تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا را می‌شناسید؟! به نظرتان این اماکن چه ویژگی‌هایی دارند که سبب شده هر ساله حجم عظیمی از گردشگران در سرتاسر دنیا مشتاق بازدید از آن‌ها باشند؟ همراه ما باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابیم و با پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شویم.

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا کدامند؟

  • آبشار نیاگارا در نیویورک
  • کلیسای جامع نوتردام، پاریس
  • میدان زوکالو در مکزیکو
  • بازار بزرگ ترکیه در استانبول
  • سنترال پارک در نیویورک
  • معبد میجی در ژاپن
  • شهر ممنوعه در چین
  • میدان تایمز در نیویورک

آبشار نیاگارا در نیویورک

آبشار نیاگارا متعلق به ایالت نیویورک در استان انتاریو (مرز بین کانادا و آمریکا) واقع شده است. این آبشار بزرگ و شکوهمند، متشکل از سه آبشار کوچک‌تر بوده که به ترتیب آبشار امریکایی، نقاب عروس و نعل اسب نام دارند و روی هم رفته به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا شناخته می‌شوند.

اجاره روزانه خانه در تهران

از نظر سرعت جریان آب، آبشار نیاگارا رتبه اول را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده است. ارتفاع این آبشار به ۵۰ متر می‌رسد و از بین سه آبشار، نعل اسب بیشترین ارتفاع را داشته و شدت سقوط آب از آن سبب شده تا به عنوان قوی‌ترین آبشار آمریکای شما شناخته شود. به طور معمول حجم آبی که از این آبشار سرازیر می‌شود، ۱۱۰ متر مکعب در دقیقه بوده و در فصول پر آب، این مقدار به ۱۶۸ هزار متر مکعب در دقیقه نیز می‌رسد.

حجم بازدید سالانه از آبشار نیاگارا در نیویورک: ۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰

آبشار نیاگارا در نیویورک

کلیسای جامع نوتردام، پاریس

در دل جزیره سیته و میانه رود سِن، کلیسای بزرگ و باشکوهی نهفته که به عنوان پربازدیدترین عبادتگاه مرکز پاریس شناخته می‌شود و کلیسای جامع نوتردام نام دارد. این کلیسا هر ساله پذیرای میهمانان بسیاری از سرتاسر دنیا بوده و بیش از ۱۴ میلیون گردشگر برای بازدید از این مکان مقدس، به پاریس سفر می‌کنند و به همین خاطر یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

کلیسای نوتردام برای سالیان سال، به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای اروپا شناخته می‌شد، اما بعدها معابد بزرگ‌تری هم در این قاره و به خصوص در فرانسه بنا شد؛ اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، زیبایی بی‌بدیل و معماری چشم‌نواز کلیسای نوتردام است که باشکوه‌ترین اثر در معماری سبک گوتیک به شمار می‌رود.

همچنین این عبادتگاه، مزین شده به مجسمه‌های کوچک و بزرگ دستساز می‌باشد که از چوب و سنگ ساخته شده‌اند. هر یک از برج‌های این بنا، ارتفاعی بالغ بر ۶۹ متر داشته و برای رسیدن به طبقه آخر نوتردام، باید ۳۸۰ پله را پیمایش کنید. اگر رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو را مطالعه کرده باشید، حتما در مورد برج‌های دوقلوی این کلیسا هم خوانده‌اید، که در واقع همان محل زندگی کازیمودوی گوژپشت بودند.

حجم بازدید سالانه از کلیسای نوتردام: بیش از ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

کلیسای جامع نوتردام، پاریس

میدان زوکالو در مکزیکو

میدانی گسترده و وسیع در شهر مکزیکو به نام زوکالو، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا است که هر ساله حدود ۸۵ میلیون نفر بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. از این‌رو به عنوان یکی پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا شناخته می‌شود. این میدان چشمه و چراغ مکزیکوسیتی بوده و روزانه پذیرای جمعیت قابل توجهی از گردشگران و بومیان این کشور است.

