تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بروجرد شهری خوش آب و هوای  فوق العاده خاص در استان لرستان است. که بخاطر شرایط جغرافیایی که دارد نظرها را به خود جلب کرده است. این شهر که از پیشینه تاریخی قوی برخوردار است نیاز به دیده شدن بیشتری دارد. با ما در هم اقلیم همراه باشید تا این شهر زیبا را بیشتر به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی بروجرد کجاست

بروجرد شهری در شمال استان لرستان است. این شهر در دوران هخامنشیان بخشی از ساتراپی ماد بزرگ بوده است و مردم در آن سکونت داشته‌اند. اما تحقیقات نشان می‌دهد شکوفایی این شهر بیشتر به دوران اشکانیان باز می‌گردد.

اجاره روزانه خانه در تهران

وجود آتش‌کده‌های متعدد که امروزه هنوز هم آثاری از آنها باقی‌مانده می‌تواند نتایج تحقیقات محققان را تایید کند. اما امروزه شهرت بروجرد به خاطر شرایط آب و هوایی آن است. شما در هر نقطه از شهر که بایستید رشته کوهای زیبای زاگرس پیش چشمتان در فاصله ای نزدیک قرار دارد.

وجود همین رشته کوه ها سبب شده تا ذخایر آبی فراوانی در این منطقه به وجود بیاد. به طوری که استان لرستان را دومین استان پر آب کشور تبدیل کند. رودخانه‌های جاری این شهر که از رشته کوه‌ها آغاز و به دشت‌های این شهر می‌رود، سرسبزی عجیبی را برای ان رقم زده است. وقتی شما از جنوب کشور به سمت شمال ایران حرکت میکنید. با ورود به بروجرد ناگهان با سرسبزی عجیبی مواجه می‌شوید. گویی به یک استان شمالی رسیده‌اید. فورا هوای گرم قطع می‌شود و باد خنکی حتی در فصل‌های گرم سال در شهر شروع به وزیدن می‌کند.

جاهای دیدنی بروجرد

همین آب و هوای خاص باعث شده تا مردمان استان‌های خوزستان چه از دوره جنگ و چه در سال‌های اخیر، اولین مقصد مهاجرت خود را بروجرد قراردهند. در همین زمینه شعری جالب از شاعر نام آشنا قاآنی شیرازی سروده شده که اشاره به همین زیبایی است.

گرچه سپاهان بهشت روی زمین است،                 لیک نیارزد به یک بهار بروجرد

پاریس کوچولو لقبی است که مردمان منطقه به شهر بروجرد داده‌اند. شما در هر خیابان، کوچه پس کوچه و هرجا که بروید باغ‌ها و درختان کهن‌سالی را مشاهده میکنید که حال دلتان را خوب می‌کند و گویی شهر درون یک باغ بزرگ ساخته شده است. هرچند که در سال‌های اخیر ساخت و ساز بی‌رویه کمی از این زیبایی کاسته است اما همچنان شما با یک شهر فوق العاده رو به رو هستید.

ونایی بروجرد

ونایی نام منطقه‌ای چسبیده به شهر است که این سال‌ها شهرت فراوانی پیدا کرده است. یک جاده 10 کیلومتری که به یک روستا خطم می‌شود. اما سرتاسر مسیر شما باغ‌ها و درختان بسیار زیبایی وجود دارد که در دو طرف خود از رودخانه‌هایی بسیارپر آب میزبانی می‌کنند. این منطقه محل باغات فروان میوه است که معروف ترین آنها باغ‌های سیب است. شما برای یک گردش یک روزه می‌توانید به ونایی بروید. آنجا رستوران‌ها و باغ‌هایی زیبادی وجود دارد که از شما میزبانی می‌کند.

ونایی بروجرد ونایی بروجرد

حالا که به لرستان سفر کرده‌اید پیشنهاد می‌کنم از سایر نقاط دیدنی آن بازدید کنید.

گلدشت بروجرد

گلدشت از معروف‌ترین جاهای دیدنی بروجرد است. اینجا هم همان موضوع صدق می‌کند. گلدشت هم مسیری چند کیلومتری است که چند روستا را در دل خود جای داده و سراسر آن ویلاها و اقامتگاه‌های جذابی واقع شده است. در کل منطقه گلدشت باغ‌های فراوانی وجود دارد که حول محور یک رودخانه زیبا ایجاد شده‌اند. قطعا اگر برای اولین بار به گلدشت بروید شاید گمان کنید که در یک منطقه شمالی قرار گرفته‌اید.

5 1 6 گلدشت بروجرد

تپه چغا

بام بروجرد اینجاست. جایی که از بیشتر نقاط شهر قابل دیدن است. یک تپه بزرگ و فوق العاده که بالای آن هتلی 4 ستاره به نام هتل زاگرس جا خوش کرده است. چغا دارای امکانات کامل تفریحی است که از جمله آنها می‌توان به زیپلاین، تله کابین، درییاچه مصنوعی، رستوران و …. اشاره کرد.

چغا چغا

مسجد جامع  و آتش کده بروجرد

همانطور که گفتیم بخاطر قدمت تاریخی بروجرد در آن آتش کده بسیار قدیمی وجود دارد  که بعد ها روی آن مسجد جامع این شهر ساخته شده است. این آتش کده مربوط به دوران ساسانیان است اما امروزه نمی‌توانید به راحتی آتش کده را ببینید زیرا اجازه بازدید عموم را نمی‌دهند. اما بنای مسجد جامع نیز از قدمت و زیبایی خاصی برخوردار است. این مسجد جامع در خیابان جعفری و ابتدای ورودی بازار قدیمی شهر ساخته شده است. گفته می‌شود تاریخ ساخت آن به سال 150 قمری باز می‌گردد.

مسجد جامع بروجرد

پارک یادبود- پارک فدک

پارک یادبود بخاطر امکانات و زیبایی که دارد به محل اسکان مسافران تبدیل شده. جایی که نماد بروجرد – یعنی یک سماور بزرگ در آن قرار گرفته است. بروجرد پایتخت ورشوسازی ایران است، به همین دلیل این نماد بسیار زیبا را درون این پارک ساخته‌اند.

پارک یادبود

از دیگر پارک‌های معروف بروجرد پارک فدک است، این پارک بزرگ و جذاب دارای یک باغ پرندگان نسبتا کامل است. یک دریاچه مصنوعی بزرگ در وسط آن قرار دارد که از رودخانه هایی که از مسیر گلدشت میگذرند پر میشود. پارک فدک نیز محل اسکان مسافران و مردم بومی است که میخواهند در فضایی ارام از طبیعت درون شهری لذت ببرند.

پل چالن چولان

این پل قدیمی نیز یکی از آثارتاریخی بروجرد است که خوشبختانه بسیار سالم مانده است. این پل با شماره 1946 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای دیدن این پل باید به سمت خروجی شهر به طرف جاده ملایر بروید. مردم محلی به آن ساسان پل نیز می گویند، زیرا این پل متعلق به دوران ساسانیان است.

پل چالن چولان

جاهای دیدنی بروجرد همین‌جا خطم نمی‌شود. در این شهر مکان‌های دیگری مانند موزه شهرداری، سد کلان، تالاب بیشه، خانه مصری، قلعه گرین، قلعه یزدگرد، سراب کرتول، امام زاده جعفر، دشت سیلاخور و …. وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. اگر شما تجربه سفر به این شهر از استان لرستان را دارید، لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.