تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین مکان‌های بسیار زیبا برای عکاسی در ترکیه

۱۷ مکان از بهترین مکان‌های بسیار زیبا برای عکاسی در ترکیه

ترکیه کشور جذابی است که بین شرق و غرب قرار دارد و تنها کشوری در جهان است که دو قاره را به هم پیوند می‌دهد. این کشور دارای تاریخ غنی و طبیعت بی‌نظیر است و برخی از خاص‌ترین و زیباترین مقاصد جهان را در خود جای داده است که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد و عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفت. از ویرانه‌های کوه نمرود گرفته تا خطوط ساحلی آب‌های نیلگون و جزایر باستانی، مکان‌های زیادی برای عکاسی در ترکیه وجود دارد. اگر می‌خواهید بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه را بشناسید، بعد از خرید بلیط هواپیما استانبول این مطلب را بخوانید.

اجاره روزانه خانه در تهران

چشمه‌های پاموکاله

چشمه‌های پاموکاله واقع در روستای پاموکاله، از سنگ‌های آهکی سفیدی درست شده‌اند که آبی عمیق را در خود جای داده‌اند. چشمه‌های پاموکاله که میراث یونسکو هستند، سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه از ترکیه می‌کشانند. این چشمه‌های آب گرم، علاوه بر خاصیت درمانی خود، یک منظره‌ی باشکوه را درست می‌کنند. آب‌های غنی از مواد معدنی به طور طبیعی از تپه‌ها سرازیر می‌شوند و به آرامی از روی سنگ آهک سفیدبرفی عبور می‌کنند. تپه‌ها از دور، تقریباً یخ‌زده به نظر می‌رسند و فرصت‌های خیره‌کننده‌ای را برای عکاسی ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید به بالای استخرها که ۲۰۰ متر بالاتر از سطح زمین هستند صعود کنید تا چشم‌اندازی باز از دره را داشته باشید.

راه لیسیا

راه لیسیا یکی از خیره‌کننده‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی طولانی مدت در جهان است که ۵۴۰ کیلومتر طول دارد. پیاده‌روی در تمام طول مسیر ۲۹ روز به طول می‌انجامد و بدون تردید مناظر بدیعی برای عکاسی را در اختیار شما می‌گذارد. اکثر کوهنوردان به اینجا می‌آیند تا در قسمت‌های کوتاهی از آن و در امتداد زمین ناهموار و صخره‌های بلند دریا، قدم زده و آب‌های آبی عمیق و ویرانه‌های باستانی آن را تماشا کنند.

تالاب آبی اولودنیز

تالاب آبی اولودنیز در دهکدۀ تفریحی اولودنیز قرار دارد که در جنوب‌غربی کشور ترکیه واقع شده است. واژه‌ی اولودنیز به معنای دریای مرده است و به این تالاب آبی رنگ، تالاب فیروزه‌ای نیز گفته می‌شود. سواحل این تالاب شنی بوده و مکانی رویایی برای پاراگلایدر و قایقرانی است. مسیر طولانی کوهنوردی راه لیسیا از اینجا آغاز می‌شود، اما برای افرادی که کوهنورد نیستند نیز، دریاچه‌ی نیلگون و ساحل شنی آن که دارای قایق‌های تفریحی و پرسرعت است، جایی برای تفریح و عکاسی است. هم‌چنین تماشای پاراگلایدرها و عکاسی از آنها، می‌تواند صفحات شبکه‌های مجازی شما را رنگین و زیبا کند.

ساحل چیرالی (سیرالی)

برای دوستداران طبیعت که به دنبال قطعه‌ای از بهشت ​​گرمسیری هستند، هیچ جا بهتر از چیرالی نیست. چیرالی ساحلی متروک است که توسط کوه‌های جنگلی سبز تیره احاطه شده است. این ساحل همچنین نزدیک ویرانه‌های امپراتوری لیکیان است. ساحل چیرالی یک منطقه‌ی حفاظت‌شده است، زیرا لاک‌پشت‌های دریایی روی ماسه‌های آن لانه کرده و تخم‌گذاری می‌کنند. بنابراین دریای آبی آرامِ روبه‌رو، کوه‌های سبز پشت سر، ساحلی پر از بچه لاک‌پشت و مناظر بی‌نظیر اطراف، چیرالی را به بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه تبدیل کرده است.

آبشار کورسونلو

آبشار کورسونلو در درون پارک طبیعت و در یک جنگل کاج ضخیم واقع شده است. در حقیقت آبشار کورسونلو از مجموعه‌ی آبشارهای کوچک تشکیل شده است که بعد از یک پیاده‌روی کوتاه می‌توان به آن رسید. آبشار کوروسونلو دسترسی بسیار خوبی دارد و در ۱۹ کیلومتری شمال آنتالیا واقع شده است. در فضای اطراف این آبشار، مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی و عکاسی وجود دارد. با وجود این که این آبشار فقط ۱۰ متر ارتفاع دارد، استخر سبزآبی زیر آن، آسیاب بازسازی شده در نزدیکی آبشار و حیات وحش غنی با رنگ‌ها و تنوع خیره‌کننده جبران ارتفاع کم آبشار را نموده و آن را مکانی مناسب برای عکاسی می‌کند. تابستان‌ها در استخر آبشار می‌توان لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های قزل‌آلا را دید که به شنا مشغول هستند.

بهترین مکان‌های بسیار زیبا برای عکاسی در ترکیه

کوه نمرود

کوه نمرود یا نمرود داغ با ارتفاع ۲۱۳۴ متری، بیشتر به خاطر ویرانه‌های چشمگیر یک آرامگاه که در قله‌ی آن قرار دارد، مشهور است. این کوه که در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد، دارای بناهای تاریخی مهم و معروفی از دوران هلنی است. آرامگاه آنتیوخوس اول، در اینجا قرار دارد. این پادشاه که جوامع، مذاهب و فرهنگ‎های مختلف را گرد هم آورده و برای تحکیم وحدت میان آنها، معابد متعددی در کشور ساخته بود. یکی از این معابد در کوه نمرود ساخته شده که دارای مجموعه‌ای مجسمه‌های یادبود مربوط به قرن ۱ قبل از میلاد و کتیبه‌های بزرگی است. این کوه که می‌توان آن را کوه خدایان نامید، هنگام طلوع آفتاب بسیار زیبا و بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه است، زیرا خورشید از پشت مجسمه‌ها بیدار می‌شود.

کوه آرارات

کوه آرارات آتشفشانی پوشیده از برف و بلندترین قله در ترکیه با ارتفاع ۵۱۳۷ متر است. می‌گویند که این کوه محل استراحت و استقرار کشتی نوح است. در حقیقت کوه آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه و نزدیک مرزهای ایران، ارمنستان و نخجوان واقع شده‌ است. آرارات دارای دو قله‌ی آتشفشانی آرارات بزرگ و آرارات کوچک است و حتی در داخل ترکیه، نماد ملی ارمنستان و کوه مقدس آنها محسوب می‌شود. این کوه مناظر بدیعی برای عکاسی دارد.

کاپادوکیه

کاپادوکیه یکی از بخش‌های تاریخی معروف در ترکیه است که به معنی اسب‌های زیبا است. از جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیه، می‌توان به بالن‌های هوای گرم اشاره کرد که سرتاسر آسمان را پر کرده است. هنگام عکاسی در نظر داشته باشید که بالن‌ها را با پس‌زمینه‌ی آتشفشان پشت سرش به تصویر بکشید و حتما از موزه‌ی فضای باز گورمه دیدن کنید.

استانبول

شهر استانبول با مناظر فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگرش فراوان، بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه است. بنابراین فرصت عکاسی از اماکن دیدنی و تاریخی استانبول را از دست ندهید و در همین زمان، هنگام ثبت این تصاویر زیبا از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید. برخی از مکان‌های برجسته‌ی تاریخی استانبول عبارتند از: ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، آب انبارهای باسیلیکا که صفحات اینستاگرام شما را پر از عکس‌های زیبا می‌کند. در عین حال عکاسی از جزایر اطراف استانبول و بازارها و خیابان‌های شهر، همه و همه می‌توانند جذاب باشند.

کوه ارسیس

کوه ارسیس یک آتشفشان بزرگ است که به عنوان یک مکان اصلی برای ورزش‌های زمستانی در نظر گرفته می‌شود. این کوه تقریباً همواره به پر از برف است و مناظری دارد که آن را به بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه تبدیل کرده است. برای اسکی کردن در این کوه باید سه ساعت با بالابرهای اسکی صعود کنید. تابستان‌ها که بالابرهای اسکی بسته هستند، کوه‌نوردی و رسیدن به قله می‌تواند تا هشت ساعت طول بکشد.

دریاچه‌ی سالدا

دریاچه‌ی سالدا عمیق‌ترین دریاچه‌ی ترکیه با عمق ۱۹۶ متر  است. این دریاچه توسط جنگل‌های کاج سیاه احاطه شده و با رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای فراوانش مکانی عالی برای عکاسی است. می‌گویند که شنا در دریاچه دارای خواص درمانی است. هم‌چنین سواحل نرم سفید آن که شبیه تپه‌های شنی در مریخ است، بسیار مشهور است. هنگام سفر به ترکیه حتماً بازدید از آن را در برنامه‌ی خود بگذارید و عکس‌های اینستاگرامی را فراموش نکنید.

