تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های دیدنی در شهر آنکارا- ترکیه

محله تاریخی هامامونو (Hamamonu)

محله تاریخی و بسیار جذاب هامامونو یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی در شهر آنکارا است که در کوچه و پس کوچه های آن گردشگرانی را خواهید دید که در حال آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ این سرزمین اند. این محله زیبا از گذر زمان در امان بوده و چهره تاریخی و سنتی خود را حفظ نموده است . در سراسر این منطقه خانه‌های چوبی به یادگار مانده ازدوران عثمانی را خواهید دید که اغلب برای جذب گردشگران بیشتر به کافه و رستوران تبدیل شده اند . اینجا محل مناسبی خرید سوغاتی و تهیه صنایع ‌دستی است .

خیابان استقلال ترکیه

اجاره روزانه خانه در تهران

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا  در قیمت تور ترکیه پیشنهادی سفر باتو ،  بر فراز تپه ا‌ی در محله اولوس قرار دارد که منظره ای بسیار زیبا به شهر آنکارا بخشیده است . این قلعه از قرون وسطای به یادگار مانده و بیش از هزار سال قدمت دارد. بازدید از این قلعه بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود و برای رسیدن به آن می بایست بخشی از راه را پیاده طی نماید که این خود تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود زیرا در طول مسیر مناظری زیبا از شهر و طبیعت اطراف آن پیش رویتان قرار می گیرد .

 

بندر شگفت‌انگیز و شلوغ شانگهای دارای جاذبه‌های دیدنی و هیجان انگیز زیادی است . این شهر یکی از قطب های گردشگری در چین است و سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیاست . شانگهای بزرگترین شهر این کشور و یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است و جمعیتی بالغ بر بیست و شش میلیون نفر را در خود جای داده است . شانگهای در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) قرار گرفته و فاصله کم آن تا اقیانوس آرام جذابیت آن صد برابر نموده است . شانگهای راه ارتباطی چین با دنیای پیرامون است  و بیشتر مبادلات تجاری از کنار همین بندرگاه انجام می پذیرد و به همین سبب از ان به عنوان شاهرگ اقتصادی این کشور نیز باد می گردد .

جاذبه های دیدنی و تفریحی در این شهر بقدری زیاد است که برای بازدید از هر یک از آنها به حداقل یک هفته زمان نیاز دارید . در ادامه این به مهم‌ترین جاذبه های دیدنی در این شهر اشاره‌‌ خواهیم نمود و اطلاعاتی هر چند مختصر در اختیارتان قرار می دهیم . پس با ما همراه باشید :

برج تلویزیونی مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)

برج رادیو تلویزیونی مروارید شرقی سازه ای مدرن و بسیار زیباست که در منطقه پودانگ و در مقابل رودخانه هوانگ پو قرار گرفته است . این سازه دارای چهارصد و شصت و هشت متر ارتفاع است و سومین برج بلند در جهان بشمار می‌ آید .

با تهیه بلیط میتوانید از داخل این بنا دیدن کنید و در بالاترین نقط برج شاهد چشم‌اندازی شگفت انگیز از شهر باشید .  این سازه همچنین دارای پانزده  نقطه برای تماشای دور تا دور شهر است و دارای امکانات منحصر بفردی نظیر رستوران گردان ، هتلی لوکس و استخر و  سونا است.

موزه شانگهای

موزه شانگهای یکی از مهم‌ترین موزه‌ های کشور چین است که در آن آثار تاریخی ارزشمندی که قدمت برخی از آنها به هزار سال می رسد نگهداری می گردد. این موزه در میدان مردم و در محله هانگپوی قرار دارد. ساختمان این موزه از پنج طبقه تشکیل شده و در آن مجموعه ‌ای شگفت انگیز با بیش از یکصد و بیست هزار آثار تاریخی چین به نمایش در امده است که از جمله آنها آثار برنزی ، مجسمه ‌های سنگی و گچی، ظروف سفالی و سرامیکی و همچنین نقاشی‌ های مرکب و آثار خوشنویسی و … است .

گفتنی است این موزه دارای یازده گالری و سه سالن ویژه نمایشگاه‌های موقت و فصلی است که بازدید از هر بخش اگر چه به زمان زیادی نیاز دارد اما بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

پودانگ (Pudong)

محله شلوغ و پر هیاهوی پودانگ مکان ایده آلی برای گشت و گذار و خوشگذرانی گردشگران است . پودانگ مرکز مالی و تجاری شانگهای بوده و اغلب هتل های مشهور شهر و همچنین مراکز خرید و رستورانهای متنوع در حوالی آن دیده می شوند. پودانگ در شرق رودخانه هوانگ‌پو قرار گرفته و چشم اندازی زیبا دارد و در تمامی گوشه و کنار آن گردشگران بیشماری را خواهید دید که در حال تماشای فروشگاهها و یا خرید هستند . وجود کافه ها و بارهای مختلف با محیط هایی گرم و دوست داشتنی اینجا را به مکانی برای خوشگذرانی های شبانه تبدیل نموده است  .

جالب است بدانید بسیار از مکان های دیدنی شهر همچون بلوار باند ، موزه‌هایی تاریخی ، برج‌ هایی مشهور مانند برج جین مائو ،‌ مرکز مالی جهانی شانگهای و برج نمادین مروارید شرقی و همچنین هتل‌های معروف شهر شانگهای در همین منطقه قرار دارند.

برج جین مائو (Jin Mao Tower)

به گزارش سایت آفر تور لحظه آخری سفر باتو ، این سازه زیبا و بسیار مشهور با چهارصد و بیست متر ارتفاع  دومین برج بلند چین و چهارمین برج بلند دنیا می باشد . معماری این برج بسیار باشکوه و زیباست و طراحی آن برگرفته از سبک معماری سنتی چین است . گردشگران با تهیه بلیط وارد این سازه باشکوه می شوند و تجربه منحصر بفرد تماشای مناظر شهری را از بلندترین نقطه آن بدست خواهند آورد.