تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی آتن

آتن پایتخت یونان، زادگاه تمدن غرب، کشور اساطیر، شهر سازه های باشکوه، شهر دموکراسی و فلسفه، شهر معبدهای خدایان، زادگاه سقراط و ارسطو و زادگاه دموکراسی و فلسفه است.آتن با شگفتی های فراوان و تاریخ 3000 ساله خود، سالانه تعداد زیادی از مردم را به خود جذب می کند.جاذبه های متعددی در این شهر وجود دارد؛ با این حال، در این پست سعی کرده‌ایم، مهم‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی آتن را به شما معرفی کنیم. برای ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

جاهای دیدنی آتن

آشنایی مختصر با شهر آتن

شهر آتن پایتخت یونان است و نام این شهر تاریخی از آتنا ایزد بانوی خرد و جنگ الهه و نگهبان این شهر بر گرفته شده است.بناهای تاریخی این شهر کراکروپولیس مشرف بر شهر وبقایان یونان باستان از قبیل پارتنون ، اِرِختئوم و معبد آتنانیکه می توان نام برد.

اجاره روزانه خانه در تهران

در نزدیکی محل آگورای قدیمی (بازار) تسئوم و در جنوب آکروپولیس تماشاخانه دیونوسوس قراردارد.در جنوب شرقی دروازه هادریانوس و ستون های معبد المپیان زئوس واقع است.

جاهای دیدنی آتن

دماغه سونیون و معبد پوزیدون

دماغه سونیون

محل انتظار یونانیان برای دریافت خبر از کسانی که به دریا می رفتند در سالیان گذشته دماغه سونیون بوده است.پیاده روی در این دماغه و منظره دریا در اینجا بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

در تپه ای سنگی در بالای دماغه معبد پوزیدون واقع است که یکی از دیدنی ترین معابد آتن است و این معبد در اساطیر یونان به فرمانروای دریاها مشهور بوده است.امروزه ویرانه های این معبد با 16 ستون بجا مانده است.امروزه مجسمه برنزی پوزیدون در موزه ملی باستان شناسی یونان قراردارد که در گذشته در این معبد بوده است.

موزه ملی باستان شناسی آتن

موزه ملی باستان شناسی آتن

یکی از مهمترین موزه های دنیا و بزرگترین موزه باستان شناسی جهان موزه ملی باستان شناسی یونان است که مجموعه ای از مهمترین آثار باستانی یونان را در خود گنجانده است.در این موزه می توانید مجسمه ها و ماسک های بسیاری همچنین نسخه های متون فلسفی و اولین نمایشگاه تاریخ را نظاره کرد.

باغ ملی آتن

باغ ملی آتن

این باغ زیبا محل ییلاقی آتنی هاست چون بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر و پیداکردن محیطی با آرامش و سرسبز است. اگر با خانواده خود به شهر آتن سفر کردید حتما به این باغ زیبا سری بزنید و یک عصر خوب را برای خود رقم بزنید.این باغ علاوه بر فضای سبز دلپذیر دارای فضای زیبا برای کافه ها و نیمکت ها و آلاچیق های بسیار و تالاب پرندگان و حتی یک باغ  وحش کوچک  دارا است.

معبد زئوس المپیا

معبد زئوس المپیا

سفر به سرزمین خدایان باستان بدون بازدید از معبد باشکوه زئوس یعنی خدای آسمان ها امکان پذیر نیست.این معبد در قرن 6 پیش از میلاد مسیح به سبک دوریک که از سبک های معماری کلاسیک یونان است ساخته شده است.مجسمه ها و آثار هنری گوناگونی در این معبد قرار دارد، دیدن تندیس زئوس از هیجان خاصی برخوردار است که تنها مختص به شهر آتن است.

آکروپولیس

آکروپولیس

از این جای دیدنی حتما دیدن کنید زیرا آکروپولیس نماد آتن و یونان است.این منطقه دیدنی در تپه ای بزرگ و در مرکز شهر واقع است و از مهمترین و معروف ترین نقاط دیدنی دنیای غرب و آتن است. در آکروپولیس پر است از پیکره ها ، تندیس ها ، برج ها ،ستون ها ، پرستشگاه ها و محوطه های تئاتر است که هر کدام شاهکار بی نظیر و خاص از معماری یونان است.

موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس

این موزه یکی از پر بازدید کننده ترین دیدنی های آتن است که برای نمایش یافته های باستانی مثل مجسمه ها ، سنگ نوشته ها ، ستون ها و مجسمه های خیره کننده ساخته شده است .در این موزه کافه رستورانی وجود دارد که از تراس آن می توان نمای بی نظیری از آکروپولیس را دید.

پارتنون

پارتنون

گنجینه ای باستانی در آکروپولیس است که پارتنون (معبد خدای آتنا) نام دارد که بیشترین دلیل معروفیت آن ستون های سترگ مرمری اش است که ویرانه ای شگفت انگیز است.مجسمه های موجود در پارتنون نمونه ای از هنر معماری یونان و نمادی از معماری کلاسیک و دموکراسی آتن است.

آگورای باستانی

آگورای باستانی

آگورا روزگاری جای رفت و آمد فیلسوفان مشهور یونان نظیر سقراط بوده اما حال به ویرانه ای در قلب آتن مدرن تبدیل شده.در این منطقه دموکراسی یونان متولد شده و بعد رشد کرده و جای جای جهان راه یافته است.آگورا در قدیم بازاری بزرگ و مرکز فعالیت های تجاری ، سیاسی و اجتماعی دنیای باستان بوده است.

سواحل آتن

سواحل آتن

همه آتن را به دلیل آثار تاریخی و ویرانه های باستانی آن می شناسند اما از وجود ساحل زیبای آن غافل مانده اند.در این ساحل زیبا و هیجان انگیز می توانید از ورزش های آبی مانند جت اسکی ، قایق سواری و غواصی لذت ببرید.

استادیوم پاناتنائیک

استادیوم پاناتنائیک

وقتی اسم المپیک می آید ما یاد یونان و آتن می افتیم .سفر به شهر آتن بدون دیدن این استادیوم تاریخی و زیبا ممکن نیست. این استادیوم در قرن 4 پیش از میلاد ساخته شده و تنها استادیوم در دنیا است که با سنگ مرمر سفید ساخته شده است.

تپه فیلوپاسوس

تپه فیلوپاسوس

این تپه در غرب آکروپولیس و در دوران باستان بنا شده است. در دوران باستان تپه فیلوپاسوس  را به نام تپه میوز و به معنای تپه الهه شعر و موسیقی می دانستند.اگر در آتن خواستید به پیک نیک بروید به این تپه بیایید.

منطقه پلاکا

منطقه پلاکا آتن

پلاکا در کنار آکروپولیس قراردارد.این منطقه خوش رنگ با خیابان های سنگ فرش شده ،  مکانی بسیار دلنشین برای قدم زدن و عکس گرفتن است.دیدن مغازه های جور واجور و خوردن خوراکی های خوشمزه یونان از دیگر امکانات این منطقه است.

دریاچه وولیاگمنی

دریاچه وولیاگمنی

این دریاچه بزرگ در حاشیه شهر آتن است که شما می توانید درچشمه های آب گرم آن آب تنی کنید یا حمام گل بگیرید و در اطراف این دریاچه زیبا تعداد زیادی رستوران و کافه قرار دارد.

تئاتر دیونیسوس

تئاتر دیونیسوس

این مکان در قرن 5 پیش از میلاد بنا شده و محل تولد تئاتر اروپا است که به افتخار خدای دیونیسوس به این نام بنا گردیده است.در این تئاتر ، کمدی و تراژدی های فراوانی از نویسندگان معروفی چون ایسخولوس ،  اوریپیدس و سوفوکل اجرا شده است.

کتابخانه هادریان

کتابخانه هادریان

این کتابخانه به دستور هادریان امپراتور روم ساخته شده است .این کتابخانه بسیار بزرگ است و در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری دیدنی شهر آتن می باشد.