پارک ملی یولوداگ

پارک ملی یولوداگ یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی ورزش‌های زمستانی و بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه است. این پارک در تابستان و پاییز به همان اندازه زیبا و  خیره‌کننده است، زیرا درختان شروع به تغییر رنگ می‌کنند و مناظری را با رنگ‌های قرمز آتشین و زرد ایجاد می‌کنند و پاییز را با تمام وجود به شما هدیه می‌دهند. پاییز زمان مناسبی برای عکاسی و پیاده‌روی در جنگل‌هایی است که کوه یولوداگ را پوشانده‌اند.

پارک ملی ساکلیکنت

بخش زیادی از پارک ملی ساکلیکنت در دره‌ای به عمق ۳۰۰ متر واقع شده است. قسمت‌های عمیق دره تنها در تابستان قابل دسترسی است، زیرا سطح آب در زمستان و اوایل بهار زیاد است و بالا رفتن از صخره‌های لغزنده را خطرناک می‌کند. این پارک دارای بیش از ۳۰ آبشار است که می‌توان با کمک راهنماهای حرفه‌ای به برخی از آن‌ها دسترسی داشت و عکس‌های بی‌نظیری از آنها گرفت.

بهترین مکان‌های بسیار زیبا برای عکاسی در ترکیه

جزیره‌ی ککووا

جزیره‌ی ککووا واقع در نزدیکی آنتالیا یک جزیره‌ی کوچک با مساحت ۴.۵ کیلومتر مربع است. قلعه‌ی سیمنا و ویرانه‌های یک محوطه باستانی  یکی از نقاط برجسته و زیبای جزیره‌ی زیبای ککووا است که آن را به بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه تبدیل کرده است. ویرانه‌های غرق‎شده‌ی شهری باستانی متعلق به قرن دوم و خلیج آب‌های آرام فیروزه‌ای این جزیره مسکونی برای عکاسی بسیار مناسب و زیبا هستند. برای اقامت در ترکیه نیاز به رزرو هتل دارید که می‌توانید از سایت فلایتیو کمک بگیرید.

صومعه‌ی سومله

صومعه‌ی سومله بر روی صخره‌ای شیب‌دار در کوهستان مِلا ساخته شده است و ارتفاع آن ۱۲۰۰ متر است. چشم‌اندازهای این صومعه‌ی باستانی، روی کوه‌های با رنگ‌های مایل به آبی و جنگل‌های همیشه سبز گسترده شده و به اندازه‌ی منظره‌ی خود صومعه بی‌نظیر و خیره‌کننده است. این صومعه در ابتدا در قرن چهارم ساخته شده و در طول قرن‎ها بارها بازسازی شده است. شما پس از یک کوهنوردی سخت و شدید به مدت ۳۰ دقیقه، می‌توانید به این صومعه برسید و عکس‌های بی‌نظیری از آن و از محیط اطراف بگیرید.

خرابه‌های کائونوس

خرابه‎های شهر باستانی کاریا متعلق به قرن ۱۰ قبل از میلاد، در چند کیلومتری ساحل قرار دارند. به نظر می‌رسد که در ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد اولین ساکنان به این محل آمده‎اند. قبل از توسعه‌ی ساحل و خلیج، این شهر باستانی کاریا درست بالای آب بود. آمفی تئاتر، حمام رومی، تعدادی استحکامات و یک ساختمان گنبدی شکل بیزانسی از خیره‌کننده‌ترین بخش‌های این ویرانه‌ها هستند که آن را به بهترین مکان برای عکاسی در ترکیه تبدیل کرده‌اند.

دره‌ی کوپرلی

پارک ملی دره‎ی کوپرلو مکانی زیبا و مناسب برای پیاده‌روی، عکاسی و تماشای ویرانه‌های باستانی است و علاوه بر این چیزهای زیاد دیگری برای ارائه دارد. بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن پل اولوک که قدمت آن به قرن ۲ بعد از میلاد می‌رسد به این دره می‎آیند. آب‌های فیروزه‎ای رودخانه‌ی کوپرو که در زیر پل جاری است، مکانی محبوب برای قایقرانی و تفریحات آبی دیگر است. شما می‌توانید صفحات شبکه‌های مجازی خود را با عکس‌های بی‌نظیری که از این پارک و دره‌ی آن می‎گیرید، پربار کنید.