدا موادی مانند سمولینا، آرد و پودر شکر را با هم ترکیب میکنند و از خمیر به دست آمده شیرینی های کوچک و گردی درست کرده و پس از آن که در دما و زمان مشخص این شیرینی ها پخته شدند، حالا شکرپاره وارد مرحله اصلی پخت خودش شده اند و در ادامه این شیرینی ها را درون شربت غلیظ شیرین و ترشی خوابانده و هر چه این شیرینی ها بیشتر درون این شربت ها بمانند، در نهایت شکرپاره خوشمزه تری را نوش جان می کنید.

sekerpare ytk site

محلبی – Muhallebi

دسر محلبی ترکیه یکی از خوش طعم ترین دسرهای ترکیه است که شبیه  فرنی خودمان می باشد. اگر به دنبال طرز تهیه دسر های ترکیه ای هستید، محلبی یکی از ساده ترین انواع دسر ترکیه است. در کشور ترکیه مرسوم است که مردم ترکیه بعد از شام دسر محلبی نوش جان می کنند. به تازگی دسرهای ترکی در ایران محبوبیت خاصی پیدا کردند و یکی از آنها محلبی است. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده این دسر ترکی ساده را امتحان کنید.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

پودینگ برنج – Sütlaç

این دسر که یکی از محبوب‌ترین دسرهای ترکیه به شمار می‌آید، بسیار شبیه به نمونه‌ی غربی آن درست می‌شود. این پودینگ برنج با دارچین تزیین می‌شود و در بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها نیز یافت می‌شود.

5c266e5ec03c0e238053ddaa

رِوانی – Revani

رِوانی یکی دیگر از دسرهای محبوب و دوست داشتنی ترکی است که البته مختص به این کشور وسیع نمی شود و در دیگر نقاط جهان اسامی مخصوص به خود را دارد. روانی در نمونه ترکی اش، کیکی شیرین است که از سمولینا و شیره غلیظ تهیه شده و با آب پرتقال نیز ترکیب می شود. در انتها نیز این دسر خوشمزه را در قطعه های کوچک برش زده و رویه آن را با پودر پسته تزیین می کنند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

کاباک تاتلیسی – Kabak tatlısı

یکی از دسرهای گیاهی که در ترکیه معروف می باشد، کاباک تاتلیسی است.این دسر که از کدو تنبل تهیه می شود در زمستان ها بسیار مشتری دارد و بسیار خوشمزه است.

kabak tatlisi tarifi yeni

تاووک گوگسو – Tavuk Gogsu

متفاوت ترین دسر ترکی تاووک گوگسو می باشد. این دسر نوعی پودینگ شیری است که با سینه مرغ پخته می شود. طعم متفاوتی دارد که حتما آن را مزه کنید.مزه تاووک گوگسو بیشتر چیزی شبیه پودینگ برنج است با این تفاوت که در تهیه این دسر از برنج استفاده نمی شود. برای طعم دار کردن این دسر متفاوت، وانیل و دارچین کاربرد بسیاری دارند.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

دوندورما – Dondurma

بر خلاف موارد قبلی به یکی از دسرهای شیرین و خنک ترکی رسیده ایم. دوندورما در واقع نوعی بستنی سنتی و ترکی است که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. دوندورما بافت چسبنده و متراکمی دارد و برای تهیه آن از شیر بز، شکر، خامه، ثعلب، کندر رومی و … استفاده می شود. پیشترها دوندورما به شکل ساده و با لایه تزیینی از پودر پسته تهیه می شد؛ اما امروزه به راحتی می توانید انواع متفاوتی از آن را در مغازه ها و کوچه و پس کوچه های شهر پیدا کنید و در یک روز داغ تابستانی از آن لذت ببرید.

dondurma food in turkey

عاشوره – Aşure

عاشوره که با نام پودینگ نوح (Noah’s pudding) نیز شناخته می‌شود، در روزهای خاصی از محرم درست می‌شود، اهل سنت در ترکیه آن را در روزهای ۱۰ تا ۱۵ محرم درست می‌کند، زیرا اعتقاد دارند در روز ۱۰ محرم کشتی حضرت نوح به ساحل رسید و پیروان آن حضرت هر آنچه  داشتند با هم مخلوط کرده و چیزی شبیه به عاشوره درست کردند و در اختیار همگان گذاشتند و علت این نام‌گذاری نیز همین امر است. این پودینگ به‌نوعی نذری مردم ترکیه در این ایام است. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این دسر پسته، بادام، میوه‌ها و غلات است.

بهترین دسرهای ترکیه
بهترین دسرهای ترکیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: