تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی الوند

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی الوند آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با جاذبه های این شهر در قزوین در ادامه همراه ما باشید.

قزوین یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش شمال غربی کشور واقع شده‌ است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان‌های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ است، به‌ طوریکه ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد و از این نظر رتبه نخست را در ایران دارد. بهترین سوغاتی این استان انواع شیرینی های خانگی، باقلوا و غذاهای سنتی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

الوند (Alvand) شهری است در شهرستان البرز در استان قزوین. شهر الوند دومین شهر بزرگ استان قزوین از نظر جمعیت و مرکز شهرستان البرز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین واقع شده است. شهر صنعتی البرز بعنوان یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایران در محدوده مستقیم شهر الوند بوده و شهرک صنعتی لیا در نزدیکی این شهر قرار گرفته‌ است.

شهر سرسبز الوند دارای خاک بسیار حاصلخیزی بوده و اطراف شهر پر از باغها و کشتزارهای زیبا می‌باشد. مسجد قدیمی الوند، خانه اربابی (عمارت اربابی) و تپه‌های تاریخی از آثار قدیمی و تاریخی این شهر می‌باشند. الوند زادگاه موسیقیدان و خواننده شهیر ایرانی استاد ابوالحسن خان اقبال آذر می‌باشد.

جاهای دیدنی الوند
جاهای دیدنی الوند

دیدنی های الوند

عمارت اربابی الوند

در چند قدمی آرامستان و تپه تاریخی شهر الوند، آثاری از خانه ای قدیمی قرار دارد که با معماری سنتی و چشم نواز خود، بازگوی خاطرات دوران گذشته شهر سرسبز الوند است، خانه ای که به «عمارت اربابی» مشهور بوده است. این عمارت که در انتهای جنوبی شهر، در بافت قدیم الوند واقع شده، از آثار دوره قاجار به شمار می رود. عمارت در دو طبقه همکف و ایوان ساخته شده و از خشت با پوشش آجر به شکل طاق و قوس ساده با رواقهای تودرتو می باشد. این عمارت در گذشته داری باغ مشجر بوده که در حال حاضر اثری از آن باقی نمانده است. مساحت این بنا در حدود ۳۷۷ متر مربع است.

جاهای دیدنی الوند
جاهای دیدنی الوند

تپه الوند

تپه الوند مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در الوند، جنوب شرقی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۱۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد قدیمی الوند

مسجد جامع شهر الوند مزین به نام حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) واقع در تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید مطهری تقریبا در مرکز شهر همچون نگینی در کالبد شهر الوند جای گرفته است. بنای اولیه این مسجد در سال 53 به وسیله عده‌ای از خیرین مؤمن این شهر بنیان نهاده شد و ساخت بنای آن به دست یک روحانی معمار به نام شیخ اصفهانی صورت گرفت. تا سال 56 اطراف آن با دیواری به ارتفاع سه متر با آجر و ملات گلی ساخته شد و به وسیله هیئت حضرت ابوالفضل (ع) سقف آن با چادر برزنتی پوشانده و حدود دو سال به همین صورت از آن برای برگزاری نماز جماعت و مجلس عزاداری و کارکردهای دیگر استفاده شد.

جاهای دیدنی الوند
جاهای دیدنی الوند

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: