تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی آنتالیا

در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی آنتالیا یکی از مقاصد محبوب در ترکیه آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید تور آنتالیا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از ده ها مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر، شهر زیبای آنتالیا می باشد. جاذبه های گردشگری آنتالیا هر ساله گردشگران آسیایی و اروپایی را به خود جذب می کند. سواحل زیبا و آرام، تفریحات متنوع آبی، هتل های فراوان و معروف و همچنین آب و هوای مناسب این شهر، فرصتی مناسب برای رفع خستگی و گذراندن یک تعطیلات عالی برای گردشگران محسوب می شود. امروز در مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم جاهای دیدنی آنتالیا را با هم بررسی کنیم و برنامه سفر به آنتالیا در تعطیلات را بچینیم.با ما همراه باشید.

 

موزه آنتالیا

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی آنتالیا موزه آنتالیا است.اگر از علاقه مندان به تاریخ و تاریخ شناسی هستید، قطعا یکی از مهم ترین بخش های سفرتان موزه گردی است. موزه آنتالیا تمام چیز هایی که در سواحل و اطراف این شهر پیدا شده است را به نمایش می گذارد.

موزه آنتالیا

کلکسیونی از آثار مختلف در دوران مختلف از قدیم تا الان. بخش گالری هنری موزه آنتالیا طرفداران زیادی دارد و در ان می توانید آثار فوق العاده ای از دوران آسپندوس و شهر قدیمی پرگا مشاهده کنید. با تماشای آثار موزه آنتالیا به تاریخ غنی و سرشار ترکیه پی خواهید برد و با این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.در نهایت اگر از موزه و موزه گردی خوشتان می آید، موزه آنتالیا را فراموش نکنید.


حتما بخوانید : سفر به آنتالیا در زمستان


سواحل لارا و کنتیالتی

می‌توان سواحل لارا را مشهور ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا دانست.معروف ترین ویزگی شهر آنتالیا سواحل آن است. قطعا تعریف این سواحل را شنیده اید. ساحل لارا یا همان لارا پالجی مکانی است فوق العاده آرام و آرامش بخش که فرصتی عالی برای استراحت و رفع خستگی را برای شما به وجود می آورد.

ساحل لارا در آنتالیا

این ساحل تمیز و زیبا دارای کافه و بار های متنوعی است که روز شما را کامل می کند. در کنار این ها حتما از تفریحات آبی این ساحل استفاده کنید و لذت ببرید. اسکوتر سواری، جت اسکی و دیگر تفریحات آبی از جمله کار هایی است که م توانید در ساحل لارا آنتالیا انجام دهید.

ساحل کنیالتی هم یکی دیگر از این سواحل معروف است. تفاوت اصلی این ساحل با اسحل لارا در این است که ساحل کنتیالتی دارای یک پارک آبی فوق العاده مهیج نیز هست. این پارک آبی با وسایل تفریحی متنوع خود بسیار لذت بخش است و تفریح شما را کامل می کند.

همچنین در کنار این پارک آبی، استخر مخصوص دلفین ها هم وجود دارد که میتوانید با آن ها بازی کنید و از تماشای این موجودات زیبا لذت ببرید. یکی دیگر از ویژگ های ساحل کنتیالتی شهر کوچک آن است. شهر کوچک کنتیالتی مکانی است که در آن می توانید تمام جاذبه های گردشگری کشور ترکیه را در اندازه‌ی 25 برابر کوچک تر مشاهده کنید.

پارک آبی آکوالند

مجموعه تفریحی آکوالند (Aqualand) یکی از زیبا ترین و بزرگ ترین مراکز تفریح آبی کشور ترکیه و یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می آید. محوطه ای بسیار بزرگ در کنار طبیعت زیبای درختان و گیاهان منطقه ای محبوب برای گردشگران به وجود آورده است.

پارک آبی آکوالند

آب های این پارک آبی با دمای 35 درجه سانتیگراد از ارتفاعات 100 متری پایین میریزد و استخر های بزرگ و کوچکی را تشکیل می دهد. آب گرم این استخر با دارا بودن مواد معدنی، خواص درمانی نیز دارند.

تور کشتی

یکی از ویژگی های شهر های ساحلی، تور های کشتی جذاب آن هاست. در بندر شهر کمر می توانید از تور های کشتی آنتالیا لذت ببرید. از ویژگی های این تور می توان به مراسمات و جشن های برگزار شده در کشتی اشاره کرد. همچنین طبیعت زیبای اطراف دریا و جزیره ها، فضای مناسب دریایی جهت شنا و صرف ناهار بر روی عرشه این کشتی ها از دیگر ویژگی های این تور هاست.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

دهکده قدیمی

از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا دهکده قدیمی است.این دهکده در زمان امپراطوری عثمانی جهت رفاه حال پادشاهان و درباریان برای استراحت به وجود آمد بود. سازه های زیبا و خیابان های سنگ فرش شده این دهکده اکنون بازسازی شده و برای استفاده عموم می باشد.

جاهای دیدنی آنتالیا

این دهکده بهترین فرصت برای دوری از شلوغی و لذت بردن از فضای آرام و تمیز است. خیابان ها زیبا با کافه ها و رستوران های شیک و دنج، هتل های زیبا و فروشگاه های تهیه سوغاتی و گالری های هنری از جمله مواردی است که در این دهکده به چشم می خورد.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

قلعه رومی

این قلعه با ارتفاع 14 متر، در قرن دوم میلادی ساخته شده است. باستان شناسان اعتقاد دارند ساخت این قلعه برای محافطت از بندر پر رفت و آمد شهر ساخته شده است. ان قلعه تاریخی، اکنون مکانی گردشگری و مناسب برای تماشای شهر، بندر، دریا و غروب و طلوع آفتاب می باشد.

قلعه رومی آنتالیا

این قلعه در محیطی پارک مانند قرار دارد و مناسب برای پیک نیک های خاوادگ است. به طوری که این مکان بسیار آرام می باشد و پر است از درختان و گل های رنگارنگ. در کنار همه این ها کافه و رستوران های اطراف این قلعه می تواند پیک نیک شما را کامل کند.

غار کارائین

غار کارائین نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا است.این غار در نزدیکی محله دوسمالتی واقع شد است. یافته ها نشان دهنده این است که این غار محل زندگی انسان های ماقبل تاریخ بوده است. طبق تحقیقات صورت گرفته، استخوان ها و دندان های انسان در این غار های پر پیچ و قوس پیدا شده که مربوز به دوران نوسنگی می باشد.

غار کارائین آنتالیا

بیشتر این کشفیات در موزه هایی که در کنار این غار ها قرار دارد، نگهداری می شود که می توانید از آن ها محافظت کنید.

در آخر لازم به ذکر است شهر توریستی آنتالیا به جز جاذبه های فراوان و زیبایش، پر است از تفریحات متنوع که سفر شما را کامل می کند. تفریحات آبی متنوع، شهربازی های فوق العاده، پارک ها و پارک های آبی فراوان از جمله این تفریحات هستند.


همچنین بخوانید : استعلام ممنوع الخروجی