تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ساحل ریلی تایلند

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با ساحل ریلی تایلند آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این ساحل زیبا و معروف بیشتر آشنا شوید.

ساحل ریلی (Railay Beach Krabi) یکی از زیباترین سواحل کشور تایلند برای بازدید از جاذبه‌هایی بکر و دیدنی است. شبه جزیره‌ی ریلی از جمله مکان‌هایی است که در سفر به تایلند باید از آن بازدید نمایید.

اجاره روزانه خانه در تهران

ساحل ریلی در حقیقت شبه جزیره‌ای کوچک و دارای چهار ساحل است. سواحلی که بازدید از آن‌ها در لیست و برنامه‌ی سفر هر گردشگر تایلند است. ساحل ریلی یکی از پربازدید‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌ها در تایلند محسوب می‌شود. این ساحل درست در جنوب ساحل آئو نانگ (Ao Nang) قرار دارد و بر دماغه‌ای سنگی قرار دارد که تنها با قایق می‌توان به آنجا رفت. ریلی مکانی آرام، شگفت‌انگیز و خارق‌العاده می‌باشد.

ساحل ریلی رستوران ها و فروشگاه های مختلفی دارد که آماده پذیرایی از گردشگران تایلند هستند و لازم به ذکر است رستوران های ساحل ریلی، انواع غذاهای محلی و دریایی تایلند را سرو می کنند که علاوه بر قیمت نسبتا بالا، کیفیت مناسبی هم دارند.

ساحل ریلی تایلند

شبه‌جزیره ریلی از چهار ساحل زیبا تشکیل شده که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

ریلی غربی

ریلی غربی اصلی‌ترین ساحل شبه‌جزیره ریلی و راه اصلی ورود اکثر گردشگران به این شبه‌جزیره است. طول این ساحل 600 متر است و در طول آن انواع مغازه، رستوران و هتل وجود دارد. یک مسیر مخصوص پیاده‌روی وجود دارد که این ساحل را به ریلی شرقی ارتباط می‌دهد. همچنین با 15 دقیقه پیاده‌روی از قسمت صخره‌ای به ساحل فرانانگ می‌رسید.

ریلی شرقی

این ساحل محل زندگی انواع بسیار زیاد پرندگان زیبا و همچنین رویش‌گاه نوعی گیاه گرمسیری به نام «خانواده شاه‌پسند» است. مسیرهایی مخصوص پیاده‌روی تا شمال این ساحل وجود دارد. همچنین رستوران‌های این ساحل زیبا غذاهای محلی سرو می‌کنند. تفریحات شبانه و مراسم و جشن‌های متنوع هیجان‌انگیزی هر شب در این ساحل برگزار می‌شود.

ساحل ریلی تایلند

فرانانگ

فرانانگ جنوبی‌ترین ساحل شبه‌جزیره ریلی است. با یک پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای به ساحل ریلی شرقی و با 20 دقیقه قدم‌زنی به ساحل آئونانگ می‌رسید. این ساحل محبوب‌ترین ساحل میان گردشگران است که در ماه‌های نوامبر تا آوریل مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

تونسای

ساحل تونسای بین دو صخره آهکی واقع شده و با صخره «های» از ریلی غربی جدا می‌شود. راه ورود به این ساحل از طریق قایق است. اما در زمان‌هایی که سطح آب پایین باشد، پیاده هم می‌توان به آنجا رفت. اگرچه این ساحل نسبت به سایر سواحل ریلی کمتر شناخته‌شده است اما برای شنای اسنورکل(شنا زیر آب با داشتن لوله‌ای در دهان) شهرت دارد.

ساحل ریلی تایلند

راه دسترسی به شبه جزیره ریلی

برای این که به این جزیره دیدنی و با صفا بروید کافی است که به کرابی در ساحل غربی جنوب تایلند رفته و سوار قایق شده و خود را به ریلی برسانید یا این که می توانید از تور هایی که در تایلند وجود دارند و اغلب هم شامل بازدید ازساحل کرابی و ریلی می باشند بهره ببرید که مطمنا آسان ترین راه می باشد .