در طول روز هزاران نفر، در میدان زوکالو مشغول گردش، خرید، قدم زدن می‌باشند و حتی به منظور رفاه بیشتر عابران و مردم پیاده، تمام خطوط اتوبوس و تراموا از زوکالو گذر می‌کند. ساختمان‌های مجلل و باشکوهی که دور تا دور این میدان را احاطه کرده، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این میدان از شیر مرغ بگیر تا هزاران چیز دیگر برای فروش گذاشته می‌شود و هر آنچه بخواهید می‌توانید از آن‌جا خریداری کنید.

همچنین اگر پس از گشت‌وگذار و تفریح هوس خوردن یک وعده غذای لذیذ و دلچسب را داشتید، اصلا جای نگرانی نیست زیرا اطراف میدان رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید غذای دلخواه خود را در آن‌جا میل کنید. سکی از رویدادهای بسیار مهمی که در این منطقه جغرافیایی رخ داده، جنگ بیت سرخپوستان و اسپانیایی‌ها می‌باشد که سرانجام در پی این نبرد در زوکالو، موکتسوما کشته شد.

حجم بازدید سالانه از میدان مکزیکوسیتی: حدود ۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰

میدان زوکالو در مکزیکو

بازار بزرگ ترکیه در استانبول

از جمله قدیمی‌ترین بازارهای بزرگ جهان، که امروزه به یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شده است، بازار بزرگ استانبول در کشور ترکیه می‌باشد. پس از اینکه قسطنطنیه توسط سلطان احمد دوم فتح شد، به دستور وی این بازار به منزله بزرگ‌ترین مرکز تجاری امپراتوری عثمانی‌ها ساخته شد و در نهایت سال ۱۴۶۱ شروع به فعالیت در این بازار کردند.

از آن‌جا که این بازار قدمت دیرینه دارد، هنوز هم فروشگاه‌های سنتی متعددی که در زمینه فروش سفال، فرش، عتیقه‌جات و… مشغول به کار هستند، در آن یافت می‌شود. برخی از فروشگاه‌ها نیز محصولاتی را در قالب سوغات ترکیه به مردم عرضه می‌دارند تا گردشگران با دست پر از این بازار روند و هدایای جذابی برای عزیزان خود خریداری کرده باشند.

بیشتر بخوانید

بنابراین می‌توان گفت که بازار بزرگ استانبول یکی از پرترددترین اماکن تجاری در ترکیه می‌باشد که علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، انواع رستوران، مسجد، حمام سنتی، کافه، آب انبار و… را در دل خود جای داده است.

حجم بازدید سالانه از بازار بزرگ استانبول: حدود ۹۱٫۲۵۰٫۰۰۰

بازار بزرگ ترکیه در استانبول

سنترال پارک در نیویورک

یکی دیگر از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا که در ایالت نیویورک واقع شده، بوستان سنترال است. این مکان که به پارک مرکزی نیویورک نیز معروف می‌باشد و در مرکز منهتن و یک سری از مراکز تجاری معروف ایالت مذکور واقع شده است.

این بوستان به عنوان اولین پارک مدرن در ایالات متحده آمریکا بنا شد و سازندگان آن، دو طراح مجرب در این حوزه به نام‌های فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و کالورت واس (Calvert Vaux) بودند. بهره‌برداری از این بوستان از سال ۱۸۵۷ آغاز شد و از همان زمان تا به امروز به عنوان یکی از پرترددترین بوستان‌های دنیا و به خصوص نیویورک شناخته می‌شود. سنترال پارک وسعتی بالغ بر ۳۴۲ هکتار داشته و از نظر شکل ظاهری، محیطی مستطیل شکل می‌باشد.

بوستان مرکزی نیویورک بزرگ‌ترین پارک درون شهری جهان است و در دل آن دریاچه‌ای به وسعت ۶۱ هزار متر مربع قرار دارد. همچنین ناگفته نماند که هر ساله در سنترال پارک انواع مختلفی از مسابقات ورزشی برگزار می‌گردد و اگر خوش شانس بوده باشید می‌توانید زمانی به این کشور سفر کنید که بتوانید در این مراسمات شرکت کنید و از تماشای برنامه و مسابقه‌های مختلف لذت ببرید.

حجم بازدید سالانه از پارک مرکزی نیویورک: ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰

سنترال پارک در نیویورک

معبد میجی در ژاپن

معبد میجی در پایتخت ژاپن شهر توکیو قرار دارد. این ساختمان مقدس در سال ۱۹۲۰ به دستور امپراطور میجی و ملکه کوکن بنا شد. در کنار میجی یک پارک زیبا و نسبتا وسیع به نام بوستان یویوگی واقع شده است.

علاوه بر آن درون این معبد هم یک باغ بزرگ و فوق‌العاده چشم‌نواز قرار دارد که جینگو گیوئن نام دارد و سرتاسر پوشیده شده از گل‌های زیبای زنبق می‌باشد.
به گفته گردشگران، بهترین فصل برای بازدید از این باغ، ماه ژوئن است که گل و درختان سبز هستند و شکوفه داده‌اند و زیبایی بی‌بدیلی سرتاسر باغ را احاطه کرده است.

در قسمت بیرونی معبد هم یک باغ دیگر به نام جینگو گایئن در شینجوکو قرار دارد که این باغ هم به نوبه خود،‌ تاثیر بسزایی بر افزایش زیبایی و جذابیت محوطه اطراف معبد می‌گذارد‌.

این مکان پس از مرگ امپراتور و ملکه، برای بزرگداشت یاد آن دو، همواره محفوظ نگه داشته شده و در صورت فرسودگی دیوار و سقف، سریعا مرمت و بازسازی می‌شود. همچنین بازدید از این مکان مقدس و زیبا برای همگان و به خصوص گردشگران خارجی رایگان است.

حجم بازدید سالانه از معبد میجی: حدود ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

معبد میجی در ژاپن

شهر ممنوعه در چین

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا در پایتخت کشور چین، شهر پکن واقع شده و به آن شهر ممنوعه می‌گویند. عنصر اصلی سازنده بناهای این شهر، چوب می‌باشد و به همین خاطر یک نمونه کامل از معماری چوبی در جهان به شمار می‌رود. قدمت این شهر به سال ۱۴۰۶ میلادی بازمی‌گردد که با دستور‌ دومین امپراطور از سلسله مینگ (جو دی) احداث شد.

بیشتر بخوانید

ساخت این شهر حدود ۱۴ شال به طول انجامید و حدود ۲۴ امپراطور در این شهر اقامت داشتند. در سال ۱۹۲۴ این شهر به عنوان یک آثار تاریخی ارزشمند در معرض دید عموم قرار گرفت و به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا شناخته شد.

حجم بازدید سالانه از شهر ممنوعه چین: ۱۵٫۳۴۰٫۰۰۰

شهر ممنوعه در چین

میدان تایمز در نیویورک

یک تقاطع بسیار مشهور و پربیننده در منهتن نیویورک واقع شده که به آن، میدان تایمز گفته می‌شود. این میدان هم مانند زوکالو از شهرت بالایی برخوردار بوده و در لیست پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا قرار دارد. به دلیل وجود انواع مراکز تجاری و خدماتی در تایمز، این میدان به یکی از قطب‌های توریستی و تجاری در ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

اگر روزی به نیویورک سفر کردید و سری به این میدان زدید، شاهد تابلوهای تبلیغاتی فراوانی خواهید بود که هر یک به نوبه خود جذابیت خاصی داشته و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تایمز عبارتند از: ساعت شورلت، کافه هارد راک، استودیو محل ضبط برنامه صبح بخیر آمریکا، فروشگاه دیزنی و سیاره هالیوود اشاره کرد.

حجم بازدید سالانه از میدان تایمز نیویورک: ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

میدان تایمز در نیویورک

جمع‌بندی

در این بخش از مجله هم اقلیم به معرفی پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا پرداختیم و دانستیم که در سرتاسر دنیا اماکن تفریحی و تاریخی بسیاری وجود دارد که هر ساله گردشگران بسیاری رویای سفر به آن‌جا را در سر خود می‌پروانند. شما چطور؟ آیا تابحال به اماکنی که نام برده شد، سفر کرده‌اید؟!

اگر بله؛ لطفا از تجربیات و خاطرات شیرین خود برایمان بیشتر بگویید. همچنین در صورتیکه نقطه نظر و پیشنهادی پیرامون موضوع مذکور دارید، یا جاذبه‌ای می‌شناسید که در این مقاله معرفی نشده، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان گرامی به اشتراک بگذارید. امیدوارم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و مقصد بعدی خود را برای آغاز یک ماجراجویی به یادماندنی یافته باشید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.